جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به قسمت دوم سریال «قورباغه» | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه

  • کد خبر: ۵۴۲۲۷
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
نگاهی به قسمت دوم سریال «قورباغه» | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه
دومین قسمت از سریال قورباغه، ساخته هومن سیدی، شبب گذشته (۸ دی) در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این قسمت سریال، فرصتی است برای پیداشدن شخصیت‌های جدید و شروع قصه‌ای فرعی در فضایی متفاوت و حتی وهم‌آلود.
امیری |به گزارش شهرآرانیوز - دومین قسمت سریال قورباغه، ساخته هومن سیدی، فرصتی است برای پیداشدن شخصیت‌های جدید و شروع قصه‌ای فرعی در فضایی متفاوت و حتی وهم‌آلود؛ فضایی که سگ‌های ولگرد، زیر آسمانی که از پرواز‌ هم‌زمان پرنده‌ها تیره می‌شود، با شلیک مأموران شهرداری کشته می‌شوند تا با یک اشتباه و تزریق دُز مناسبی از احساس بی‌عدالتی، رنج و مظلومیت در خون مخاطب مسیری تازه برای رسیدن به شاهراه اصلی قصه گشوده شود.
 
نگاهی به قسمت دوم سریال «قورباغه» | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه
 
 
نگاهی به دومین قسمت سریال قورباغه | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه
 
 
نگاهی به قسمت دوم سریال «قورباغه» | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه
 

نقش شخصیت‌های تازه در هزارتوی داستان

پدیدارشدن شخصیتی با ‌نام سروش که مخاطب از همان آغاز با تماشای رابطه عاطفی او‌ و مادرش، نام او را به‌عنوان شخصیتی بااحساس، بامسئولیت و بااخلاق به سریال سنجاق می‌کند، همراه با تناقض‌های شخصیتی او، سرآغاز مسیری است که معلوم نیست در هزارتوی حوادث سریال و بازی پیچیده‌ای که «نوری» با بازی نوید محمدزاده آن را آغاز کرده است، به کجا می‌رسد.
 
او که ناخواسته مرتکب قتلی شده است، به‌دلیل نگهداری از مادرش نمی‌خواهد آن را گردن بگیرد و پا به فرار می‌گذارد، زیرا ناچار شده است در میان فضیلت‌های اخلاقی خود دست به انتخاب بزند و همین تصمیم، بر پیچیدگی و تناقض شخصیت او می‌افزاید. این‌ها همه پیش‌درآمدی است بر دیگر تصمیمات ناشی از تناقض شخصیت او.
 
 
نگاهی به دومین قسمت سریال قورباغه | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه
 
 

کنتراست ضعیف و قوی در بستری از شرارت

 
نکته دیگر در دومین قسمت سریال قورباغه، چیدمان مناسب شخصیت‌های ضعیف در کنار شخصیت‌های شیفته قدرت است، آن‌هم در لایه‌های سطحی‌تر قصه. برای مثال در قسمت دوم، شحصیتی وارد قصه می‌شود و در کنار فردی باانگیزه و تأثیرگذار قرار می‌گیرد که از نظر جسمی بسیار ضعیف است و با بیماری ام‌اس دست‌وپنجه نرم می‌کند.  فضای وهم‌آلود و موسیقی‌ای که به این فضا عمق می‌دهد، از تعلیق‌ها و گره‌هایی که احتمالا در قسمت‌های بعدی سریال خواهیم دید خبر می‌دهد.
 
نگاهی به دومین قسمت سریال قورباغه | مسیری فرعی برای رسیدن به شاهراه قصه

همچنان در انتظار منطق حوادث

 
به‌طور کلی می‌توان گفت با وجود برخی حوادث و اتفاقات غیرمنطقی که دست‌کم برای مخاطب این‌گونه نمایش داده شده است (مانند چگونگی کشته‌شدن رامین و دوستانش در پایان قسمت اول یا روند همراه ‌شدن پسر مقتول با سروش به‌عنوان کسی که قرار است سروش خرج زندگی او را به‌جای دیه پدرش بدهد)، در این قسمت از سریال قورباغه، مخاطب در انتظار رخدادها و حوادث منطقی باقی مانده است و هنوز نمی‌تواند درباره غیرمنطقی‌بودن حوادث قضاوتی بکند. باید دید این انتظار مخاطب به ویژه با زنده‌ماندن «رامین» (با بازی صابر ابر)، در قسمت‌های بعدی سریال قورباغه برآورده می‌شود یا نه؟
 
 
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->