نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

روسفید مثل طارمی | درخشش پسر بوشهری پورتو

  • کد خبر: ۵۴۳۹۳
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
روسفید مثل طارمی | درخشش پسر بوشهری پورتو
درخشش مهدی طارمی، بازیکن ایرانی پورتوی پرتغال، تحسین هم‌وطنان را برانگیخته است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ «دمت‌گرم، ولی هنوز اون تک‌به‌تکی که جلوی پرتغال خراب کردی رو یادمون نرفته.» این کامنتی بود لابه‌لای هزاران پیامی که برای مهدی طارمی به بهانه درخشش‌های متوالی او در هفته‌های اخیر، زیر پست آخرش گذاشته شده بود. این کامنت، مخلوطی از شیرینی و تلخی زندگی مجازی مهدی طارمی بود؛ دوره تلخی که عکس معروف تک‌به‌تکی که در دقیقه ۹۰ بازی با پرتغال خراب کرد، در اینستاگرام همه، پست و استوری می‌شد و کپشن‌های تاسف و حسرت و توهین، یکی‌یکی برای او نوشته می‌شد؛ دوره‌ای که اوضاع مهدی در باشگاهش پرسپولیس و بین هواداران این تیم هم تقریبا همان‌طور بود و چه‌بسا بدتر. حالا آن روز‌ها گذشته است و مهدی طارمی که فرزند پیشرفت فناوری است، دوباره بازگشته است.
 
نقل معروفی درباره رسیدن فیلم درخشش طارمی جوان از طریق فضای مجازی به علی دایی وجود دارد و کشف کردن استعداد این مهاجم توسط آقای گل جهان و حالا پس از سال‌ها، مهدی باز هم فرزند فضای مجازی مانده است و پس از گذراندن دوره نه‌چندان خوش رفتن ناگهانی‌اش به ترکیه و رها کردن پرسپولیس و آنفالوی دسته‌جمعی عده‌ای از هواداران و بعد هم آن ماجرا‌های بازی با پرتغال در جام جهانی، این‌بار مهدی روی شیرین اینستاگرام فارسی را در بازی برای پورتو می‌بیند. حالا سوال اینجاست زمانی که دنبال‌کنندگان صفحه هواداری تیم پورتوی پرتغال، ناگهان چندین برابر شد و هواداران ایرانی فقط به عشق مهدی طارمی و برای حمایت از او، صفحه تیم جدیدش را فالو کردند و در کامنت‌ها از مربی تیم می‌خواستند که او را بازی دهد، آیا کسی فکر می‌کرد چند ماه بعد، طارمی کاری کند که اصلا نیازی به این نوع حمایت‌ها نباشد؟
 
صفحه‌های تیم‌های خارجی که بازیکنان ایرانی دراختیار دارند، همیشه آماج کامنت‌های ایرانی‌هاست که به فارسی و انگلیسی و فینگلیش از مربی می‌خواهند آن بازیکن را بازی دهد، تاجایی‌که مربیان تیم‌ها به واکنش دربرابر این کامنت‌ها مجبور می‌شوند، اما مهدی چیز دیگری هم علاوه‌بر این نوع حمایت‌ها که در دنیای حرف‌ها بی‌تأثیر است، دارد و آن‌هم توان فنی و تکنیکی فراوان اوست که طارمی را از مهاجمی کمکی که از دقیقه ۶۰ به بعد وارد زمین می‌شد، به مهاجم ثابت این تیم تبدیل کرده است؛ مهاجمی که حالا پنالتی گرفتن و گل زدن‌هایش به امری طبیعی تبدیل شده است و این روز‌ها راحت دبل می‌کند و عنوان بهترین بازیکن زمین را با شایستگی از آن خود می‌کند.
 
این افتخار آخر، اما واکنش‌های اینستاگرامی مردم را فقط در حد حمایت از مهدی در صفحه پورتو نگه نداشته است و زیر پست‌های خودش، سه سال پس از آن روز‌های سخت، حالا غوغایی برپاست. شهرام محمودی والیبالیست و محمدرضا احمدی مجری و سوشا مکانی و روزبه چشمی و سیامک نعمتی فوتبالیست و بهرنگ علوی و حسین سلیمانی و امیرمحمد متقیان بازیگر، فقط سیاهه کوچکی از نام افراد مشهوری است که با عبارات دمت گرم و آفرین و بدرخشی و همچنین قلب از او حمایت کرده‌اند.
 
اما مردم هم کم نگذاشته‌اند و برای معدود دفعات، زیر پست یک فرد سرشناس ایرانی، همه کامنت‌ها شامل تشویق و تایید و البته ازسوی عده‌ای ابراز علاقه و عشق است. در این بین، عده زیادی از مردم هم انگار با روحیه‌ای که از درخشش او گرفته‌اند، برای گلزنی مهدی در بازی مهم آینده، رو‌به‌روی یوونتوس ایتالیا، نقشه کشیده‌اند. آرزوی ما هم مثل آن هم‌وطنمان است که در یکی از کامنت‌ها نوشته بود: «بازی یوونتوس می‌خوام جلو رونالدو روسفیدمون کنی ها!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->