نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

والیبال ایران امروز برای کسب سومین قهرمانی در آسیا مقابل استرالیا قرار می گیرد

  • کد خبر: ۵۳۷۵
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
والیبال ایران امروز برای کسب سومین قهرمانی در آسیا مقابل استرالیا قرار می گیرد
امروز در فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف استرالیا خواهد رفت

تیم ملی والیبال ایران امروز خود را برای کسب سومین عنوان قهرمانی در آسیا آماده می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان شب گذشته در سالن 12هزارنفری با نتیجه 3بر1 از سد تیم کره‌جنوبی گذشتند، اما این برد به‌آسانی به دست نیامد. سماجت و سرسختی کره‌ای‌ها این بازی را برای ایران سخت و در دقایق پایانی جنجالی کرد؛ اما درنهایت این ملی‌پوشان کشورمان بودند که از این سد سخت عبور کردند تا امروز برای پنجمین‌بار راهی فینال آسیا شوند و این‌بار مقابل استرالیایی قرار می‌گیرند که دیروز از سد ژاپن گذشته بود.

 

کره سرسخت بود
کره‌جنوبی حریف سرسختی برای تیم ملی بود و به‌آسانی تسلیم نشد. سماجت بازیکنان کره در دفاع داخل میدان و استفاده از توپ‌های برگشتی،‌ مشخصه بارز آن‌ها در دست نخست بود. اشتباهات مکرر تیم ملی در سرویس و حمله نیز، نکته درخورتوجه بازی شاگردان کولاکوویچ به حساب می‌آمد. دست نخست با نتیجه ناامیدکننده 25بر21 برای کره تمام شد. ایران در دست دوم، چهره کاملا متفاوتی از خود نشان داد و 16بر11 از کره پیش افتاد؛ اما امتیازاتی که به‌سختی برای کشورمان به دست می‌‌آمد، با اشتباهاتی ساده از دست می‌رفت. شاگردان کولاکوویچ درنهایت با امتیاز 25بر23 برنده دست دوم شدند. بازی در دست سوم به همان شکلی شد که همه انتظار داشتند؛ اختلاف امتیاز قابل‌قبول با اشتباهات کم. کولاکوویچ درحالی‌که تیمش 24بر22 پیش بود، برای توقف روند کره‌ای‌ها از وقت استراحت استفاده کرد؛ اما شاگردانش درنهایت 25بر22 برنده دست سوم شدند. ایران در سِت چهارم هم به‌سختی از کره‌‌ای که مقاومت خوبی از خود نشان می‌داد و در دفاع داخل میدان و سرویس، عملکرد خوبی داشت، امتیاز می‌گرفت و در مقابل با چند اشتباه در حمله به حریف امتیاز می‌‌داد. درگیری فیزیکی شدید بین میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی و لیبروی کره‌جنوبی که باعث توقف طولانی‌‌مدت بازی شد، 2 کارت قرمز برای عبادی‌پور و بازیکن حریف به‌دنبال داشت. بازی پس از وقفه‌ای طولانی دوباره آغاز شد؛ درحالی‌که نتیجه 20بر18 برای ایران بود. درنهایت دست چهارم با برتری 25بر22 به سود ایران به پایان رسید. صحنه مشکوک خطای بازیکن کره باعث شد امتیاز 25 در دست چهارم برای ایران به دست بیاید و تیم کشورمان با برتری در این دیدار جنجالی برای پنجمین‌بار به فینال این مسابقات راه یابد و برای کسب سومین قهرمانی تلاش کند.

 

به‌دنبال هت‌تریک در قهرمانی آسیا
ایران پیش‌از‌این 4 بار در سال‌های2009، 2011، 2013 و 2015 به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا رسیده بود که عنوان قهرمانی در سال‌های 2011 و 2013 به کشورمان تعلق گرفت. ژاپن با 9 مدال طلا، رکورددار بی‌رقیب قهرمانی در قاره آسیاست. فینال این مسابقات از ساعت17:30 امروز آغاز خواهد شد. با برگزاری سایر دیدارهای دیروز، تیم‌های عمان، سریلانکا، کویت و هنگ‌کنگ در مکان‌های سیزدهم تا شانزدهم مسابقات قرار گرفتند.

