فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات مهم طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • کد خبر: ۵۱۴۵۹
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
  • ۱۲۳
جزئیات مهم طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان تأمین اجتماعی
بر اساس طرح جدید آقایان با ۲۵ سال و بانوان با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده مردم مهاباد در مجلس در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد گفت: بر اساس طرح جدید آقایان با ۲۵ سال و بانوان با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است.

 

جزئیات طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد / شرط سنی حذف می‌شود؟

جلال محمودزاده در مورد جزییات طرح بازنشستگی پیش از موعد که ۲۷ آبان ماه در مجلس اعلام وصول شد، اظهار کرد: این طرح شبیه طرح‌های گذشته نیست و شرط سنی ندارد. در قوانین گذشته کار کردن چندین ساله یک آقا یا خانم کارمند برای بازنشستگی کافی نبود و باید به حد مشخص سنی می‌رسیدند تا بازنشسته شوند، ولی این طرح این بند را حذف کرده است.

 

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس که از امضا کنندگان طرح بازنشستگی پیش از موعد است، در مورد فواید این طرح گفت: یکی از بند‌هایی که طرح‌های گذشته داشت این بود که رئیس هر نهاد یا اداره باید با بازنشستگی هر فرد موافقت می‌کرد. ما در این طرح این بند را حذف کردیم و همه را به صورت مساوی دیده ایم.

 

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان که طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد باعث جوان گرایی می‌شود، تصریح کرد: طبق این طرح آقایان با ۲۵ سال و خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند و حقوق ۳۰ روزه می‌گیرند. هم اکنون سه تا پنج میلیون نفر جوان فارغ التحصیل جویای کار داریم که می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی مختلف به کار گرفته شوند. طبق قانون قدیم به ازای هر سه بازنشسته یک نیروی جدید در ادارات استخدام می‌شد که در طرح جدید این تبصره برداشته شده است.

 

وی با بیان اینکه قوانین قبلی نیرو‌های جوانان را هدر می‌داد، گفت: آموزش عالی ما نیز اشکالاتی دارد چرا که فقط برای صدور مدرک و آموزش نظری فعالیت می‌کند. آموزش عملی و آماده سازی برای فضای کار در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. مثلا نمی‌توانیم بگوییم که فارغ التحصیل یک رشته دانشگاهی یک نیروی متخصص کاری است پس به موازات این طرح ساختار دانشگاه‌ها و آموزش عالی باید تغییر کند.

 

محمودزاده تاکید کرد: قوانین قبلی جوانان را ناامید کرده بود و آمار مهاجرت‌های قانونی و غیر قانونی را به شدت افزایش داده بود. حسن این طرح در صورت تصویب این است که جوانان متخصص که علم روز را به خوبی می‌دانند به ادارات می‌فرستند تا به صورت علمی اقدام به ارائه خدمات کنند. این طرح جدید در برابر بسیاری از قوانین نانوشته‌ای است که این روز‌ها در کشور ما ایجاد می‌شود. مثل اینکه دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف بازنشستگان را بکار می‌گیرند.

 

وی همچنین در مورد وضعیت کنونی این طرح در مجلس گفت: این طرح به امضای چندین نماینده رسیده و به زودی برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مجلس بررسی و نهایی شود.

 

‌قانون بازنشستگی پیش از موعد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی 

‌ماده واحده - بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشمول قانون کار و قانون کار کشاورزی در صورت داشتن حداقل ۵۵ سال تمام سن و سابقه پرداخت ۲۰‌سال یا بیشتر حق بیمه‌ می‌توانند با اطلاع کتبی به کارفرما درخواست بازنشستگی خود را به سازمان تأمین اجتماعی حوزه محل کار خود تسلیم تا طبق‌مقررات این قانون مستمری بازنشستگی جهت آنان برقرار گردد.

 

تبصره ۱ - در صورتی که کارفرما به تخصص کارگر نیاز داشته باشد حداکثر ظرف مدت پنج روز نیاز خود را به سازمان تأمین اجتماعی محل ارائه‌می‌نماید تا در کمیته‌ای که به همین منظور مرکب از مدیر کل کار و امور اجتماعی، نماینده شورای اسلامی واحد کار ذیربط (در واحد‌هایی که شورای‌اسلامی کار تشکیل نشده باشد نماینده انجمن صنفی مربوطه و یا نماینده قانونی کارگر در حکم نماینده شورا خواهند بود) و مدیر کل تأمین اجتماعی که‌در محل سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌گردد، مورد بررسی قرار گرفته و کمیته مذکور موظف است با استماع دلایل طرفین حداکثر ظرف ۱۰ روز نظر‌نهایی خود را اعلام نماید. ‌در صورتی که کمیته دلایل کارفرما را قانع‌کننده تشخیص بدهد می‌تواند حداکثر با سه ماه تعویق با بازنشستگی کارگر موافقت نماید.

 

تبصره ۲ - حداقل سن موضوع این قانون برای زنان ۱۰ سال کمتر می‌باشد.

 

تبصره ۳ - داشتن حداقل سن موضوع این قانون برای کارگران بیمه شده‌ای که دارای یکی از شرایط زیر می‌باشند ضروری نمی‌باشد:

 

‌الف - دارا بودن حداقل ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه.

 

ب - دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان‌آور.

 

ج - دارا بودن ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه مجموعاً در کار‌های عادی و سخت و زیان‌آور با توجه به تبصره ۴ این قانون.

 

‌تبصره ۴ - هنگام محاسبه مقرری سابقه پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان‌آور به ازاء هر سال معادل ۱.۵ سال سابقه پرداخت در قبال هر‌سال ۶ ماه ارفاق محاسبه و حداکثر مجموع مدت ارفاق مندرج در این تبصره، ده سال می‌باشد. آیین‌نامه کار‌های سخت و زیان‌آور توسط شورای عالی‌حفاظت فنی و با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی (با حق رأی) تجدید نظر خواهد شد حداکثر مجموع مدت ارفاق مندرج در این تبصره ده‌سال می‌باشد.

 

‌تبصره ۵ - کسر یک سال سابقه پرداخت حق بیمه کارگر مشمول این قانون در صورت تمایل بیمه شده یک سال تمام محسوب خواهد شد مشروط‌به این که کلیه حق بیمه برای دوران باقیمانده تا یک سال (سهم کارگر، کارفرما و دولت به استثناء سهم درمان که به نسبت نه بیست و هفتم حق بیمه‌محاسبه می‌شود) توسط شخص مشمول پرداخت گردد.

