نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

جودوی ایران تعلیق شد

  • کد خبر: ۵۳۳۲
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
  • ۱
جودوی ایران تعلیق شد
فدراسیون جهانی سرانجام تصمیم خودش را گرفت

فدراسیون جهانی جودو، ایران را از تمامی فعالیت‌ها در این رشته تعلیق کرد. در خبری که ظهر دیروز روی سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو مخابره شد، آمده است که فدراسیون جهانی درپی اتفاقات رخ‌داده اخیر در مسابقات جهانی2019 توکیو تصمیم گرفته است که فدراسیون جهانی ایران را از تمام رقابت‌ها و فعالیت‌های مدیریتی و اجتماعی سازمان‌دهی‌شده و تحت نظارت فدراسیون جهانی جودو و اتحادیه‌های وابسته به آن تعلیق حفاظتی کند. طبق بیانیه منتشرشده در سایت فدراسیون جهانی جودو، تعلیق محافظتی درنظر گرفته‌شده برای فدراسیون جودوی ایران، باوجود اینکه هنوز نهایی نشده، از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و فدراسیون جودوی ایران هم می‌تواند نسبت به این حکم به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) اعتراض کند. محدودیت زمانی برای اعتراض به این حکم، 21 روز از زمان ابلاغ این حکم است.

ادعای سعیدمولایی مبنی بر وادار کردن او به شکست عمدی دلیل این تعلیق است.


واکنش زارعیان سرمربی پیشین سعید مولایی

 
واکنش آرش میراسماعیلی به تعلیق جودو


سایت فدراسیون جهانی جودو در بیانیه خود نوشت:

حقایق و فرایند
فدراسیون جهانی جودو (IJF) مطلع شده است که در تاریخ 28آگوست سال2019، در جریان رقابت‌های قهرمانی جهانی اخیر در توکیو، یک جودوکار از ایران، آقای سعید ملایی (دسته منهای 81کیلوگرم)، ازسوی مقامات ایرانی و فدراسیون جودوی ایران دستور گرفته که از ادامه رقابت‌ انصراف دهد تا از رویارویی احتمالی با ورزشکار اسرائیلی - در این مورد ساگی موکی - جلوگیری کند. حقایق و اعمال صورت‌گرفته در تضاد فاحش با محتوای نامه‌ای است که در تاریخ هشتم می سال2019 با امضای رئیس کمیته ملی المپیک ایران، آقای سیدرضا صالحی‌امیری و رئیس فدراسیون جودوی ایران، آقای آرش میراسماعیلی، به فدراسیون جهانی جودو ارسال شد که در آن قویا تأیید شده بود «...بدین وسیله ما مایلیم تأیید کنیم که کمیته ملی المپیک ایران باید کاملا مطابق منشور المپیک و اصل مبارزه با تبعیض‌ نژادی این منشور عمل می‌کند و فدراسیون جودوی ایران هم باید کاملا مطابق منشور المپیک و اساسنامه فدراسیون جهانی جودو عمل کند.» علاوه‌بر‌این، آن‌ها مرتکب تخلف جدی و نقض آشکار مفاد اسناسنامه فدراسیون جهانی جودو، منافع مشروع آن، اصول و اهدافش و به‌ویژه بندهای مقررات اخلاقی فدراسیون جهانی و منشور المپیک شده‌اند که البته تنها محدود به این‌ها نمی‌شود. بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری درباره اتهامات بعدی، این حقایق و اعمال به‌طورخاص، نمایانگر نقض موارد زیر است:
اساسنامه فدراسیون جهانی جودو و به‌ویژه بند 1.2.2 (درخصوص اصل جهان‌شمولی و بی‌طرفی سیاسی فدراسیون جهانی جودو) و بند 1.2.4 (رد هرگونه تبعیض‌ نژادی به‌هر‌دلیلی به‌ویژه دلایل مرتبط با نژاد، قومیت، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، مذهب و سیاست یا سایر باورها، ملیت، منطقه اجتماعی، ثروت، زادگاه یا هر عامل دیگری)
مقررات ورزشی فدراسیون جهانی جودو به‌ویژه بند 1.2.2 (تبانی بازی‌ها و دست‌بردن در روند مسابقات)


