پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱فروردین۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول
سرخط خبرها

مبلغ و زمان واریز عیدی ۹۹ کارگران و بازنشستگان را اعلام کنید!

  • کد خبر: ۵۴۰۹۸
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
  • ۷۸
مبلغ و زمان واریز عیدی ۹۹ کارگران و بازنشستگان را اعلام کنید!
هر سال عیدی بازنشستگان و کارگران با حقوق بهمن‌ماه پرداخت می‌شود. با وجود اینکه چیزی تا بهمن‌ماه نمانده، تاکنون زمان دقیق و مبلغ پرداختی آن مشخص نشده است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کشور، عیدی بازنشستگان کشور طبق روال هر سال در بهمن‌ماه پرداخت می‌شود. با وجود اینکه چیزی تا بهمن‌ماه نمانده، تاکنون زمان دقیق و مبلغ پرداختی آن مشخص نشده است.

همه کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف‌اند عیدی و سنوات کارگران خود را پرداخت کنند. مبنای محاسبه عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین مزد آنان است. مبلغ پرداختی عیدی و پاداش نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه هر یک از کارکنان بیشتر باشد.
 

حداقل عیدی کارگران در سال۹۸ برای افرادی که یک سال کامل در واحدی مشغول به کار بودند، ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۲ تومان و حداکثر عیدی نیز ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۶۸ تومان بوده است. میزان عیدی سال۹۸ بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه وراث متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، حقوق وظیفه ازکارافتادگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان ازکارافتاده کلی نیز معادل یک میلیون تومان بود.
 

اما باید دید باتوجه‌به اینکه امسال شاهد موج گرانی کالا‌های اساسی و رکود کسب‌وکار‌ها ناشی از کرونا بودیم، هیئت دولت چه تصمیمی برای پرداخت بموقع عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از همه مهم‌تر عیدی کارفرمایان به کارگران اتخاذ می‌کند.
 

عیدی سال ۹۹ باید چه میزان باشد؟

برابر ماده‌واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، حداقل عیدی کارگران دوبرابر حداقل دستمزد و حداکثر عیدی به‌شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه‌برابر حداقل دستمزد خواهد بود.
 

باتوجه‌به مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال۱۳۹۹ با افزایش ۲۶درصدی به یک میلیون و ۹۱۱هزار تومان رسید که با احتساب ماده‌واحده قانونی، حداقل عیدی کارگران ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان و حداکثر عیدی نیز ۵میلیون و ۷۳۰هزار تومان خواهد بود؛ بنابراین عیدی پرداختی به کارگران در انتهای سال نباید کمتر از ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان باشد.
 

خواسته کارگران از پرداخت عیدی سال ۹۹

امسال هم سال متفاوتی را تجربه کردیم، اما این سال باتوجه‌به گرانی مواد غذایی، تعطیلی کسب‌وکارها، تورم و رکود بازار و از همه مهم‌تر ادامه‌دارشدن شیوع کرونا، زندگی کارگران و بازنشستگان بیشتر تحت‌تأثیر گرفت. اما امسال خواسته کارگران بر این است که عیدی‌شان دست‌کم با حقوق دی‌ماه پرداخت شود که اگر همه این مشکلات به وجود آمده را کنار هم بگذاریم، خواسته بحق و بجایی است که نیازمند تعامل کارفرمایان و متولیان تصمیم‌گیر است.
 

به گفته ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، باتوجه‌به شیوع کرونا و افزایش بی‌رویه کالا‌های اساسی از جمله، روغن، برنج، مرغ و...، پرداخت عیدی به کارگر در موعد همیشگی خود در قبل سال اهمیت زیادی دارد و بهتر است کارفرمایان پرداخت عیدی را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند تا کارگر نیز بتواند باتوجه‌به مشکلاتش، با این مبلغ گره از مشکلات خودش باز کند.

 

قول‌های مسئولان به عیدی سال ۹۹ نرسید

عبدالکریم نیرومند، دبیر جامعه اسلامی کارگران خراسان رضوی، دراین‌باره گفت: نظر‌ها و انتقاد‌های خود از جامعه کارگری را به تأمین اجتماعی، نمایندگان مجلس و همه متولیان امر اعلام کردیم. قول‌هایی نیز از سوی وزیران مربوط و مدیران کل و مجلس داده شده است، اما در این مدت هیچ تغییری در قوانین پرداختی و تسهیلات این قشر شاهد نبودیم.
 