 

‌تبصره ۶ - میزان مستمری بازنشستگی این نوع بیمه شدگان بر اساس پرداخت سنوات حق بیمه طبق ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی و عنداللزوم با‌توجه به تبصره ۴ این ماده واحده تعیین می‌گردد.

 

‌تبصره ۷ - چنانچه بیمه شدگانی که بر اساس این ماده واحده بازنشسته شوند و مجدداً به عنوان حقوق‌بگیر در کارگاهی به کار اشتغال ورزند، ضمن‌قطع مستمری از استفاده مجدد این ماده واحده محروم خواهند شد.

 

تبصره ۸ - مقررات جاری فصل بازنشستگی قانون تأمین اجتماعی به استثنای تسهیلاتی که در این قانون برقرار شده است کماکان به قوت خود باقی‌می‌باشد.

 

‌تبصره ۹ - از تاریخ تصویب این قانون ظرف یک ماه دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری وزارت‌کار و امور اجتماعی تهیه و پس از تصویب وزراء بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی به موقع اجراء گذارده خواهد شد.

 

‌تبصره ۱۰ - مدت اجرای این قانون از تاریخ تصویب آیین‌نامه اجرایی یک سال خواهد بود. ‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و ده تبصره، در جلسه علنی روز چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس‌شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۶۷.۳.۵ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

 

منبع: ایسنا


بیشتر بخوانید:

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فیش آذرماه اعمال شد(۱۸ آذر ۹۹)

 

خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی؛ اضافات همسان‌سازی در پایه حقوق قرار گرفت (۱۵ آذر ۹۹)

 

شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
8
لطفا اطلاع رسانی کنید ایا مشمولین تامین اجتماعی نیز شامل این طرح هستند یاخیر وفقط دولتیها که اگر اینطوری باشد نباشد بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
با سلام عرض ادب و احترام امیداوریم نماینده مجلس شورای اسلامی تصویب برسانند موفق و پیروز باشید
محمد رضا رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
6
5
با عرض سلام خدمت شما
اینجانب محمدرضا رضائی فرزند شهید ابراهیم رضایی و شاغل در سازمان تامین اجتماعی ،دارای حدوداً ۲۸ سال سابقه کار در همین سازمان می‌باشم
لذا باتوجه به برنامه پنجم توسعه و برنامه ششم توسعه فرزندان شهدا می‌توانند از ۸سال سنوات ارفاقی استفاده از مزایای بازنشستگی استفاده نمایند اما سازمان تامین اجتماعی از اجرای آن سر باز می‌زند و خواهشمندم دستور فرمایید نسبت به بررسی این موضوع اقدام لازم را مبذول فرمائید
مزید تشکر از تصمیمات متخذه.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
2
9
حقوقم کفاف زندگیمو نمیدهدزن تنها و بی سرچرستت بیماری ریه و لنفاو ...توان کار ندارم حقوقی که میگیرم کلشو اجاره میدم هرجا هم.میگردم ارزونتر پیدا نمیکنم چون پیش ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
2
8
باسلام یعنی طبق این قانون اگه تصویب بشه خانمی باسن ۴۸ سال وسابقه بیمه ۲۰ سال بازنشست میتونن بشن با حقوق کامل سی روزه.البته ۱۴ سال رو کارکرده باشه وشش سال بیمه خویش فرما رد کردن
مریم مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
4
10
باسلام خواستم بدونم این طرح شامل کارکنان تامین اجتماعی هم هست؟زنان با۴۷ سال سن و۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه شامل این طرح میشوند؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
5
17
باسلام خواهشمندم بفرمائید شخصی که دارای ۲۶سال سابقه پردازی دارد وهم اکنون نیز بیکار است وبیمه خود را بصورت اختیاری پرداخت میکند مشمول این طرح می باشد. باتشکر
زهرا علی پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
اگر خانمی ۲۱ سال سابقه داشته باشه با۳۰ روز یا ۲۵ روز حقوق بازنشسته می شود
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
4
14
با سلام و عرض خسته نباشید
آیا فردی که 56سال سن و سابقه پرداخت 18سال حق بیمه را دارا باشد و از لحاظ جسمی توانایی کار کردن را نداشته باشد مشمول این قانون میگردد ؟
ممنون از راهنما یی بزرگواران
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
4
12
این نیاز واقعی خیلی از خانمهای شاغل هست . بخصوص خانمهای دارای فرزند که حقیقتا به حضور مادر نیاز دارند . امیدوارم نماینده های مجلس پیگیر باشند . بسیار تشکر می کنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
واقعا همینطوره. من که کارمند اموزش و پرورشم با ۲۲ سال سابقه دارم روزشماری می کنم که این مورد تصویب و اجرا بشه. یه خانم ۲۰ سال واقعا براش کافیه. کاش کمیسیون بانوان هم اینو پیش از اینها مورد توجه و پیگیری قرار می داد.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
مادران شاغل واقعا 20 سال سابقه براشون کافی هست تا به بچه وزندگیشون برسن خواهشا پیگیری بفرمایید تصویب بشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
6
خانمهائیکه فی المثل 12سال سابقه دارند میتوانند با پرراخت حق بینه 8سال کسری سنوات بازنشست شونر؟؟
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
10
خیلی خوبه جا باز میشه برای جوونها
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
5
9
بازنشسته های شما دارند گدایی میکنند وشما جناب سالاری به مدیر بودن خودت افتخارکن ما که پیش خانواده شرمسار و پشیمان از بیمه تامین اجتماعی .
علیرضاعباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
4
با سلام کسانی که دچار مریض خاص هستند چطور از شرایط بازنشستگی استفاده نمایند
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
6
سلام و عرض ادب باتوجه به حذف قانون شرط سنی سوال من اینه که آیا کارگاههای خانوادگی خصوصا نانوایی‌ها هم شامل این قوانین هستند و می توانند در خواست بازنشستگی بدهند
ن.ج
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
7
اگر شرایط سنی را برای بازنشسته شدن بردارند، افراد چون جوان هستند و باز میتوانند کار کنند مجدد در همان شرکت با حقوق کمتر به کار گماشته میشوند،یعنی هم حقوق از تامین اجتماعی میگیرند هم از کارفرما،من بازنشسته یک شرکت دارویی واقع در شهر صنعتی البرز بودم که اکثر بازنشستگان مجدد به کار گرفته شدند،و این یکی از دلایل بزرگ بیکاری جوانان میباشد.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
4
3
شهریور ۹۸ از ناجا بازنشسته شدم ولی تاکنون پاداش و پول مرخصی را دریافت نکردخ ام شما را به خدا مسئولین فکری به حال ما بکنند
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
4
سلام من حدود ۲۲سال سابقه کار در نانوایی لواش رودارم ۲۱ماه خدمت هم به ان اضافه شده جمعا ۲۴سال شده ولی تامین اجتماعی به بهانه این که کارگاه خانوادگی است کار شکنی میکند تعداد افراد مثل من هم زیاده که با این مشکل مواجه شدند ما برای بازنشستگی با ۲۵سال سابقه کار در
مشاغل سخت وزیان آور کجا بریم وچکا ر بکنیم ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
3
3
سلام عرض ادب من کارگر ساختمانی هستم بیست هشت سال سابقه کار بیمه تامین اجتماعی هستم وسن ۵۲هست آیا این قانون تامین اجتماعی پیش از موعد بمن تعلق میگیرد تشکر
گل بانو
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
5
من همسرم 56 سالشه و 27 سال سابقه بیمه داره. آیا بازنشستگی شاملش میشه یا نه؟ممنون
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
14
بنده ۲۳ سال سابقه بیمه دارم و۲سال خدمت سربازی ایا می توان باسن ۵۵ بازنشته شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
8
مثل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری ناعدالتی رخ میدهد درحق کارگر بدبخت اجحاف میشود خدایا اینقدر ناعدالتی درحکومت اسلامی چرا؟ چطور کارکنان دولت با ۲۵ سال سابقه بازنشست میشوند حقوق سی روز را دریافت میکنند ولی کارگران بدبخت فلک زده جمهوری اسلامی با ۲۵ سال سابقه ،حقوق ۲۵ روز را دریافت میکند دربازنشستگی پیش ازموعود برای کارکنان دولت سن مطرح نیست هرچقدرمیخواد باشه ولی برای کارگران جمهوری اسلامی زده ۵۵ سال باید داشته باشند،،یا مولا علی با این عدالت اینها خواهشن با اون ذولفقارت بزن کمرشون که در حرف مرید شماهستن درعمل دشمن شما ابروی شمارا هم میبرند
مجتبی
United States of America
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
6
