معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

سوپرخودرویی به نام «آزادی»

  • کد خبر: ۵۱۳۱۳
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
سوپرخودرویی به نام «آزادی»
اولین محصول ایلیشن هایپرکارز ابراتومبیلی به نام Freedom (آزادی) است که به گفته شرکت، توسط باهوش‌ترین مغز‌های تاریخ مسابقات اتومبیل رانی آرژانتین توسعه پیدا کرده است. به عبارت بهتر، در ساخت این ابرخودرو مهندسانی با سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک، مسابقات بیست وچهارساعته لمان و چند مسابقه اتومبیل رانی در اروپا نقش داشته اند.
شهرآرانیوز - پیش رانه‌های برقی آغازگر یک انقلاب بزرگ در صنعت خودرو هستند و به دلیل نوپا بودن، فرصت‌های جدیدی برای خودروسازان بزرگ پدید آورده اند. این مسئله سبب شده است استارت آپ‌های زیادی برای بهره برداری از فرصت‌های موجود اعلام حضور کنند. «ایلیشن هایپرکارز» یکی از این استارت آپ هاست که می‌خواهد به اولین شرکت تولیدکننده ابرخودرو‌های لوکس برقی در آمریکا تبدیل شود.
 
سوپرخودرویی به نام «آزادی»
 
اولین محصول ایلیشن هایپرکارز ابراتومبیلی به نام Freedom (آزادی) است که به گفته شرکت، توسط باهوش‌ترین مغز‌های تاریخ مسابقات اتومبیل رانی آرژانتین توسعه پیدا کرده است. به عبارت بهتر، در ساخت این ابرخودرو مهندسانی با سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک، مسابقات بیست وچهارساعته لمان و چند مسابقه اتومبیل رانی در اروپا نقش داشته اند.

از نظر طراحی بیرونی، Freedom را می‌توان اتومبیلی زیبا دانست. درباره جنس اجزای بدنه اطلاعاتی منتشر نشده است، ولی تصاویرکامپیوتری حکایت از آن دارند که اسپلیتر جلو، شکاف‌های ورودی هوا و رکاب‌های جانبی از فیبر کربن ساخته خواهند شد. از جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری این سوپرخودرو برقی باید به در‌های گالوینگ، باله فعال و دیفیوزر حجیم عقب اشاره کرد.
 
 
سوپرخودرویی به نام «آزادی»
 

تصاویر نشان می‌دهند در طراحی داخل کابین از کاکپیت جت‌های جنگنده الهام گرفته شده است و برخی قسمت‌ها جنسی از فیبر کربن دارند. مثل بیشتر مدل‌های جدید، برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان استفاده شده است. استارت آپ ایلیشن هایپرکارز می‌گوید مشتریان Freedom امکان شخصی سازی کابین با چرم، جواهرات و فلزات گران بها را دارا خواهند بود.
 
 
سوپرخودرویی به نام «آزادی»
 

ابرخودرو برقی Freedom بر اساس یک شاسی فیبرکربنی ساخته خواهد شد. این شاسی تنها ۸۲ کیلوگرم وزن دارد و یک محفظه تی شکل برای تعبیه باتری لیتیوم یونی در آن طراحی شده است. Freedom با ۲ پک باتری ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که با تکیه بر آن‌ها امکان پیمایش به ترتیب ۴۸۳ و ۶۴۴ کیلومتر مسافت وجود دارد.

نیروبخش مدل پایه از Freedom پیش رانه‌ای شامل ۳ موتور الکتریکی است. این پیش رانه توانایی تولید ۱۴۱۴ اسب بخار قدرت را دارد، اما نسخه‌ای چهارموتوره از این ابرخودرو برقی نیز تولید خواهد شد که قدرت کلی آن ۱۹۰۳ اسب بخار اعلام شده است. ایلیشن هایپرکارز ادعا می‌کند نسخه چهارموتوره در عرض تنها ۸/۱ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و قادر خواهد بود نهایت سرعت ۴۱۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.
 
سوپرخودرویی به نام «آزادی»

استارت آپ کالیفرنیایی وعده داده است ابرخودرو جدید خود را با موتور ۲/۵ لیتری V۱۰ بنزینی نیز راهی بازار خواهد کرد. این موتور گویا از آئودی خریداری شده است و بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این نسخه، وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس هفت سرعته دو کلاچه S-tronic خواهد بود. ایلیشن هایپرکارز شتاب و حداکثر سرعت این نسخه را ۵/۲ ثانیه و ۳۸۶ کیلومتر در ساعت تخمین زده است.

مدل پایه Freedom را می‌توان با پرداخت ۲ میلیون دلار خرید. نسخه بنزینی هم ۳/۲ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.
در سال‌های گذشته استارت آپ‌های متعددی با ادعای تولید ابرخودرو‌های برقی اعلام وجود کرده اند، اما بیشتر آن‌ها به سرنوشتی نامعلوم دچار شده اند و ادعاهایشان در حد چند طرح کامپیوتری باقی مانده است. اکنون باید منتظر ماند و دید آیا Freedom رنگ واقعیت را به خود خواهد دید.

منبع: carscoops.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->