رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نگاهی به اظهارات یک نماینده درباره ترور شهید فخری زاده

  • کد خبر: ۵۱۱۸۹
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
نگاهی به اظهارات یک نماینده درباره ترور شهید فخری زاده
در شرایطی که کشورمان پس از واقعه تلخ شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، بیش از هر زمان دیگری به انسجام ملی نیاز دارد، برخی چهره‌های سیاسی نه‌تنها وحدت و انسجام ملی را نشانه گرفته‌اند، بلکه تلاش می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی مطلوب خود را صید کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که کشورمان پس از واقعه تلخ شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، بیش از هر زمان دیگری به انسجام ملی نیاز دارد، برخی از چهره‌های سیاسی نه‌تن‌ها وحدت و انسجام ملی را نشانه رفته‌اند، بلکه تلاش می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی مطلوب خود را صید کنند و به اهداف جناحی خود برسند. در همین‌راستا جواد کریمی‌قدوسی، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس، در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در صفحه توئیتری خود نوشت: «جناب روحانی در زمان ریاست شما بر قوه مجریه و با اصرار دشمن و تأکید شخص جناب‌عالی، دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر ‎محسن فخری‌زاده با آمانو ملاقات داده شد. قطعا روزی باید در محکمه عدالت پاسخ‌گو باشید که این چنین راحت، سرمایه‌های کشور را در دسترس جاسوسان و قاتلان موساد قرار دادید.».

اما این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که سردار طلائی نیک، معاون حقوقی وزیر دفاع، در گفت‌وگوی ویژه خبری در‌این‌باره گفت: هرقدر از‌سوی بازرسان آژانس، تقاضای مصاحبه و ملاقات با شهید فخری‌زاده را کرده بودند، از‌سوی وزارت دفاع این اجازه به آن‌ها داده نشد. همچنین سخن‌گوی سازمان انرژی اتمی در نامه‌ای رسمی، ادعای کریمی‌قدوسی درباره دیدار شهید محسن فخری‌زاده با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، را تکذیب کرد و این ادعا را نادرست خواند. روز گذشته بهروز کمالوندی این مطلب را در پاسخ به نامه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری که خواستار روشنگری درباره ادعای این نماینده مجلس شده بود، به‌طور رسمی منتشر کرده است.
 
کمالوندی در این‌باره نوشت: «در‌خصوص توئیت آقای کریمی‌قدوسی، نماینده محترم مجلس، به استحضار می‌رساند شهید عزیز جناب آقای محسن فخری‌زاده هیچ‌گاه در هیچ ملاقاتی، چه با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و با هیچ بازرس و مقامی از آژانس، دیدار، مصاحبه، ملاقات و مذاکره نداشته است و بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند محتوای توئیت مورداشاره به هیچ وجه صحت ندارد.» به‌دنبال این تکذیبیه، علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، با انتشار تکذیبیه سخنگوی سازمان انرژی اتمی در توئیتی نوشت: «دروغ بستن بی پروا و بازیچه کردن بی‌شرمانه خون شهیدی که فراتر از نام‌ها و رنگ ها، سرمایه یک ملت بود، ترور «انسجام ملی» است. این چنین فروغلتیدن در تله قاتلان، حتی اگر خیانتی آگاهانه هم نباشد، نیازمند پیگیری دقیق‌تر انگیزه‌هاست. اصرار چندساله بر دروغ‌گویی، اصلا عادی نیست.»

این واکنش‌های نسنجیده برخی چهره‌ها و گروه‌های سیاسی در داخل کشور به ترور شهید فخری‌زاده آن‌چنان در جهت منافع جناحی و گروهی عیان است که حتی رسانه‌های خارجی نیز به تحلیل آن پرداخته‌اند. دویچه‌وله فارسی به نقل از رسانه‌های آلمانی دراین‌باره نوشته است: «روز شنبه هشتم آذرماه (۲۸‌نوامبر) عده‌ای از دانشجویان افراطی در‌برابر وزارت خارجه در تهران گرد آمدند؛ آن‌ها نه‌تن‌ها پرچم آمریکا و اسرائیل، بلکه عکس‌هایی از ترامپ و بایدن را نیز آتش زدند. آن‌ها علیه سیاست روحانی شعار دادند و حتی خواهان برکناری محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، شدند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->