عالیه میدونید چرا چونکه کسانیکه کارمند و کارگر تامین اجتماعی هستند واقعا کار سخت و طاقت فرسا دارن و باورکنید با کارمندیکه تو اداره یا کارمند دولتند کارشون خیلی سختره و کارمندا راحتره کارشون اگه اینکارا بکنین عالیه و خیلیام بازنشست میشن و نیرو جوان میاد سرکارو بیکاری ریشه کن میشه تا حدودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مثل اینکه خوب متن نخواندی نوشته فقط شامل کارکنان دولت میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
3
آیا کارگرانی که درجنوب درگرمای هفتاد درجه کارمیکنن مثل ما کارگران راه آهن،حقشون نیست بهشکن درست رسیدگی بشه و زودتر لازنشیت بشن.خداوکیلی از کار یخت و طاقت فرسا همه از لحاظ جسمانی ناقص شدن.لطفا بفکر کارگران شرکتی راه آهن باشید.باتشکر
حمیدنامجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
باسلام من سالهاست به بیماری دیابت مبتلاهستم وقلب من هم سی درصدمیزنه سابقه بیمه من سیزه سال میباشد وراننده ماشین سنگین هستم سن من 50سال میباشد اگربرای ازکارافتادگی اقدام کنم به من تعلق خواهدگرفت ؟وماهانه به من چه مبلغ پول خواهنددادباتشکر
فاطمه _ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
2
باسلام وادب
امسال بازنشست شدم با۲۸ سال سابقه آموزش وپرورش .ممکنه این قانون شامل حال من هم بشود؟درصورتی که ۶۵سال سن دارم.سپاس ازپاسخ شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
5
مجلس بایدسریعااین طرح راتصویب نماید اینهمه جوان فارغ االتحصیل بیکارداریم وپرداخت ۲۵ سال بیمه چیزی کمی نیست زیراعمرآدم مگرچقدراست که تاجان دربدن داری که فقط کارکنی وبیمه پرداخت کنی نماینده های مجلس دیگه این طرح عقب نیندازندوسریعا تصویبش کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
2
با سلام و احترام ...
خوب میشه اگه یه نگاه هم به بیمه عشایر و روستا بکنید با این قانون که: یک کشاورز باید به سن ۶۵ برسه تا بتونه بازنشست بشه
آقایان مسعول خودتون و عقلتون قضاوت کنید یک کشاورز که روز و شب درحال زحمت کشیدن هست تا سن ۶۵ چی ازش باقی میمونه
خبر نگار عزیز که این مطلب رو دریافت میکنی از طرف چندین میلیون کشاورز از شما خواهش دارم که این مطلب رو پیگیری کنید.....
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
سلام تشکر از نمایندگان محترم خواهشمندم پیگیری کنید حداقل جوانان مشغول بکار شوند
بازنشسته پیش از موعد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
3
من از اینکه خودرا پیش ازموعد بازنشسته کردهام بسیار پشیمانم اولا انها می گویند نیروی کار روبه پیری میرود پس چرا مردم را با نشسته می کنید دو ما اگر کسی کاری داشته باشد خوب است وگرنه در خانه دق می کنید واما بعد امتیازهای که شامل ۳۰ ساله میشود شامل پیش از موعد نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
2
باشرایطی که تامین اجتماعی دارد اصلا طرح عاقلانه ای نیست درحال حاضرتوان همسان سازی واقعی را بخاطر نداشتن بودجه ندارد وای بحال اینده واین طرح
محمد نورعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
1
والا من نوزده سال سابقه دارم الان یه کلیه دارم نمیتونم کار کنم چکار کنم به کجا مراجعه کنم گار گر کشاورزی هستم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
3
خدا پدرتونو بیامرزه‌ بخدا خسته شدیم. آخه چرا یه زن باید ۲۵ یا ۳۰ سال کار کنه تا بازنشسته بشه؟ لااقل ۲۰ سالو تصویبش کنین که جونی برامون مونده باشه و قبل از فرسودگی کامل، بتونیم یه کم برای خانواده و بچه هامون وقت بذاریم. تو رو خدا تصویبش کنین. من که از وقتی شنیدم این خبرو همش دارم دعا می کنم عملی بشه
عباس هلاکویی متولد ۱ /۳ / ۱۳۳۸
Czechia
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
4
با سلام آیا طرح یا پیشنهادی برای افراد بالای ۶۰ سال که پرداخت حق بیمه آنها کمتر از ۲۰ سال میباشد در مجلس نشده واینکه کار سخت و زیان اور را چه کسانی تعیین میکنند آیا راننده میکسر بتن باساعت کاری بیش از ۱۲ ساعت در روزوحتی تعطیلات جزو کارهای سخت محسوب نمیشه . باکمال تشکر
فرزین زاهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
بنده ضمن عرض سلام و خدا قوت به همه خادمان و نمایندگان واقعی ملت ، چه در مجلس و چه در سایر
نهادها و صنوف و ادارات ، بسیار بسیار مراتب تشکر
خود را در خصوص بازنشستگی افراد در سازمان تامین
اجتماعی با شرایط جدید ابراز داشته و امیدوار هستم
بزودی زود این طرح بتصویب برسد تا کسانی که عمری
در کاری صرف کرده اند فارغ از شروط قبلی بتوانند بانشسته شوند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
3
خداکنه این طرح اجرایی بشود ومدیران تامین اجتماعی چوب لاچرخ این طرح نکنن یکی از بندهای بازنشستگی پیش از موعد تحریم وبیکاری و تورم است الان که اینهارو اکسیژنی که داریم تنفس میکنیم بیشتر داریم پس کی این باید اجرا بشه وقتی مرگمون .واقعا که...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
چه عجب این اولین باری است که مجلس یک طرح مثبت انجام داد. حالا بحرحال... مردم استقبال می‌کنند از این طرح...
عباس هلاکویی متولد ۱ /۳ / ۱۳۳۸
Czechia
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
با سلام آیا در مجلس برای افراد بالای ۶۰ سال که پرداخت حق بیمه آنها کمتر از ۲۰ سال میباشد طرح یا پیشنهادی نشده و اینکه کار سخت و زیان آور را چه کسانی تعیین میکنند آیا راننده میکسر بتن با ساعت کاری بیش از ۱۲ ساعت در روز و حتی تعطیلات جزو کارهای سخت محسوب نمیشه با تشکر
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
با سلام و احترام
این طرح اگر به تصویب برسه و نهایی بشه بسیار عالی و مفید خواهد بود و نیروهای جوان بیشتری به چرخه فعالیت کشور وارد خواهندشد.خواهشمند است نسبت به پیشنهادتسری این طرح به کارمندان با بیمه خدمات درمانی نیز اقدام لازم صورت گیرد.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
1
2
من بایکی ازهمشهریانم سال۷۴مشغول بکارشدیم اون رسمی وبیمه خدمات درمان ومن شرکتی وبیمه تامین اجتماعی هردودرمشاغل سخت ولی دوستم سال۹۲با۳۰سال سابقه ودوسال سربازی راخوددولت برایش محاسبه کردوبازنشسته شدولی منه بیچاره چون شرکتی بودم وکارفرما۱۴سال سابقه مراتوبیمه کارگرساده ردکردوشکایت کردم به جایی نرسیدم وازسال۸۸قرادادمستقیم شدم دردولت احمدی نژادوالعان هم مشغول به کارم ودوسال سربازی راخودم بایدبخرم واز۸۸تاالعان سنوات ۴درصدبرایم منظورشده‌که‌باسنواتم۳۰سال‌سابقه دارم وبیمه میگه یا۵۰سال سن بدون شرط سنی یا۳۵سال سابقه خدایش این چه قانونیه که من باید۳۵سال کارکنم واین همه جوان بیکارداریم وتازه۴۶سال سن دارم انهم تومشاغل سخت که باید۳تا۴سال دیگرکارکنم بعدجوانهاسرگردان بامدارک بالاایااین تبعیض نیست دوستم سال۹۲بادوسال سربازی که دولت برایش حساب کرد۷ساله بازنشسته شده ولی من هنوزباید۴شیفت به سرکاربروم انهم بااین همه بیماری پس بیمه تامین اجتماعی شرایط سنی رابرداردودوسال خدمت راخودش برایمان محاسبه کنداخه تبعیض که شاخ ودم نداره لطفارسیدگی کنیدوبیکاری هم ریشه کن خواهدشدباسپاس
