شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

جزئیات افزایش حقوق معلمان در نظام رتبه بندی

  • کد خبر: ۵۴۴۱۴
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
  • ۲
جزئیات افزایش حقوق معلمان در نظام رتبه بندی
فرهنگیان و معلمان می‌توانند امیدوار باشند که زتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.
به گزارش شهرآرانیوز، طرح رتبه بندی معلمان چند سالی است که در حال تدوین و تصویب است و قرار است در سال ۱۴۰۰ در ۵ مرحله اجرایی شود. با رتبه بندی معلمان در سال جدید شاهد افزایش حقوق معلمان خواهیم بود. البته رتبه بندی مزای دیگر نیز که در ادامه به آن می‌پردازیم. علی اللهیار ترکمن از اجرای قطعی رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرایی شدن این طرح در سال آینده قطعی شده و تامین اعتبار آن هم در لایحه بودجه دیده شده است.

علی الهیار ترکمن درباره تأمین منابع مالی رتبه‌بندی فرهنگیان از محل فروش سهام در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: اینگونه نیست! فروش سهام و اوراق یکی از شیوه‌های تأمین مالی دولت است یعنی این کار انجام شده و مبلغ آن وارد درآمد‌های کشور می‌شود، ما براساس ردیف‌ها و تبصره‌هایی که داریم پول رتبه‌بندی را دریافت می‌کنیم و کاری نداریم این پول از کجا می‌آید!

وی درباره آمار نیروی انسانی آموزش و پرورش و اختلاف حدود ۱۰۰ هزار نفری میان آمار سازمان برنامه و بودجه با آمار وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: علت اختلاف این است که ما آمار نیرو‌های رسمی و پیمانی را اعلام می‌کنیم، اما سازمان برنامه آمار معلمان رسمی، پیمانی، قرادادی و شرکتی را اعلام می‌کند، آنچه ملاک تأمین ما است در فصل اول اعتبارات هزینه‌ای بوده و باید به نیرو‌های رسمی و پیمانی از این محل، حقوق بدهیم و پرداخت حقوق کارکنان قراردادی از فصل ۲ است بنابراین تعداد افرادی که شناسه کارمندی دارند و اسامی آن‌ها در سامانه کارمند ایران وجود دارد ۸۸۰ هزار نفر است.
 

کسری شدید معلم تا سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها در بحث تربیت معلم اظهار کرد: در بحث مشارکت سایر دانشگاه‌ها دو هدف کمی و کیفی داریم؛ تا سال ۱۴۰۳ نیاز شدید به معلم برطرف می‌شود و دانشگاه فرهنگیان می‌تواند معلم مورد نیاز را تأمین کند، اما باید توجه کنیم که نیاز به مربی پرورشی، بهداشت و مشاور نیز وجود دارد و دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند.

الهیار ادامه داد: موضوع دیگر در بحث مشارکت سایر دانشگاه‌ها در تربیت معلم، تخصصی و کیفی بودن برخی آموزش‌ها است مثلاً در دانشگاه فرهنگیان برخی رشته‌ها برای تأمین معلم مورد نیاز هنرستان‌ها وجود ندارد؛ مشارکت با سایر دانشگاه‌ها در رشته‌های خاص می‌تواند در کیفیت نیرو‌های ورودی به آموزش و پرورش به ویژه در رشته‌های فنی و مهارتی کمک کند.
 

سه شیوه برای استخدام معلمان

وی متذکر شد: برای مشارکت سایر دانشگاه در تربیت معلم، سازو کار نیاز است؛ با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه شیوه برای جذب معلم وجود دارد، از طریق دانشگاه فرهنگیان و دوره ۴ ساله، جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها یا ماده ۲۸ و مشارکت سایر دانشگاه‌ها در تربیت معلم که باید ساز و کار آن تصویب شود.

الهیاردرباره اینکه آیا بیشترین کسری آموزش و پرورش در بحث مربی پرورشی، بهداشت و مشاور است، گفت: بله اینگونه است، چون می‌خواهیم کلاس درس بدون معلم نباشد؛ تمرکز به سمت معلم رفته است و با اقداماتی، وضعیت معلمان ثابت می‌شود و مربی بهداشت، پرورشی و ... در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی گامی بزرگ برای تقویت معلمان است، اظهارکرد:مجلس و دولت باید با اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان کنونی و تقویت دانشگاه فرهنگیان برای معلمان آینده گام بردارند.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
3
در باره رتبه بندی چی گفته شده صد بار در هفته در موردش کامنت میذارید .
سیدمحمدعلی نبوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
1
لحاظ تشویقنامه ها ومدارک علمی وتحقیقات موجب ایجاد انگیزه خواهد شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->