تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

سعید جلیلی باز هم نماینده جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۴۳۸۲
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
سعید جلیلی باز هم نماینده جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟
هنوز سر‌و‌کار آیت‌ا... مصباح‌یزدی به بیمارستان نیفتاده بود که خبر‌ها درباره دیدار اعضای جبهه پایداری با پدرمعنوی‌شان، آن هم با چاشنی انتخابات، حاشیه‌ساز شد. به گزارش دیده‌بان ایران، یکی از نزدیکان سعید جلیلی، هفته گذشته در جمعی از دوستان گفته است که او بی‌گمان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.
گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ «سایه تمدن اسلامی برای تأیید، تکمیل و تصحیح برنامه‌های دولت دوازدهم»؛ این نام عریض و طویل نه عنوان همایش است، نه تیتر یک مقاله، بلکه ساز‌و‌کاری است که از سال‌۹۶ تحت لوای «دولت سایه» کمی دورتر از دفتر حسن روحانی در مقر سعید جلیلی به پا شد. هرچند برای مدتی، جلسات دولت سایه جلیلی به سکوت رسید، همین‌که سر‌و‌صدای یازدهمین انتخابات مجلس بلند شد، جلیلی هم بار دیگر تنور جلساتش را روشن کرد.
 
انتخابات اسفند‌ ۹۸ که تمام شد و طعم پیروزی آن هم در پایین‌ترین نرخ مشارکت مردم در تاریخ انقلاب اسلامی، کام جلیلی را مانند دیگر رفقایش شیرین کرد، برای رسیدن به ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قد علم کرد. حالا تا پایان دولت حسن روحانی، شش ماه بیشتر زمان باقی نمانده و او دوباره خیمه جلسات نقد دولت را با شدت و حدت بیشتری برپا کرده است.


«برجام»، برج پیروزی؟

«مذاکره برای مذاکره»؛ این لقبی بود که برای تیم مذاکره‌کننده محمود احمدی‌نژاد تحت ریاست سعید جلیلی به کار برده می‌شد. این نقد که برای دیپلمات اصولگرا حسابی گران تمام شده بود، با امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ تحت ریاست محمدجواد ظریف، او را تا مدت‌ها به‌سمت سکوتی سنگین کشاند، تا اینکه آمریکا از برجام خارج شد و لبخند را به لب جلیلی نشاند تا مهر سکوتش را بشکند و همه آنچه در دل داشت برای تاختن به برجام روی دایره بریزد.

«می گویند مذاکره خوب است یا تقابل؟ مثل این است که بگوییم گاز خوب است یا ترمز؟ می‌گویند توافق خوب است یا عدم توافق؟ بعد می‌گویند این دو گانه‌ها را به رفراندوم بگذاریم یا می‌گویند هر توافقی بهتر از توافق نکردن است.» این را جلیلی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران و در نقد برجام و تیم مذاکره کننده حسن روحانی گفته است.


جلیلی باز هم اصلح پایداری؟

هنوز سر‌و‌کار آیت‌ا... مصباح‌یزدی به بیمارستان نیفتاده بود که خبر‌ها درباره دیدار اعضای جبهه پایداری با پدرمعنوی‌شان، آن هم با چاشنی انتخابات، حاشیه‌ساز شد. به گزارش دیده‌بان ایران، یکی از نزدیکان سعید جلیلی، هفته گذشته در جمعی از دوستان گفته است که او بی‌گمان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد و برگزاری منظم هشت‌سال جلسات دولت سایه با این هدف نبوده که یک چهره دست‌چندم و ناتوان و فاسد به‌جای او در صندلی ریاست‌جمهوری قرار بگیرد. برخی اصولگرایان خبر دیدار سعید جلیلی و سعید محمد، دو نامزد برجسته، را که به‌عنوان جوان انقلابی معرفی می‌شوند، در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند.
فرید مدرسی، فعال رسانه‌ای، هم به موضوع دیدار انتخاباتی سعید محمد و جلیلی پرداخته و از حمایت احتمالی جبهه پایداری از سعید محمد به‌عنوان نتیجه جلسه خبر داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->