عباس احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
آقای نوبخت بیخود اسم دکتررا یدک نکشید شما که هنوز بین انسانها تبعیض قایل میشوید چرا پست هارا اشعال میکنیدمگر باز نشسته ارتش بابازنشسته تامین اجتماعی فرق میکندچرا چندرغاز افزایش حقوق بایدبین دوانسان فرق کند چندسال است میگوید همسان سازی معنی همسان سازی است مارابگوید فکر میکردیم مدیران لایقی داریم هنوز بین انسانها فرق میگذارند بعد میگویند ما دکتریم صد افسوس
مرتضی
Singapore
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
با سلام این طرح جدید به کارگران پرژه ی که بیمه تامین اجتماعی دارند و با 25 سال پرداخت بیمه می توانند بازنشسته شوند، با داشتن حداقل 25 ، 26 و27 سال بیمه بازنشسته شوند اگر این طرح برای کارگرن هم باشد چقدر خوب است که به فکر کارگر همه هستید باتشکر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
با سلام لطف کنند که مشمول تامین اجتماعی کنند وگر نه کارکنان دولت 25 سال همین الان هم بازنشست می شند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
جناب سالاری به احکام بازنشسته ها نگاه کن واز شرم وخجالت استعفا بده تا بدتر نشده بازنشسته ها دارن گدایی میکنن .
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
آیا این طرح شامل کارمندانی که بیمه خدمات درمانی هستند هم می‌شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
عزیزم تامین اجتما عی توی همین تعداد بازنشسته مانده نمیتونه رسیدگی کنه وای بحال طرح مورد نظر جه خواهد شد غیر ازاین طرف همان جا کارمیکنه وبازنشستگی هم میگیره یعنی حق بیمه نمیده حقوق بازنشستگی هم میگیره یعنی ورشکستگی محض سازمان نمایندگان محترم پیگیری کنند همسان سازی واقعی مانند صندوقهای دیگر شود
محمد توکلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
با سلام اینجانب در تاریخ اول اردیبهشت ۹۸تعدیل نیرو شدم با ۲۸سال سابقه کار و در تاریخ ۲۰خرداد۱۴۰۰با سی سال سابقه کار بازنشسته میشوم آیا میتوانم با این قانون جدید هم اکنون با ۲۹سال و ۹ماه بازنشسته شوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
2
این طرح هم باز برای کارکنان عزیز دولته؟
پس کارگران بدبخت تامین اجتماعی چه میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
باسلام من بیمه عشاعر وروستا هستم با این قانونکه یک نفر ۶۵ سال عمر میکند من ۶۰ سال سن دارم ۱۴ سال بیمه ریختم هیچ منبع در امدی ندرم با یارانه وسهام معیشتی با خون دل زندگی میکنم امیدوارم به زودی طرح عوض بشه منم بازنشت بشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
نمدونم این طرح شامل پرستارای درمان که بیمه تامین اجتماعی دارند,میشه یانه؟یااینکه پرستارا,ادم اهنی اندوبایدبیشترکارکنندوحتی بعضی پرستارای باسابقه طبق قانونهای سلیقه ای مسولین بیمارستانها2تا3برابرازموظفی ازپرستارای جوان بیشترکارکنند واصلافرسودگی ندارندوتراکتورند.
ناسناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
به امید خدا اجرا شود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
2
سریع تصویب کنید..مردیم از بس کار کردیم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
باسلام،من متولد سال ۵۰هسته،بنده از سال ۷۶ در کارخانه چرم مشغول بودم وحدود ۴و۵سال بیمه بودم آیا شامل سختی کار میشود.وبعداز ان در کارگاه دیگری مشغول شدم و کلا ۲۴سال سابقه دارم واگر بیمه سربازی خریداری کنم می توانم بازنشسته شوم باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
قانون تامین اجتماعی مرضی لاعلاج است سی سال پرداخت بیمه وشصت سال سن این قانون هفتادساله گذشته سریعابایداصلاح شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
با سلام امیدواریم که تصویب بشه ۲۸ ساله به سختی زحمت می کشم اندازه پنجاه سال پیمانکاران به ما ظلم کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
2
با سلام بنده بعد از ۲۸ سال سابقه کار آرزو دارم حقوق بنده مبلغ سه میلیون بشه لطفا اطلاع رسانی کنید تا به آرزوی خود برسم بنده از مسئولین عاجزانه خواهش میکنم این ۲۵ سال تصویب بشه چون دیگه توان کار راندارم
مهدی آجرلوی ۴۱۳۳۰۳۶۷۱۹
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
2
سلام من فشاره خون بالا دارم سرکار اذییت هستم
می تونم بازنشستبشم با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
جواب کیه میاید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
3
این طرح بازنشستگی پیش از موعد خیلی عالیه به این شرط که سازمانها بپذیرند
اقایان25سال
خانها20سال
با پنج سال ارفاقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
5
انشاالله که اجرا شود تا یک سری جوان که تحصیلکرده و بیکار هستن هم مشغول به کار شوند .۳۰ سال خدمت جز فرسودگی و جنگ اعصاب و نداشتن توان کار کردن در سنوات آخر خدمت چیزی ندارد به امید خداوند تصویب بشود که هم به نفع شاغل وهم به سود سیستم میباشد.
محسن رضانژاد
United States of America
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
1
1
من نزدیک ۲۳سال بیمه تامین اجتماعی از. طریق شغل ازاد. پرداخت کرده ام وسن وارد ۶۰سال شدهام ایا میتوانم از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنم یا نه
افشین کرمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
2
با سلام ببخشید میخواستم بدانم با طرح جدید بازنشستگی که با ۲۵ سال سابقه کار که سی روز حقوق پرداخت می‌شود یعنی برای پنج سال بعد حقوقشان محاسبه می‌شود و پرداخت می‌شود بی‌زحمت جواب بدید با تشکر فراوان
سیدحبیب سیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
3
سلام این طرح شامل بخش خصوصی هم میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
آیا این طرح برای کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند هم اجرا می شود؟ تو رو خدا برای ما هم اجرا کنید.
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
بنده ۲۴ سال سابقه کار دارم دوسال خدمت رو هم خریدم و ضمیمه کردم روی هم ۲۶ سال همچنین از این ۲۴ سال ۶ سالش جزو مشاغل سخت و زیان اور با ظریب ۱.۵میباشد
آیا میتوانم بازنشسته بشوم لطفا راهنمایی کنید
رانبدعباسی مینااباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
سلام متولد46هستم کارساختمانی روزمزدکارمی کنم بااحتساب20ماه خدمت سربازی24سال حق بیمه پرداخت کردم باچه شرایطی میتونم بازنشسته شوم بعلت دیکس کمروسختی کارآرماتوربندی وقالبندی بازدهی سابق روندارم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