دبیر جامعه اسلامی کارگران خراسان رضوی در ادامه گفت: مجلس به‌تازگی به این قضیه ورود کرده، اما متأسفانه هنوز اشکالات به‌قوت خودش باقی است. ما به قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور اعتراض کردیم که باید عیدی امسال آن‌ها افزایش می‌یافت، اما آن هم از سوی تأمین اجتماعی به نتیجه نرسید. گفتیم حقوق کارگران هم به‌نسبت کارمندان افزایش یابد و حداقل حقوق کارگران را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند که این خواسته جامعه کارگری هم به نتیجه نرسید.
 

نیرومند تصریح کرد: حقوق کارمندان دولتی حدود ۴۰ درصد افزایش یافت، اما کارگران به این تبعیض در افزایش حقوق و مزایا اعتراض دارند که متأسفانه پیگیری‌ها نیز به نتیجه‌ای نرسید. وعده ووعید‌ها هر ماه تمدید می‌شود، اما درنهایت نتیجه‌ای از این وعده‌ووعید‌ها شامل حال کارگران نمی‌شود.
 

بازنشستگان: ما هم از منابع عمومی کشور سهم داریم

رضایی، عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، هم دراین‌باره گفت: تا وقتی شاغلیم، عیدی و پاداش براساس قانون کار برابر با ۲ ماه حقوق است، مشروط به اینکه از ۳ ماهِ حداقل حقوق تجاوز نکند، اما به‌محض اینکه بازنشسته می‌شویم، تابع قانون خدمات کشوری قرار می‌گیریم و همان مقداری عیدی‌ای که دولت برای کارمندانش اعلام می‌کند، برای ما بازنشسته‌ها هم در نظر گرفته می‌شود.
 

وی تأکید کرد: ماده‌واحده‌ای به مجلس داده‌ایم و خواستار بازنگری در حقوق و عیدی بازنشستگان شده‌ایم. چطور در سایر امور تابع قانون خدمات کشوری نیستیم، ولی در زمان پرداخت عیدی، برای ما هم همان عیدی حداقلی کارمندان را در نظر می‌گیرند. خواسته ما این است که وقتی کارگر بازنشسته می‌شود، عیدی و پاداش او نیز مانند فردی شاغل پرداخت شود. حتی برای تأمین منابع آن هم پیشنهاد کردیم که یا از عیدی و پاداش زمانی که شاغل هستیم کسر شود -که تا وقتی بازنشسته می‌شویم همان میزان عیدی و پاداش را از سازمان دریافت کنیم- یا اینکه از محل مطالبات تأمین اجتماعی در بودجه دولت تأمین شود.
 

وی ادامه داد: طبق آمارها، خط فقر اکنون ۱۰ میلیون تومان است. الان حداقل حقوق حدود ۶۵ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. ما وظیفه داشتیم ۳۰ سال کار کنیم، اما حاکمیت و سازمان تأمین اجتماعی نیز موظف‌اند زندگی ما بازنشستگان را تأمین کنند و این کار را نکرده‌اند. وقتی خط فقر ۱۰ میلیون تومان است، کارگری که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بازنشسته‌ای که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، چگونه باید زندگی خود را اداره کند؟
 

وی ادامه داد: ما قشر کارگر فرزندان همین مملکتیم و در همین مملکت کار کردیم؛ رفتاری که دولت با ما می‌کند مثل «فرزندان ناتنی» است. ما هم از منابع عمومی دولت سهم داریم. چطور دست دولت در خزانه باز است و برای بازنشستگان کشوری و لشکری حداقل‌ها را افزایش می‌دهد، ولی برای ما بازنشسته‌های تأمین اجتماعی گفته می‌شود از منابع خودتان همسان‌سازی کنید؟!
 

این بازنشسته تأمین اجتماعی تأکید کرد: در گذشته، میانگین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از بازنشستگان کشوری حدود ۳۰ درصد بیشتر بود، اما اکنون آن‌ها نزدیک به دوبرابر ما حقوق می‌گیرند. حداقل مستمری بازنشستگان کشوری تقریبا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اما بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند. اعتراض ما این است که چرا ما از منابع عمومی محروم هستیم، ولی بازنشستگان کشوری و لشکری نه!
 

