ورود پرطرف‌دارترین رشته ورزشی به ایران | مینی فوتبال صاحب تشکیلات شد

  • کد خبر: ۵۱۲۵۶
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
ورود پرطرف‌دارترین رشته ورزشی به ایران | مینی فوتبال صاحب تشکیلات شد
با انتخاب سرپرست از سوی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، کمیته مینی‌فوتبال (فوتبال پنج‌نفره) در ایران شروع به فعالیت کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کریم مقدم، سرپرست مینی‌فوتبال ایران با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این رشته یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌های همگانی است که فدراسیون جهانی آن در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و تاکنون ۸۰ کشور به صورت رسمی و ۱۴۰ کشور به‌صورت غیر‌‌رسمی به عضویت این فدراسیون جهانی پیوسته‌اند.
 
وی افزود: این ورزش در زمین چمن مصنوعی و تعداد بازیکن‌های هر تیم ۵ تا ۸ نفر است و مسابقات جام جهانی آن هر دو سال برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت بالای ایران در این رشته به‌زودی می‌توانیم مدعی قهرمانی در جام جهانی‌های آتی باشیم.
 
سرپرست مینی‌فوتبال ایران در خصوص سوابق برگزاری مسابقات جام جهانی این رشته گفت: طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سه دوره جام جهانی مینی فوتبال برگزار شده و در آخرین دوره آن (۲۰۱۹) ۳۲ تیم از پنج قاره جهان به رقابت پرداختند که مکزیک قهرمان و برزیل نایب قهرمان شد.
 
مقدم درباره اعضای فدراسیون جهانی مینی فوتبال افزود: این فدراسیون جهانی ۸۰ عضو رسمی دارد که ترکیب آن شامل ۴۰ کشور اروپایی، ۱۲ کشور از آمریکای شمالی و جنوبی، ۱۸ کشور از آسیا، ۸ کشور از آفریقا و ۲ کشور از قاره اقیانوسیه است.

بر اساس این گزارش، تشکیلات رسمی کمیته مینی فوتبال به‌زودی دفاتر کمیته‌های استانی را راه‌اندازی کرده و از طریق این کمیته‌ها تلاش خواهد کرد به‌صورت گسترده در سرتاسر کشور این رشته جذاب را گسترش و به‌صورت تشکیلات سازمان یافته توسعه دهد و بتواند نسبت به استعدادیابی و تشکیل تیم ملی مینی فوتبال ایران اقدام نماید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->