درود با احترام کارگران که 25 سال دارند و بیمه از طریق تامین اجتماعی واریز می کنند بازنشسته این طرح می باشند
کوچکعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
درود بر این نماینده بزرگ این مرد بزرگ نظر بلند دارد طرح 25 سال عالی است برای کارگران که بیمه آنها از طریق تامین اجتماعی است در نظر بگیرید با تشکر کارگران بیمه تامین اجتماعی
کوچکعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
درود با احترام کارگران که 25 سال دارند و بیمه از طریق تامین اجتماعی واریز می کنند بازنشسته این طرح می باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
3
1
سلام ببخشید من ۱۹ سال و۲۰ روز بیمه دارم همش پشت سرهم هست سنم ۴۲ساله شامل من میشه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
سلام من48سالمه وباتایید5سال سختی کاروکل
سابقه ام تاپایان امسال99 می شود25سال میتونم
درخواست بازنشستگی بدم
صوفیانی
United States of America
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
1
2
سلام واقعاچه چیزی باعث شده که همه میخواهند قبل از موعد باز نشسته شوند البته خیلی ها هم هستندول کن پست و مقام نیستند و تا ۳۵ سال مشغول میشوند معمولا افرادی که کاری هستند و خدمت میکنند بیشتر از ۲۵ سال براشون سخته
حمید حسینی
United States of America
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
طرح بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت را اجرا کنید تاکی این طرح مردم و کارمندان بی انگیزه و دچار مشکل را معطل نگه می‌دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
تامین بودجه اش را ندیده اند !!!!!!!!!!!!!!
مهدی درستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باسلام اگر این بازنشتگی در مجلس تصویب بشه خیلی جوان های تحصیل کرده بیکار داریم ک مشغول بکار میشن دولت باید کمک کند که جوانان از بیکاری دست ب کار خلاف نزنن بیکار باعث اختلاف زندگی میشه اخرش بیکاری طلاق دو زوج جوان میشه فقط خدا کمک کن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
طرحی که نسجیده این نمایندگان .......مطرح کردند و تامین بودجه آن را ندیده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
1
با سلام خانمی با بیست سال سابقه و ۴۲سال سن دارای سه فرزند کوچک هستم یک بار درخواست بازنشستگی باهمین سنوات دادم ریس مربوطه موافقت نکرد واقعا برایم سخت و دشوار است اگر نتیجه این طرح زودتر مشخص شود وضعیت مانیز مشخص میشود با تشکر
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
سلام دوستان این حرفها همه سرکاری است... تامین اجتماعی اصلا راجع به کارگران پیمانکار جواب نمی دهد...
بهجت
India
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
می‌خوام بگم این صندوق تامین اجتماعی وقتی نمیتونه نه همسان سازی کنه و نه مثل خدمات درمانی پیش از موعد بازنشستگی برای کارمند داشته باشد و کارمند تا نفس داره برا ی یک حقوق باید بره پس درش را تخته کنه همان صندوق کشوری را بگذارند برای همه تا خیال همه راحت بشه و آنقدر از ورشکستگی و غیره حرف نزنه
محسن حاج ملک
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
سلام اینجانب با پرداخت هزینه دو سال. خدمتم 25سال حق بیمه دارم دارای بیماری دیابت نوع دو هستم شدیدو47سال دارم آیا میتوانم بازنشسته شوم لطفاً راهنمایی بفرمایید
داداشی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
این طرح از کی اجرا میشود اگر شورای نگهبان تأیید کرده چرا ابلاغ نشده
کیخا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
درود احتراماً به استحضار مدیران محترم کشور عزیزم ایران خواهشمند است کارگران را با 25 سال سوابق بازنشسته کنید حقوق همان سال های کا کار کرداند پرداخت کنید مثلاً یک نفر 25 سال کار کرد همان 25 روز را پرداخت کنید اگر کسی دیگر از 25 سال به بالا بود به تعداد همان سال پرداخت کنید با تشکر
حسین ولیپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
سلام من۱۸سال ودوماه بیمه دارم توچاپخانه۴۰سالمه الان هم یه چاپخانه دیگه کارمیکنم اینجا سختی کار تعلق میگیره چندسال باید این چاپخانه کار کنم باز نشست میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
1
سلام ، همین قانون برای کارکنان دولت که بیشترشان پشت میز نشین هستند تصویب شده و اجرا می شود. ولی برای تامین اجتماعی که بیشترشان کارگر هستند و قطعا خیلی زود شکسته می شوند چرا اجرا نمیشود. بابا انصاف داشته باشید.
اکبر کیانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
من با توجه به بیمه تامین اجتماعی نوع بیمه عادی بود ه وبیست سال سابقه کار دارم
طهماسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
1
سلام نماینده عزیز شما تلاش کنید اقایون با 25سال سابقه و 25روز حقوق و بدون شرط سنی باز نشست شوند چون تو این وضعیت بد اقتصادی رسیدن به سن 55 داره یه ارزو میشه واگر هم برسن عمر دیگه کفاف نمیده در نتیجه کاری بکنید تا قشر کارگر تامین اجتماعی چند صباحی رو زنده در کنار خانواده باشه تشکر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
اینجانب دارای۲۵سال سابقه ی کار که یکسال ونیم آن سخت وزیان آور است و۵۰سال سن آیا میتوانم بازنشست شوم با بیمه تأمین اجتماعی؟؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
1
ازنمایندگان محترم استدعا می کنم بازنشستگی با 20 سال سابقه خانم ها تصویب بشه تامادرهای شاغل یه مدت هم پیش بچه های معصومشان باشند.
حسن زارع
Germany
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
3
امید وارم این قانون 25 سال اجرا شود ما ممنتظریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
سلام من ۴۷ سالمه ۲۷ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم کارگر هستم دیگر توانائی کار کردن را ندارم کار فرما میگه ۳سال دیگر باید کار کنی.میخام ببینم این طرح ۲۵ سالگی برای باز نشستگی پیش از موعدشامل حال من میشه.ممنون سپاس
يعقوب منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
1
چرا اجرا ش نمي كنند ؟ ميترسند براي اشتغال و افراد زحمت كش هزينه بشه و يا كشور رونق بگيرهذ براي خودشان كمتر بمونه ؟
سیروس عبداله زارد
United States of America
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
اینجانب شغل ازاد دارم و بیمه خود را ازاد پرداخت میکنم ماهانه 900خورده ای شده ایا تا چند سال باید بیمه پرداخت کنم و به چه سنی بتونم بازنشسته بشم ممنون میشم راهنمای کنید.
ارجعلی ازادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
