شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

ساخت نانوکیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی

  • کد خبر: ۵۲۱۷۱
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
  • ۱
ساخت نانوکیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی
محققان شرکتی دانش بنیان در خراسان رضوی به فناوری تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا در زمانی کمتر از ۵ دقیقه دست یافتند.
به گزارش شهرآرانیوز، طاهره روحانی بسطامی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان اظهار داشت: نانو کیت تولید شده قادر به شناسایی ویروس کووید ۱۹ است که این فرایند در زمانی کمتر از ۵ دقیقه و با استفاده از مخاط بینی و حلق اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پس از مقایسه این کیت با کیت‌های PCR که در بیمارستان قائم مشهد استفاده می‌شد، میزان دقت آن در حدود ۹۰ درصد ارزیابی شده است.

روحانی بسطامی با بیان این موضوع که کیت‌های تولیدشده مبتنی بر فناوری نانو، مورد تایید آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان قائم (تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد) قرار گرفته اضافه کرد: این نانوکیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا، قابلیت استفاده به عنوان تست غربالگری را دارا می‌باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان گفت: این کیت که در مقایسه با تست pcr بسیار سریع‌تر و با هزینه‌ای به مراتب کمتر انجام می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش خروج ارز از کشور سبب تسریع در فرایند غربالگری نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مشابه این کیت در خارج و داخل کشور تولید نشده خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند تشخیص ویروس کرونا توسط این نانوکیت‌ها بدون نیاز به آزمایشگاه، اپراتور متخصص و دستگاه‌هایی که برای تست pcr مورد استفاده قرار می‌گیرند، انجام می‌شود.

روحانی بسطامی گفت: در راستای تولید این نانو کیت‌ها، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان قائم، پارک سلامت بوعلی همچنین مسئولان دانشگاه صنعتی قوچان همکاری و کمک‌های شایان توجهی به تیم تحقیقاتی ۵ نفره شرکت دانش‌بنیان نانو کاوشگران یکتای توس داشته‌اند.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماهان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
اختراع بسیار ارزشمندی است. احسنت به دانشمندان ایرانی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->