بررسی پرونده
کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو با بررسی پرونده به این نتیجه رسیده است که بند28.2 اساسنامه فدراسیون جهانی جودو در این مورد قابل اجراست. مطابق بند 28.2.4 اساسنامه فدراسیون جهانی جودو، اعمال صورت‌گرفته آن‌قدر جدی بوده‌اند که مشمول تعلیق محافظتی می‌شوند. کمیسیون انضباطی در گذشته نیز متوجه ارتکاب چنین‌تخلفاتی شده است. در جریان المپیک2004، رئیس فعلی فدراسیون جودوی ایران، آرش میراسماعیلی، ازسوی مقامات ایران دستور گرفت که از مسابقه‌دادن خودداری کند تا از رویارویی احتمالی با یک ورزشکار اسرائیلی جلوگیری کند. اتفاقی مشابه نیز در جریان مسابقات جایزه بزرگ2019 پاریس درمورد سعید ملایی رخ داد. کمیسیون انضباطی همچنین اعلام می‌دارد که رویداد بعدی فدراسیون جهانی جودو در تاریخ بیستم سپتامبر سال2019 به‌عنوان جایزه بزرگ در تاشکند برگزار خواهد شد. این کمیسیون دلیل محکمی برای باور این موضوع دارد که فدراسیون جودوی ایران بار دیگر و مکررا دست به تخلفات دیگر و اعمال ناقض منافع مشروع، اصول و اهداف فدراسیون جهانی جودو خواهد زد. بر اساس موارد فوق‌الذکر، کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو، اعلام می‌کند:
فدراسیون جودوی ایران می‌تواند نسبت به حکم صادرشده به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) اعتراض کند. مهلت قانونی برای اعتراض 21 روز از زمان دریافت حکم است.
تعلیق حفاظتی درنظر گرفته‌شده برای فدراسیون جودوی ایران از تمامی رقابت‌ها و فعالیت‌های اجرایی و اجتماعی، از 18سپتامبر تا زمان اعلام حکم نهایی درخصوص این پرونده ازسوی کمیسیون انضباطی اجرایی است. این تعلیق حفاظتی با وجود نهایی‌نبودن حکم، بلافاصله لازم‌الاجراست.


واکنش آرش میراسماعیلی به تعلیق
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی کشورمان، درباره اتفاقات پیش‌‌‌آمده گفت: تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد و سناریوی ازپیش‌تعیین‌شده‌ای بود که متأسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد و درنهایت ایمیلی که دریافت کردیم، مطلع شدیم تعلیق انجام شده است. رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: ١٣سپتامبر ایمیلی دریافت کردیم که در آن اعلام شده بود 5 نفر را برای کمیته انضباطی به‌منظور بررسی موضوع ایران منصوب کردند و از من خواسته بودند گزارشی را ارائه کنم که دفاع ایران به چه صورت خواهد بود. میراسماعیلی با اشاره به ایمیلی که دیروز با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به‌صورت کتبی برای دفاع ارائه شده، توضیح داد: متأسفانه به‌یک‌باره دیدیم ایمیلی که روز گذشته فدراسیون جهانی ارسال کرده، کاملا جدا از روالی است که خودشان تعیین کردند و حتی قرار بود در گرندپری اسکندریه ٢٢ و ٢٣سپتامبر کمیته انضباطی برگزار شود و به‌صورت موقت ایران را تا رسیدگی نهایی، تعلیق کنند؛ اما در این ایمیل کاملا تمام موارد فدراسیون جهانی نقض شد. وی در پایان گفت: فدراسیون جودو در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیپلماسی خودش را خواهد داشت که امیدوارم از این مرحله سخت و تعلیقی که همراه با تحریم‌ها علیه مردم ایران بوده است، عبور کنیم و در این جنگ نابرابر به‌عنوان سرباز مملکت که به آب‌وخاک پایبند است، پیروز شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
1
0
اسرائیل شایید یه قوم باشه ولی مسلما سرزمینش اونجا نیست بره تو کانادا یا آمریکا این همه وسعت بره به درک
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->