احتمالا بعد از رای بی خیالش بشند بگویند تصویب نشد من از سال ۶۵ بیمه دارم گارگر فصلی هستم جمعا ۲۵ سال در ۳۶ سال کار بیمه جمع شدع چرا حباب داخل بیمه قابل خرید نیست ..چرا گارگرهای ساختمان چراپروژه ها که تحت تاثیر گاز الوده هستند بازنشستگیشون ۲۵ سال نمیشه چرا سازمان ت ا درخواست سختی کارهارو مغایرت شغلی من در اوردی میزنه پرونده من اصلا شغل نوشته نشده زیرش نوشتن مغایرت در صورتیکه بیمه فقط . این نقطه را گذاشته کارمند بیمه چطور اجازه به خودش میده حق دیگران ضایع بشه منه کارگر چطور میتوانم از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر باشم معلومه که دنبالشو رها میکنم من کار میکنم تا بیمه حالشو ببره و جیبش پرتر بشه خداوند مارا به راه راست هدایت کنه و به کارمندان بیمه قوه ی تشخیص شغل را بده اخه سوپروایزر با سوپروایزر ساخت مغایرت است تازه گزینه دومی کاملتره و قابل اثبات است چرا بیمه این مسایل را در خود بیمه حل نمیکنه و با روزمه کاری مطابقت نمیکنه وصول میکنه مارا به دیوان عدالت اخه چرا قانون ما اینقدر پیچو خم داره چونکه بشود به طریقی روزنه پیدا کرد و از پرداختن مستمری پرهیز کنند خدا یا مارا و مجلس را مسلمان کن البته کارکنان بیمه کنگان راهم مسلمان کن
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
بازنشتگی رانندگان مبنی بوس بابد ۲۵ سال شود جزو مشاغل سخت وزبان آور است قابل توجه مسولان استان
صف شکن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
خدایی 25 سال سابقه خوبه تا جوانها مشغول به کار بشن
بهنام احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
باسلام ،ايا اين قانون الان ابلاغ شده و قابل اجرا هست ياخير؟و اگر قابل اجرا هست ميخاستم بدونم پدر كارگرمن با٢٣سال سابقه تامين اجتماعي و٥٥سال سن ميتونه بازنشست بشه؟
يعقوب منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
چرا هر طرحي براي اشتغال جوانان مطرح ميشود سنگ اندازي مي كنيد . بالاخره بايد جوانان سرئسامان بگيرند . يا طمع افراد والويت دارد يا اشتغال جوانان زيادخواهي هم حدي دارد . افراد حقوق بالا بخاطر حرص و طمع مانع امرخير و صلاح كشور هستند .
حنیفه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
سلام خدایش،،به داد ما کارگرا،،برسین،،۲۰ ساله واسه شرکتی،که سختی کار داره کار میکنم ،،الان، که درخواست بازنشستگی کردم ،،سازمان تامین اجتمائ قبول کرده ولی ،،شرکت که در آن کار میکنم میگه من سختی کار شمارو نمیدم،،مگه میشه ،شرکتی که کارش،،جوشکاری ،،چکش ،و پدک ،سنگ کاری ،همه جور آلاینده داره ،یک دفعه بگه ،من دیگه ،سختی کار ندارم ،،در حالی که تا سال قبل،،بازنششته،،داشته،،خدایش،،چرا کسی به داد مانمیرسه،،۲۰۰،نفر رو نگر داشته ،چون پول داره،،ولی ما ،فقط خدا رو داریم،،
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
سلام . من بصورت رسمی شاغل هستم در اداره ولی علاقه ای بکار اداری ندارم از طرفی نمیتونم سوابقم را رها کنم و استعفا بدم .این طرح خیلی خوب و مفید هست هم برا شاغلی که میخاد بازنشست بشه هم برا جوانان جویای کار .خوبی بزرگی که داره بازدهی را در ادارات افزایش میده جوان علاقه مند جذب میشه و شاغل بی علاقه خوش را بازنشست میکنه و جا باز میشه و شاغلی هم که علاقه بکار داره می مونه و بازدهی خودش را داره . بنظرم ۲۵ سال هم زیاده و بن و تبصره ای بزارن تا امثال من با ۲۰ سال سابقه و ۲۰ روز حقوق بتونن بازنشست بشن .
معصومه مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
سلام میشه درمورد سوابق کارکه ماسرکاربودیم ولی کارفرمایان محترم برامون نریختن ماالان به نرخ روز هزینه بیمه روبدیم اون چندوقت روجزو سوابقمون بیارن اگه این رودرمجلس مطرح کنین خیلی ممنون میشیم خیلی هامثل من هستن ومیخوان اون هاروپرداخت کنن
رستم
Germany
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
سلام خدمت عزیزان این بالا و پائین برای چه این پیچ خم کار برای چی هست مگر چقدر عمر میکنیم جنابان سالاری و بقیه که در حال حاظر بازنشسته هستید و ماهی بیست میلیون به حسابتان می آید کی گفته امید زندگی ۷۴ساله برادر عزیز یک سری به قبرستانها بزن همه تو سن شصت و شصت و پنج و پنجاه حتی چهل پنج فراوان دیده میشود . کمتر مردم را گول بزنید و دروغ بگوئید مگر قشر کارگر و کارمند برده هستند . دوره برده داری تمام شده انسان برده نیست ‌ . اگر واقعا میتوانید برای قشر زحمت کش که بیست و پنج و سی سال خدمت کردن زحمت کشیده دهها بیماری دارد در هر کاری در هر شغلی قدم بردارید مانع درست نکنید و راه را باز کنید چند صباحی مردم در کنار خانواده باشند . . هر کس بازنشست شد . در صورتی که مجددا شروع به کار کرد حقوق بازنشستگی او را قطع کنید . تعهد بگیرید ،،،، تا جوانها سکان اقتصاد و تجارت و سیاست و کار را با روحیه بهتر به عهده بگیرند . کمتر بهانه بگیرید . هر کس بازنشست شد هر سال که خدمت کرده به همان سالی که کار کرده حقوق دهید .. مردم را نا امید کردید . به تمام بنگاه ها دستگاها اعلام کنید از به کارگیری بازنشسته خودداری کنند . بازنشسته را تامین کنید که دو یا سه کار انجام ندهد . راهی درست و عقلانی انتخاب کنید . این بهانه های بچه گانه چیست .مگر دارید با مردمی کار میکنید که نفهمند یا با نسبت خر هستن . فقط آگاه باشید که گردن شما جایی گیر می‌کند و هر چه خودره آید از حلقوم شما بیرون می آید این سیاست های من منبت برای یک سازمان مالی خریت محظه . تامین اجتماعی به فکر صندوق خودش است . به هر حال هرکس طبق قانون که در سال ۹۹به مجلس ارائه شده قدم بردارید چون درخواست خیلی ها همین است . تامین اجتماعی یک عاقل ندارد . وقتی طبق قانون جدید با بیست پنج سال بدون شرط سنی این سازمان کسانی که دارای این امتیاز هستند بازنشست شدند در کنار آن از هر یک بازنشسته دو یا سه جوان وارد چرخه اقتصاد میشود و تامین اجتماعی بیشتر حق بیمه میگیرد . خواهشمند است بهانه های الکی و غیر علمی نگیرید چون مردم را نابود خواهید کرد . وسلام.
اسمعیل آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
0
باسلام بنده42سال سن و حدود15سال سابقه کارآهنگری وکاردرارتفاع دارم ومدت طولانی ازبیماری میگرن عصبی شدیدوبیماری منیر رنج میبرم میگرن من حداقل درماه 5الی 6باروهربارمدت سه الی چهارروز طول میکشه ومنیرحداقل هفته ای سه الی چهارباربصورت سرگیجه وحالت تهوع ومنگی دارم بخاطربیمارترسیدم نتونستم سرکاربرم الان چندروزه اقدام به بیمه بیکاری نمودم ایامیتونم ازکارافتادگی بگیرم ممنون میشم یاباتماس یاپیام جواب من رابدیدوراهنماییم کنیدخواهشن جواب بنده رابدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
سلام پدرم ۵سال بیمه واریز کرده ۶۳سالشه بازنشت میشه
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