به گفته رضایی، بدهی دولت به تأمین اجتماعی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است. دولت کارفرمای بزرگ کشور است و این بدهی را نمی‌دهد. اکنون مجلس بر این موضوع فشار آورده است که همسان‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم انجام شود. دولت، پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را تصویب کرده است که همان هم هنوز پرداخت نشده است.
 

وی افزود: با وجود اینکه مجموع بازنشستگان کشوری حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و مجموع بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ نفر، در پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری نیز تبعیض وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۱
مرتضی گرامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
2
18
سلام باید عیدی بازنشسته ها برابر با کارگران باشد ..چون تورم 10برابر شده عیدی هم باید مطابق گرانی باشد ته که یک میلیون تومان باید عیدی بازنشسته ها میزانش بالا باشد با تشکر
بازنشسته تاامین اجتماعی بعدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
1
24
سلام حال اگر راست می گویند عیدی بازنشستها را مثل کارگران ‌محاسبه و پرداخت کنند جون حقوقهای ب تاامین را
مثل کارگرا محاسبه می کنید و بس اگر راست میگویند عیدی را هم مثل انهابدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
1
5
عیدی کارمندها رو هم مثه کارگرا بدن ما گناه کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
حقوق کار گرم مث کارمند بدن پس
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
شما مگر کاسبی هم نمکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
9
هر چه بگید بی‌فایده است لااقل بگذاریدمسیولین آرام بخوابند. نتیجه گرفتیم فقط بخدا واگذارشان کنیم. باشد که حقمان را ازشان بگیرد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
1
27
من خیلی متاسفم که چه مملکتی رندگی میکنیم
در کانادا برای یک ایرانی تا فراهم شدن کار یک مبلغ بخور و نمیر میدهند
ولی درایران با وجود کار سنگین کارگران همین بخور ونمیر هم بما نمیرسد.پول نفت ما سرسفره ایرانی کجا میرود؟
محفوظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
21
مجلس مدعی مردمی بودن ، باید مصوبه ای مبنی بر خلع یَدِ دولت از تامین اجتماعی را به تصویب برساند.
اکبر.....س..
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
15
سلام یک گوسفند نیمآن حلال ونیم دیگر آن حرام است .حقون ۱۲ ماه کارگری ولی عید شب عید میشود کارمند ی..چرا این همه فرق یعنی چه
سید . باز نشسته تامین اجتماعی بدون اندوخته مالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
3
21
آیا برای خودتان هم ۱ میلیون عیدی در نظر دارید یا اینکه برای ما بازنشستگان صدقه در نظر گرفته شده است .ما بازنشستگان در این مراسمات هزینه زندگیمان چندین برابر است .عروس .داماد . نوه وغیره همیشه در کنار ما هستند چگونه باید با این حقوق ها زندگی کنیم و شرمنده نباشیم . جواب با خداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
2
19
خوب به نظر شما عیدی کارگرانی که حقوق ثابت ندارند کی میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
13
ترو خدا کمی هم به فکر این بازنشستگان تامین اجتماعی باشید .اصلا شما میدانید فقر و بدبختی چیست؟یعنی خودتان هم به همین اندازه عیدی وحقوق میگیرین؟.با این همه تورم اخه این پول به چه دردی میخوره کدوم زخم و خوب میکنه .از خدا بترسین .از آه این مردم......
م. ح.
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
2
7
سلام. عیدی که از طرف دولت. پرداخت میشه. این مبلغ عیدی هست. بایستی بین گارگر بازنشسته. شاغل.. یا بازنشسته دیگر. مثل بازنشسته نیروهای مسلح یا شاغل فرق داشته باشه. خانواده برتر از خانواده دیگر برتر نیست. مثال.. عیدی گارگر دوبرابر حقوقش باشه. همینطور. عیدی سایر بازنشسته ها. دوبرابر باشه. این عیدی هست. بایستی برابر باشه.. با حقوق فرق داره.. بایستی دولت به یک چشم به همه نگاه کنه. نه یک بامو دوهوا... وسلام.
هدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
5
واقعا به بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی ظلم میشه نه بیمه تکمیلی درست حسابی دارن نه حقوق و عیدی
تقدمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
4
با سلام ، بازنشستگان کشوری بدون قید وشرط وام‌ دریافت میکنند که امسال ده میلیون تومان شده است ولی بازنشستگان تامین اجتماعی باید ۷۲ سال بیشتر نداشته باشند ضامن کسی نشده باشند عضو کانون با کارت تاریخ معتبر باشند و ..... چرا؟ ولی عیدی را مثل بازنشستگان کشوری پرداخت میکنند . واقعا چرا ؟
مهتاب نیکخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
7
روز از نو روزی از نو.. جناب آقای مسئولی که از سفره و جیب خالی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی بیخبری ، حداقل امسال غیرت و وجدان داشته باش و نسبت به افزایش نرخ تورم متناسب سازی حقوق این قشر را اجرایی کن ،، اگر افزایش صددرصد هم اعمال شود بازهم کارساز نیست ،چون خط فقر با حقوق حداقل ده میلیون تومان هم برای ما حلال مشکلات نیست..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
2
6
باسلام همه باهم برابرام چرا حالا نه
کارمنددولت بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
2
4
سلام لطفا اطلاع رسانی شودکارمندان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستندبمنطور رفع تبعیض وبرقراری عدالت قانون ویا مصوبه ای ویابخشنامه ای تصویب که حقوق بازنشستگی وکلیه سوابق بیمه ای به صندوق کشوری انتقال یابدوتامین اجتماعی تحت فشار و..دولت نباشدتابه بازنشستگان خودش این همه تبعیض وبی عدالتی و..قرارگرفته بیشتررسیدگی کندباتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
4
هر چی بیشتر می گیم کمتر می فهمند
یا جلوی تورم را بگیرید
یا حقوق را اندازه دخل و خرج کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
9
قالیباف به رای بازنشستگان تامین اجتماعی برای ریاست جمهوری نیاز دارد وبا این سکوت وپشت گوش انداختن باید خواب رای ما را ببیند گذر شما هم به بازنشسته ها میخوره جناب قالیباف .
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
10
بیایید اندفه مردونگی کنید تا حالا هر چی قول دادید پوچ بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
8مساولین. هیچ سو کاری با مستمیریبگیر هاندارنداگر حقوق خودشان مانند همین باز نشسته ها باشد انگاه میفهمند 2300 زنگی مشکل است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
6
با سلام عیدی مستمری بگیرها تامین اجتماعی چقدر هست عیدی ۹۹
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
4
سلام خدا خیرتون بده خواهشا امسال مثل سالهای قبل نزنید زیر قولتون . عیدی بازنشستگان ،از کار افتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی رو میگم . خواهشا این که می گفتید دو برابر حقوق ، انجام بدید. توجه توجه:((**خدا اونهایی که اگر به قولشون عمل کنند خیلی دوست داره**))
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
5
بخدا قسم اینقد اینجا از درد و گرفتاری بازنشسته مستمری بگیر نوشتیم خسته شدیم اصلا نیست گوش شنوا. مسئولین بی درد گوش شنوا ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
5
خودشان را کشتند
عیدی باید حداقل معادل یک ماه حقوق باشد
نا مشص
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
5
چرا حقوق بالا وپاین همه یک درصد اضافه میشه لا اقل حقوق های پائن درصدوش زیاد کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
8
ایشالا فقط خدا ب دادمون برسه
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
7
خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی اجرای همسان سازی حقوق در سال ۹۹ و پرداخت آن است همانطوریکه برای صندوق بازنشستگی کشوری اجرا شد برای تامین اجتماعی هم عمل شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
