تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

طرز تهیه یک سوپ مقوی مخصوص بیماران کرونایی

  • کد خبر: ۵۱۳۳۹
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
طرز تهیه یک سوپ مقوی مخصوص بیماران کرونایی
این سوپ به دلیل داشتن فسفر، مس، روی، آهن و ویتامین‌های خانواده B، یکی از مقوی‌ترین سوپ‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کرونا است.
به گزارش شهرآرانیوز، سوپ بلدرچین به دلیل خواص بی‌نظیر گوشت بلدرچین از جمله فسفر، مس، روی، آهن و ویتامین‌های خانواده B، یکی از مقوی‌ترین سوپ‌ها است. در این مطلب شما را با طرز تهیه سوپ بلدرچین آشنا خواهیم کرد.  سوپ بلدرچین به روش‌های متفاوتی پخته می‌شود؛ که در ادامه با ۲ روش پخت سوپ بلدرچین آشنا می‌شوید.
 

روش اول تهیه سوپ بلدرچین برای مبتلایان به کرونا

 
مواد لازم برای سوپ بلدرچین:

بلدرچین ۲ عدد 
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد 
هویج ۱ عدد 
ورمیشل به مقدار لازم 
سبزی سوپ تازه به مقدار لازم 
کرفس ۱ ساقه
زردچوبه به مقدار لازم 
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز آماده سازی سوپ بلدرچین:

ابتدا بلدرچین‌ها را به صورت درسته بشویید داخل شکم آن را خالی کنید و بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه‌ای با مقداری روغن تفت بدهید. زمانی که پیاز‌ها سبک شدند بلدرچین‌ها را به آن اضافه کنید و مقداری تفت بدهید. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید. داخل قابلمه آب بریزید. زمانی که آب جوش آمد شعله را کم کنید و اجازه بدهید به آرامی بپزند.  

کف روی آب بلدرچین‌ها را بگیرید. زمانی که نیم پز شد هویج را نگینی خرد کنید و به بلدرچین‌ها اضافه کنید. ساقه‌ی کرفس را هم نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

زمانی که بلدرچین‌ها پختند آن را از سوپ خارج کنید و گوشت‌های آن را جدا کنید؛ و داخل قابلمه بریزید. اکنون سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به سوپ تان اضافه کنید. سبزی‌های خرد شده را هم اضافه کنید. حدود ۵-۱۰ دقیقه‌ی پایانی ورمیشل اضافه کنید. نمک آن را بچشید اگر لازم بود به آن نمک بزنید. چاشنی این سوپ لیموترش است. می‌توانید آن را با لیموی تازه میل کنید.
 
 
طرز تهیه یک سوپ مقوی مخصوص بیماران کرونایی



روش دوم برای تهیه سوپ بلدرچین 

 
مواد لازم برای تهیه سوپ بلدرچین:

بلدرچین۱ عدد
ورمیشل یک بسته کوچک
سیب زمینی، پیاز و هویج از هر کدام ۱ عدد
کره به مقدار لازم
جو دو سر پرک ۲ قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر مانند جعفری و گشنیز به مقدار لازم
زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
آب لیمو، آب گوجه و رب به مقدار لازم

دستور تهیه:

۱- ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و در یک قابلمه با مقداری کره تفت دهید تا مقداری نرم شود.

۲- بلدرچین‌های داخل بازار معمولا تمیز شده و بسته بندی شده هستند؛ پس نیازی به تمیز کردن خاصی ندارند، فقط کافی است قبل از دست به کار شدن برای تهیه سوپ بلدرچین آن‌ها را با آب بشویید و بگذارید تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس بلدرچین شسته شده را داخل پیاز کمی تفت دهید تا معطر شود. کمی زردچوبه نیز به آن اضافه کنید.

۳- حال داخل قابلمه‌ای دیگر مقداری آب بریزید و اجازه دهید بلدرچین‌ها به مدت تقریبا ۵ ساعت با شعله‌ی ملایم پخته شوند.

۴- بعد از آن که آب جوشید، جو دو سر پرک را که از قبل شسته‌اید درون قابلمه اضافه کرده تا به همراه بلدرچین‌ها پخته شود.

۵- در همین حین هویج‌ها را بصورت نگینی خرد کرده و در میانه پخت بلدرچین، آن‌ها را به داخل قابلمه اضافه کنید.

۶- پس از مدت سپری شده و پخته شدن گوشت بلدرچین، بلدرچین‌ها را از داخل قابلمه خارج کنید و پس از کمی سرد شدن، استخوان‌های آن را جدا کنید و دوباره آن‌ها را داخل قابلمه قرار دهید.
۷- حال سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه درون قابلمه سوپ بلدرچین، به همراه آب گوجه فرنگی و کمی رب پخته شود.

۸- در همین حین و در ۱۵ دقیقه انتهایی قبل از پخته شدن سوپ، ورمیشل‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات معطر را به داخل قابلمه اضافه کنید.

سوپ شما آماده است؛ می‌توانید آن را همراه آب لیموی تازه نوش جان کنید.

برای طعم بهتر سوپ بهتر است از سینه بلدرچین استفاده کنید و کمی زیره نیز به آن اضافه کنید. همچنین پس از جدا کردن استخوان‌ها، می‌توانید گوشت بلدرچین را خرد کرده یا بصورت ریش ریش به سوپ اضافه کنید. شاید زمان پخت گفته شده کمی زیاد بنظر برسد؛ با این حال زمان پخت را بر اساس وقتی که در اختیار دارید می‌توانید مدیریت کنید، اما هرچه زمان پخت این سوپ بیشتر باشد، نتیجه نهایی لذیذتر خواهد شد.
 
 
طرز تهیه یک سوپ مقوی مخصوص بیماران کرونایی


نکته برای تهیه‌ی سوپ بلدرچین:
*اگر دوست نداشتید می‌توانید سیب زمینی را حذف کنید.
* بعضی افراد به این سوپ مقداری رب گوجه فرنگی اضافه می‌کنند، این سلیقه‌ای است.
* میزان سبزی این سوپ به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. اگر از رب می‌خواهید استفاده کنید از سبزی کمتری استفاده کنید.
 
منبع: بیتوته

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->