سلام با تصویب این طرح زندگی دوباره به کارگران میدین تورخدا اجراییش کنین کارفرما طبق قوانین کار به ما حقوق نیمیده شکایت نمتونیم بکنیم از ما در دفتر خانه انگشت امضا گرفته که به ما سنوات ‌حق مسکن بن کارگری مرخصی عیدی تو دفتر ثبت شده ما هم به ناچار چون کار نیست مجبوریم اجرا کنیم نه شکایتی میتونیم بکنیم حقمون بگیریم مار از کار برکنار میکنه میگم بیمه که کار فرما میپردازه زیاد از ش بگیرین تا به بودجه تامیین اجتماعیم خللی ایجاد نشه ما رو هم ۲۵ سال بازنشست کنین چون خیلی هم کار کارگر سخته هم امید به زندگیم اومده پایین بزارین یه مقدار کارگران نفس بکشن به خودمون برسیم و به خانواده از کارفرما بودجه که برای بیمه میده بیشتر بگیرین ما حقوق قانون کار نمیدن به خداوندی خدا میگیرم ۱ملیون ۲۰۰ شاید بازنشسته شدیم حقوقمون کامل شه
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
ما که کارمند دولت ولی صندوق تامین اجتماعی به چه صورت می تونه باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
0
سلام علیکم کارمند اداره پست هستم میخواستم سوال کنم چرا بازنشستگی پیش از موعد شامل اداره پست نمی شود میگویند شما کارمند اداره دولتی هستید و قوانین تامین اجتماعی شامل حال شما نمی شود درحالیکه بیمه تامین اجتماعی هستیم 25 سال کار میکنم و هنوز قرار داد موقت هستیم لطفاً مرا راهنمایی کنید
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
0
چرا بازنشستگی پیش از موعد برای اداره پست که در این شرایط سخت کرونا مشغول به کار بودند اجرایی نمیشود
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
0
با درود این قانون چرا به ادارات دولتی ابلاغ نمی گردد؟
شعبان اسدی نوران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
با سلام شما مردم را گوسفند حساب کردین وقتی این قانونهای مینویسی هیچه
پدر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
در جواب ن-ج کارگاه ما احتیاج به نیروی بازنشسته داره که حق بیمه ندم ممنون میشم تهران جاده مخصوص کرج . ولی یک چیز خدمت شما بگم مردهای العان از 45 سال که بگذره پیر و شکسته شدن چون با حقوق کم زندگی کردن ولی شما که در پر قو بودی حقوق بالای 30میلیون میگیری حتما رفیقات که هم رده شما هستن را میگی که تا 60سالگی میتونن مردم رو بچاپن
امير حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
حيف شد كه نمايندگان مجلس با طرح بازنشستگي با 25 سال سابقه كار بدون شرط سني موافقت نكردن.بيخودي پارسال خوشحال شديم كه با داشتن 26 سال سابقه كار و سن 50 سال بازنشسته ميشيم كه نشد.باز بايد 4 سال ديگه به كارخونه بريم تا 30 سال سابقه و 55 سال سن پر بشه و بالاخره بازنشسته بشيم.پيشنهاد مي كنم طرح بازنشستگي با 25 سال سابقه و با شرط يا بدون شرط سن رو مطرح كنيد كه پول 5 سال باقي مانده تا 30 سال سابقه كار رو خود شخص بپردازه و بازنشسته بشه.والا حاضر هستيم بابت هر سال حتي 10 ميليون تومن هم به تامين اجتماعي بديم و در واقع سابقه كار بخريم تا سابقه به 30 سال برسه و مارو با 30 روز حقوق بازنشسته كنن...حتي سالي 20 ميليون هم حاضر هستيم بديم و سابقه بخريم.خسته شديم از كار كارخونه كه صبح ساعت 5 از خواب بيدار بشيم و شب هم ساعت 9 شب تازه به منزل برسيم..ازين زندان خسته شديم رواني شديم نجاتمون بدين.
جسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
سلام من کارمند مشمول قانون کارهستم جرا ۵ سال سنوات ارفاقی به کارمندان کشوری تعلق میگیره به کارمندان قانون گار نه ما هم حقوقمون کمتراز رسمی کشوری است هم مزایای انان را نداریم این چه قانونی هست تامین اجتماعی واقعا در حق کارمندان وکارگران اجحاف میگنه این همه تبعض چرا انگیزه ازهمه گرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
0
باسلام واحترام
بنده 17 سال بیمه تامین اجتماعی دهیاری و. خدمت مقدس سربازی دارم واکنون معلم هستم آیا 17 سال بیمه تامین اجتماعی بنده جز سوابق کاری هست وبرای بازنشستگی اعمال خواهد شد
ممنون
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
خدا به حق امام زمان خیرتان بدهد اگه این کار نهایی بشه هم به نفع ما هست هم به نفع نیروهای جدیدی که میخواهند جایگزین بشن اخه کسی که 30 سال کار میکنه دیگه کار امد نیست و بدرد نمیخوره
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
0
با سلام و عرض ادب خسته نباشید م 28 سال خدمت کردم حکمرسمی کارگری هست آیا با این طرح جدید می دانم بازنشست بشم من واقعا دیگه خسته شدم با سن 18سالگی شروع به کار کردم الان 47سالمه واقعامشکل دارم می خواهم زودتر برم تور خدا جوابم بدید من می توانم در خواست بدم برای این دو سال شاملم میشه طرح جدید
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
خدا نبشخه ان کسایی را که مارا بیمه تامین اجتماعی کردند هیچ راهی نداریم جز سی سال سابقه که واقعا برای خانم ها و مادران خیلی سخته ، دیگه توان نیست ، بچه های خدمات درمانی با بیست و شش سال سابقه خودش را بازنشست کردند و به بچه ها و خانه میرسند ولی ما بدلیل سازمانی تحقیات که زیر مجموعه ان هستیم و بعد از هفده سال مارا پیمانی کرد نتوانستیم صندوق را عوض کنیم خدا نگذره از شون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
سلام مشاغل سخت با20سال سابقه بدون شرایط سنی
بازنشست میشن کسی که10سال سابقه کارسخت و17سال
کارعادی داردکه درمجموع میشود31سال وبخاطرکارسخت
ناتوان شده چرابایدشرط سنی داشته باشدوتاسن50سالگی
کارکندوبادردورنج به سرکاربرود
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
سلام این طرح ها هیچ وقت اجرایی نمیشه چون بضرر خودکارمندهای تامین اجتمایی هست اونادارن کاردفتری انجام میدن کارکارگرم که به اونجامیفته ی جوری برخورد میکنن انگار ارث پدرشونو میخان،به کارگربچشم زامبی نگاه میکنن اینو نمیفهمن که چرخ اقتصاداین مملکت داره بادست های همین کارگرها توکارخونه هاوکارگاههاکه همه سودشم توجیب کارفرماها هست می چرخه،سرماه که میشه اول پول مالیات وپول حق بیمه درجا ازحساب کارگرکم میشه ،شرفتونو......
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
با سلام و احترام ، وقت بخير بنده از ناحيه زانو دچار آسيب هستم و 26 سال سابقه كار و در ران پايم پلاتين هست براي اين موارد قانون و تبصره هست كه بازنشسته شوم. سپاسگزارم از راهنمايتون
کیخا دهدز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
با سلام برای ما کارگران تامین اجتماعی که از کار اینترنتی هیچ اطلاع نداریم و با خبر را از مرد بشنویم برای ما سخت است که 30 سال کار کنیم
خواهشمند است برای کارگران با 25 سال برای بازنشستگی بسیار خوب است چون ما دیگر خسته شدیم و کار از ما زور گرفته است ما کارگران را بازنشسته کنید با تشکر کارگران ایران بزرگ
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->