4
مستمری کارمندی نمی گیریم که عیدی کارمندی بگیریم .مستمری تامین اجتماعی میگیریم وعیدی مبلغ تامین اجتماعی باشد
علی اکبر امیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
3
من 15سال بیمه پرداخت کردم اما بدلیل گرانی تورم وفقردیگه توانایی ندارم چون سال است بدون بیمه هستم میبینم عاقبتی ناخوشایند نصیب بیمه شدگان شده دیگه تاسف نمی‌خورم بااین اوضاع نابسامان بازنشسته به ما برسه زیر سی میلیون خط فقر خواهد بود
کارمنددولت بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
6
سلام لطفا اطلاع رسانی شودودرروزنامه منتشرشودبه کلیه نمایندگان مجلس وسایرلطفادرمجلس شوراقانونی تصویب که سازمان تامین اجتماعی همانند صندوق کشوری ولشکری و...حقوق بازنشستگان خودراافزایش تااتحادملی ووحدت رویه حفظ وفاصله طبقاتی وتبعیض وبی عدالتی ازبین برود..باتشکر
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
5
خدا به حوالتون.پدر من با ۲۵سال سابقه ی کار با حقوق چندرغاز تامین اجتماعی که مستمری بگیر هست نه می‌دونه واسه سیرشدن شکممون خرج کنه نه می‌دونه واسه دختری که سه ساله عقده جهاز بخره.و نصف پولش می‌ره واسه قسط وامی که از بانک رفاه دریافت کرده.من نمی‌دونم چی بهتون بگم.فقط جوابتونا گذاشتم با خدا.اگه خدایی هست و عدالتی هست جوابتونا میده و به زمین گرم میزنتتون.تا دیر نشده کاری کنید.خون مردما تو شیشه کردید خیر نبینیدالهی
خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
5
خیلی بی رحم هستین من با چتد بچه گزسته وبدبخت هستیم بچه های من دچار کمبود ویتامین هستند خدا جوابتون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
1
3
با توجه به افزایش بیش از حد توان بازنشستگان و قیمت های نجومی امروز بازار این میزان عیدی بیشتر شبیه به صدقه میباشد نه پاداش یک عمر خدمت به کشور
لازم به یاد آوری است که ما بازنشستگان مهم ترین سرمایه یک انسان را خرج دولت و ملت کردیم یعنی عمر گران را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
1
1
آفرین ودرودبه آقای رضایی که حرف دل مابازنشسته هاراگفت تاشایدبه گوش دولت برسدوکاری برامون انجام بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
1
لطفا ‌، خواهشا عیدی وپاداش رو تا آخر بهمن واریز کنید ما قشر کارگر هرسال عیدی رو آخر اسفند میگیریم روز اخر به چه درد میخوره هرسال شرمنده بچه هامون شدیم درک کنیییید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
4
سرنوشت هیچ قومی عوض نمیشه مگر خودشان بخواهندحالاهم اگه خواهان افزایش حقوق وحقتون هستین التماس نکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
1
1
کی گفته بازنشسته کشوری حداقل چهارمیلیون وخورده ای میگیره. من دریافتیم سه میلیون
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
1
0
من معلم خرید خدمات نه سنوات دارم.نه عیدی تازه حقوقم رو هم یکسال بعد با منت می دهند.لعنت بر این همه عدالت.والا خسته شدیم بسکه عدالت دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
1
1
سلام هرکس زودتر از خواب بیدار بشه فتفا میده حدود ده روز قبل گفتن بازنشسته عیدی یک میلیون نیم پرداخت می شود حالا اونی که زود تر از خواب بیدار شده میگه یک میلیون تومان کاش موقع پرداخت شخص دوم خواب بمونه هر چه شب میگویند روز دورغه
بیرنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
3
ینی مرگ باید ارزو باشه برا اون مسوولک۱تومن عیدی میخاد بدخ
خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
دمت گرم خون بازنشسته های لشکری وکشوری از ما قرمزتره همه جا بب عدلی بسه بابا چقدر بگیم کو گوش شنوا وام اونها رو ببین وام تامین اجتماعی رو اونها 20000000 میلیون ما دو میلیون اونم دو الی سه سال تو نوبتیم خنده دار نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
