کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ زنده در بازار

  • کد خبر: ۵۱۰۱۹
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ زنده در بازار
عضو انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی گفت: مرغداران از امروز موظف شدند در صورت کشتار مرغ، ۳۰ درصد تولید خود را با نرخ مصوب ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان برای متعادل‌سازی بازار به سازمان جهاد کشاوری تحویل دهند.
طنین همتی| شهرآرانیوز، هفته گذشته که شاهد افزایش قیمت یک‌باره مرغ به کیلویی ۳۰ هزار تومان به‌دلیل کاهش جوجه‌ریزی در یک برهه زمانی ده‌روزه بودیم، در گفت‌وگویی با شهرآرانیوز، این قول داده شده بود که قیمت در هفته آینده، یعنی از امروز، روند کاهشی داشته باشد. عضو هیئت‌رئیسه انجمن مرغداران مرغ گوشتی با اشاره به آخرین تصمیم در این حوزه تصریح کرد: مرغداران از امروز موظف شدند برای متعادل‌سازی بازار، ۳۰ درصد از مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به مراکزی که سازمان جهاد کشاورزی تعیین کرده است، عرضه کنند و باقی تولیدشان را با نرخ آزاد و براساس عرضه و تقاضا در بازار عرضه کنند.
سلطان محمدی در ادامه یادآور شد: این تصمیم باتوجه‌به اینکه حدود یک‌سوم نهاده دانی مرغدار را دولت تأمین می‌کند، گرفته شده که به همان میزان مرغدار موظف است ۳۰ درصد از کشتار خود را به سازمان جهاد کشاورزی تحویل دهد.

عضو انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرغ زنده از هفته گذشته تا امروز حدود ۱۰ هزار کاهش قیمت داشت، افزود: اکنون مرغ گرم به‌صورت بسته‌بندی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و مشکلی برای تأمین آن نیست که عموما این ۳۰ درصد برای مرغ بسته‌بندی گرم و باقی آن به‌صورت قطعه‌بندی در بازار فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد ۲ نرخ در بازار هستیم، افزود: دونرخی‌بودن به این دلیل است که بخشی از نهاده دامی را دولت تأمین می‌کند و بخش بزرگی از آن از بازار آزاد تهیه می‌شود.

سلطان محمدی با بیان اینکه در ۲ روز گذشته شاهد افزایش قیمت ۱۵۰۰ تومانی جوجه بودیم، یادآور شد: باتوجه‌به اینکه شرایط تأمین نهاده نسبت به گذشته تا حدودی بهبود پیدا کرده است، مرغداران در ۲ ماه گذشته به جوجه‌ریزی روی آوردند و از طرفی هم، چون تخم‌مرغ نطفه‌دار در این مدت صادر شد، با کمبود جوجه در بازار روبه‌رو شدیم و قیمت جوجه در دوسه روز گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است که تقاضا می‌کنیم مسئولان به‌گونه‌ای جلو این صادرات را بگیرند.

به‌گفته وی باتوجه‌به اینکه مرغداران به جوجه‌ریزی روی آورده‌اند، پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ کاهش پیدا کند و عرضه افزایش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->