 

انتقاد بی‌سابقه معروف از فدراسیون
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی کشورمان، پس از بازی با کره‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران به انتقاد شدید از وضعیت مدیریتی حاکم بر والیبال پرداخت و گفت: جمع‌وجور‌کردن این فدراسیون بی‌در‌وپیکر نه کار ماست و نه کار شما. بازی‌های آسیایی میزبان بودیم و رئیس نداریم، جام‌جهانی می‌خواهیم برویم و رئیس نداریم، دم کادر فنی و بازیکنان گرم که با غیرت و توان خودشان جلو می‌روند. او اضافه کرد: سرمان را می‌اندازیم پایین و فقط به‌خاطر مردم بازی می‌کنیم. قهرمان آسیا شدیم نوش جان همه و اگر قهرمان نشدیم، فدای سر همه بازیکنان. در جام‌جهانی هم هر نتیجه‌ای کسب شود، دم بازیکنان گرم. معروف درباره بازی با کره هم اظهار کرد: نیمه‌نهایی و نهایی همیشه سخت است و مهم نیست با چه تیمی بازی می‌کنیم. در این بازی هم شانس هر 2 تیم برابر بود. بعد از واگذاری دست اول، تجربه کمک کرد تا به بازی برگردیم. روز خوبی نبود، اما خوشبختانه توانستیم ببریم. وی درباره صحنه اخراج عبادی‌پور هم گفت: بازیکن کره از زیر تور رد شد و این کار در والیبال غیرقانونی است. داور کارت قرمز را اشتباه داد و چون کارت قرمز را به اشتباه، اول به تیم حریف داد، کمی وقفه افتاد.


کولاکوویچ: بازیکنان ایران مرا مأیوس کردند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از بازی مقابل کره‌جنوبی گفت: با اتفاقاتی که در دست پایانی این بازی افتاد، این برد برای من شبیه به باخت بود. ایگور کولاکوویچ پس از برد ۳بر1 تیم ملی والیبال ایران مقابل کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا و صعود به فینال این بازی‌ها، گفت: بازی بسیار دراماتیکی بود؛ به‌ویژه در دست آخر که آن اتفاقات رخ داد. تیم ما انرژی مثبتی داشت و همین، دلیل بردمان بود. وی افزود: در طول زندگی‌ام ندیده بودم بازیکنان زیر تور درگیر شوند. شاید رشته‌هایی مثل بوکس برای تماشاگران جالب باشد؛ ولی در والیبال این اتفاق خوبی نیست. رفتار برخی از بازیکنان ما در این اتفاق ناراحت‌کننده و مأیوس‌کننده بود. بازیکنان ما باهوش هستند و برای همین والیبال را انتخاب کرده‌اند. درباره تیم کره هم نظری ندارم. با اتفاقاتی که رخ داد، این برد شبیه به باخت بود. سرمربی تیم ملی والیبال درباره انتقاد سعید معروف از شرایط فدراسیون والیبال، تأکید کرد: درست نیست راجع به مسائل دیگر صحبت کنم. سرمربی تیم ملی هستم و بازیکنان اتفاقاتی را که در فدراسیون رخ می‌دهد، درک می‌کنند. شرایط من خوب است و وضعیتم را به سرپرست اطلاع می‌دهم و همه‌چیز فراهم شده است. می‌دانم که فدراسیون انتخابات را در پیش دارد و بدون رئیس است. تاجایی‌که به من مربوط می‌شود، شرایط تیم و تمرین خوب است. درست نیست راجع به مسائل دیگر صحبت کنم.

 

ایم دوهون: ایران قهرمان آسیا خواهد شد
ایم دوهون پس از باخت مقابل ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا درباره این بازی گفت: ما بازیکنان جوانی داشتیم که توانستند تجربه خوبی مقابل تیم قدرتمند ایران کسب کنند. ایران قوی‌ترین تیم آسیاست و ما در دی ماه در چهارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک باید یک بار دیگر مقابل این تیم قرار بگیریم. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطعا ایران قهرمان خواهد شد. وی درمورد حواشی ایجاد شده در این مسابقه گفت: از این اتفاقات تا حدودی شرمساریم و باید تلاش کنیم تا در بازی‌ ‌های آینده شاهد این رفتارها نباشیم. همچنین یونگ سوک شیم، کاپیتان تیم ملی والیبال کره جنوبی، در این نشست خبری گفت: ما در این تورنمنت بازیکنان جوانی داشتیم که توانستند تجربه خوبی کسب کنند. برد و باخت برای من مهم نیست و تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را در بازی آخر داشته باشم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->