اینه جامعه ما نمیتونن یه عده ببینن سه تومن عیدی میدن کارگر بدبخت. چرا مانه چرامانه. دست از این کاراتون بردارید.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
2
سلام با تشکر از اقای رضایی عضو کانون بازنشستگان تامین اجتمایی که حرف دل ما رو مطرح کردند واقعا اگه مسئولین انصاف داشته باشند و خودشون رو جای ما بگذارند این خواسته های ما حداقل های یک زندگی متوسط جامعه است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
3
دولت 14 میلیون کارگر را از خود دور وناامید کرده است. در حق کارگران ظلم شده. زندگی کارگران با این تورم بشدت بالا باعث شده که دعواهای زن وشوهری ومنجر به حوادث واتفاقهای وخیم ومنجر به طلاق رواج پیدا کرده. باعث این همه مشکلات تورم بالا. بی عدالتی حقوق کارگران. نبود مسکن و... دولت میباشد. ازدواج نکردن جوانان هم باسبانیش دولت است. بداد کارگران برسید وبه انها توجه کنید. 14 میلیون کارگر با دولت قهر کرده اند. توجه داشته باشید 1400 نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
افسوس که ۳۷ سال زحمت کشیدم بیمه پرداخت کردم که در پیری اسایش داشته باشم ولی افسوس که با این گرونی وتورم نمی توانم تکه نانی بخرم باشش تا پسر بیکار یه دختربرزگ وهمسرم با این حقوق کم تامین اجتماعی شما بگید چه کار کنیم جلو این گرونی هم نمی توانید بگیرد یه خورده به فکر ما مردمه خوزستان و ابادان باشید ترا خدا رحم کنید یه خورده هم یه فکر باشید تا خدا رحم تون کنه به ما که رحم نشد خسارت جنگ را هم به ما خوزستانی ها ندادید اگر گشور یا لشکری بود زود کمک شون میکردید ولی افسوس وصد افسوس التماس دعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
3
روحانی این آخرین عیدی هست که می‌دهی به اندازه یک سکه نیم بده یک زمانی یک سکه عیدی بود خدایی تو چه کردی نامت گرانی. گرانی همش بخاطر بنزین است همان جمعه که خواب بودی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
من بازنشته ومستمره بگیر همه گفتنیهای که باگفته میشد
همکاراگفتند.اگر عقل ومنطق هست یک هرف بس است
فقت میخوام از سایت غیره حضوری تامین اجتماعی که درد
دل مستمره بگیران را رصد میکند.واز گذارشات .شرآرانیوز.
بسیار بسیار تشکر وقدردانی میکنم .که این برنامها وسایتا
چرا تابحال نبوده. که مردم مشکلاتشان را به گوش مسعولین.برسانند .باتشکر.
فرخنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
من از کار افتاده کلی هستم ماهی یک میلیون بابت هزینه درمان خرج میکنم خدمات دندانپزشکی نداریم ویزیت رایگان نداریم یعنی نصف حقوقم می ود بابت هزینه درمان با این حقوق و عیدی چه کنم
کارگر مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
چرا برای کارگران مظلوم ماهیانه توزیع کالا ی خواربار نمی کنید و با وجود دقیقه ای گرانی کالا وغیره در بازار چطور مستمری بگیران زندگی کنند و از مخارج در بیان آقایانی که شما ها بفکر مردم کم در. آمد هستید شما ها مثل ما در پایان سنوات بازنشستگی حقوق می گیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
1
باید وزیر تعاون وکار مدیر عامل وشوراهای عالی ومیران بی عرضه تامین اجتماعی عوض شن چون کار مثبتی برا بازنشستگان انجام نمیدن فقط به فکر خودشونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
0
بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مرغ را در عزا و شادی ایفا میکنند موقع همسان سازی حقوق دولت میفرماید از منابع خود تامین اجتماعی هزینه گردد مگه پولی هم برای تامین اجتماعی باقی مانده دولت برای کسری بوجه دستش تو خزانه سازمانه تامین اجتماعی سهام شستا رو که متعلق به کارگران بود واگذار کرد شرکتها زیر مجموعه سازمان را به بهانه خصوصی سازی انها را هم واگذار کرد موقع یکسان سازی میشه باید خود سازمان متقبل بشه.التماس تفکر
محمدباقرقدمیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
سلام برویدخداراشگرکنیدکه همین حقوق رامیدهن اگرندهن می توانی چه کارکنی بیشترازاین حرف بزنی به عنوان ضدانقلاب میزنند خودشان می کویند خودتان خواستین بایدهمین طورزندکی کنیدبنده چهارفرزنددارم دومیلیون چهارصدمی گیرم ازخانه هم بیرون نمیایم بگیرن بکن چراقدبلند می کنی خودمان خرابیم
بازنشسته تامین اجتمائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
تراقسم بانچه که نمیپرستی ای بی دین ایمانهادورازشرف انسانی شماکجازندگی میکنیدفرزندهای شماکجاتحصیل میکنندایاشبهاباارامش میخوابیدبدانیدعاقبت شمابهترازمنصوری هانخواهدبودازحق وحقوق ماکمتربخورید
محمد.
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
سلام.اگر انصاف وخدایی در نظر بگیری. عیدی جدا از حقوق هست. کارمند. بازنشسته... گارگر نداره.. اسمش به خودشه.. عیدی.... عیدی از طرف بزرگ خانواده. حتی دولت باشه.. باید فرزندانش به یک چشم نگاه کنه. کوچیک.. بزرگ نداره. باید عیدی یکسان داده بشه.. نه اینکه فلان رئیس. صد میلیون بگیره.. یگ بازنشسته یک میلیون پانصدهزار تومان.یاشاغل.. گارگر... فرق نمیکنه.. متاسفانه وجدان دولت به خواب زمستانی رفته. همیشه تبعیض قایل بوده وهست..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
2
من که خسته شدم ادم چجوری از زندگی میبره من الان این‌حس داره
چجوری راحت میخوابید و حق ناحق میکنید خودتون‌با حقوق دو و سیصد میتونید زندگی کنید میتونین شرمنده بچتون نشین عدالت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
همسان سازی برای ما انجام نشد حقوق ما خیلی کمه امیوارم عیدی امسال رو زیاد کنن م-ف
روح الله عالی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
شما90:/:درصد نظرات بازنشستگان تامین اجتماعی
منتشر نمی کنید این بیانگراعتراض100/درصدی
بازنشستگان محترم است پس خواهشن سایت
شما بدرد مانمیخوردجمع کنید خیلی بهتراست
علیه غلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
1
0
اگه تورمه بره همه هست کار گر ۲ملیون عیدی بگیره نضامی کم
کبری خدری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
1
سلام والا ما هم برا دولت 31سال کارکردیم برای علو م پزشکی اصفهان ولی چه کردند ما بیمه مان تآمین اجتماعی بود وگرنه حکم ما علوم پزشکی (بیمارستان شهید بهشتی کادر درمان )ازبخت برگشته ما این همه تفاوت تبیض برای چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
گوش اگر گوش روحانی وناله اگر ناله بازنشستگان باشد آنچه بجایی نرسد فریاد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
ما مستمری بگیران چطور با دو سییصد زندگی کنیم اخه خودتون جا ما بزارید با این همه گرانی باه لباس واب وغدا یا قبص کرایه خانه وبقیه آینده خودمان وبچه ها ی ما چی میشهواقعا متا سفم که دم از دین وایمان میزنید ولی عدالتی وجود ندارد ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
ما مستمری بگیران چطور با دو سییصد زندگی کنیم اخه خودتون جا ما بزارید با این همه گرانی باه لباس واب وغدا یا قبص کرایه خانه وبقیه آینده خودمان وبچه ها ی ما چی میشهواقعا متا سفم که دم از دین وایمان میزنید ولی عدالتی وجود ندارد ...........
رجبعلی حسینی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
چرابه کسانیکه بینه بیکاری میگیرند سازمان تامین اجتماعی عیدی پرداخت نمیکنند دخترمن۱۵سال سابقه کاربامدرک مدیریت دارای یک فرزند پسر۱۴ساله بدون همسر بدلیل تعطیل شدن کارگاه بیکارشده وبیمه بیکاری میگیره.خداروخوش نمیاد شب عیدی به این قبیل افرادعیدی داده نمیشه
جهاندار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
ساام
زندگی ما بازنشسته ها پراز چرا ؟ شده
چرا عیدی ما براساس کارمندی ولی مزایای کارمندی بهمون تعلق نمیگیرد ؟
چرا دریافتی ما بازنشسته ها کف کف دریافتی توی کشور هست ؟
چرا همسان سازی ما تبدیل به متناسب سازی میشه ؟
چرا مشاغل سخت و زیان آور بر اساس اورده ۳۰ و ۳۵ سال در همان متناسب سازی هم اعمال نشد ؟
چرا چرا چرا چرا ؟
این شده زندگی ما بعد از ۳۰ سال در بدترین شرایط اقتصادی و جنگ صدام خائن که بسیاری از اعضا بسیج کارگری حتی شهید و جانباز و مجروح شدن
امروز بازنشستگان بچه های بزرگ دارندباید دختر اشون ازدواج کنن و جهیزیه تهیه کنن پسراشون ازدواج کنن و کمک مالی بکنن تا فرزندان سرو سامان بگیرن با کدوم حقوق ؟؟ باکدوم پول ؟؟
واقعا جناب ریس جمهور از مشکلات موجود بی خبر ؟؟؟
طبق قرار داد روز اول بیمه پردازی کارگران تامین اجتماعی مگه امضا نکرد که تامین زندگی و حقوق دریافتی بازنشستگان براساس تورم جامعه را مناسب باشه ؟
حقوق بازنشسته در حد پرداخت هزینه ی یک پراید با مصارف بنزین و بیمه و لاستیک و اشکالات فنی این پراید تولید داخل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
واقعا که. فقط حرف و حرف و حرف. اونایی که باید بشنوند و ترتیب اثر بدن که سرگرم پر کردن حساب‌های خودشونن. بیچاره ما بازنشسته ها باید منتظر بمونیم چی از کف دست این از خدا بیخبرها می افته و سهم ما بشه. فقط به خدا بسپارید
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
با سلام به نظر بنده همانند حقوق که لطف شده همسانسازی شده عیدی هم مثل حقوق باید همسانسازی بشه یعنی 10% کمتر از شاغلین باید باشه چون بحث عیدی در قانون کار از اجزای حقوق دستمزد میباشد و وقتی حقوق همسانسازی میشه عیدی هم باید مطابق حقوق همسانسازی شود با تشکر از شما و مسئولین محترم که در هر شرایطی از بازنشستگان حمایت میکنند متشکرم
تربچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
واقعا خجالت نمی کشید عیدی 1/5میلون تومان را اعلام می کنید؟!
علیرضا نشاط
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
آیا درست است بازنشستگان نیز مشمول نظر کارفا در مورد حقوق متعلقه باشند؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
بدبخت ازبازنشسته ومستمری بگیر نیست پولدارها وکسانی که دستشان تا ته گلویشان میرسد میخواهند به فکرماباشندآنهاکه اجاره خانه ماهی ۷۰۰هزارنمیدهند ازهمه مهمتربا۴تابچه پس چی بگویم که ماقشربدبخت هستیم بایدبه پای همه بسوزیم
ن. س.
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
چرا هرسال عیدی کارگران آخرین لحظه واریزمیشه؟ ماهم مشگلات خودمونو داریم. هرسال باید تا آخر بهمن صبرکنیم تا عیدی واریزبشه اون هم این مبلغ کم. با این همه تورم و گرونی ما چطور باید با این عیدی و حقوق زندگیمونو سرکنیم یکساااال کار با درآمد کم و تورم بسیااار. آخرسال هم به این شکل عیدی دادن. خدارو درنظربگیرین آخه...
ناشناس
Germany
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
تا شما باز نشسته ها‌ی تامین اجتماعی به حقوق و عیدی کشوری و لشکری و اینا به حقوق و مزایای شرکت نفتیها ،،اعتراض میکنید وفکر میکنید اون بازنشسته از اون یکی بهتر زندگی میکنه حقوق و عیدیتون همینه ،!!!؟؟؟!
داود
United States of America
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
با سلام وعرض ادب خدمت شما که در سازمان تامین اجتماعی مسوول هستید آیا آنهایی که در بهمن ماه بازنشست میشوند عیدی تعلق میگیرد که برای نوه ها وخانواده کمک خرجی باشد.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
سلام شماکه درجریان هستین بااین تورم وباداشتن هزاران نوع مشکل وبیماری درسن کهولت این مبلغ جواب گو نیست خدایی یه تصمیم درست درمون برامون بگیریدباتشکرص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
همه چیز قیمتش 10 برابر شده توان خرید نیست واقعا اونوقت عیدی سالی ی بار همون 1/5 ? این چ عدالتیه ؟ با 1/5 چکار میشه کرد ؟ خجالت آوره واقعا ....
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
سلام امروز ۱۵اسفند ۹۹ ،کارگران شهرداری هنوز عیدی خود را نگرفتند .تکلیف چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
1
آخه دولت فقط به فکر کارمندهای خودشه پس کارگر بیچاره روز مز چیاز کی باید عیدی بگیر یا کارگری که توی یک کارخانه کار میکنه با حقوق 2 میلیون اصلا کی به گروها اهمیت میده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->