رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

تأکید رئیس جمهور بر ضرورت کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس جدید به کشور

  • کد خبر: ۵۴۴۳۵
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
تأکید رئیس جمهور بر ضرورت کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس جدید به کشور
رئیس جمهور بر ضرورت مراقبت و کنترل شدید مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید جهش‌یافته کرونا به کشور تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و فرمانده قرارگاه عملیاتی این ستاد در جلسه روز پنجشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گزارش‌های جداگانه‌ای را از جمع‌بندی اجرای یک ماهه طرح جامع مقابله با کرونا و دستاوردها و چالش‌های فراروی آن ارائه کردند.

 

کمیته امنیتی و اجتماعی در گزارش خود با اشاره به نظارت‌های انجام شده به‌ویژه از سوی نیروی انتظامی و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و تأثیر آن بر روند کاهش شیوع کرونا، از عادی‌انگاری این بیماری و رعایت‌نشدن دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی ابراز نگرانی کرد.

 

این کمیته همچنین با اشاره به تجربه آغاز موج‌های قبلی شیوع و تأثیر آسان‌گیری پروتکل‌ها بهداشتی در خیزش‌های احتمالی بیماری، از در پیش بودن ایام فاطمیه و یا مناسبت‌های ملی و احتمال عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان چالش‌های فرا رو نام برد.

 

رئیس جمهور با اشاره به مفاد این گزارش، به کمیته امنیتی و اجتماعی مأموریت داد که با همکاری کمیته بهداشتی و درمانی ضمن بهره‌گیری از طرح‌ها و تجارب مؤثر مدیریت موج‌های شیوع کرونا، شاخص‌های تأثیرگذار طرح‌ها در مهار کرونا را به صورت تفکیکی و جداگانه مشخص کنند.

 

روحانی اظهار کرد: با توجه به تجاربی که در طول ماه‌های گذشته به دست آمده، برای رسیدن به شرایط پایدار و سازگاری با کرونا و تبدیل آن به یک سبک زندگی نیازمندیم که شاخص‌های ملموسی از درصد تأثیرگذاری طرح‌ها در مدیریت کرونا را به صورت جداگانه  مشخص و طرح جامع مقابله با کرونا را به وسیله این شاخص‌ها تکمیل کنیم تا به شرایط پایدار در کشور برسیم.

 

در این جلسه همچنین کمیته بهداشتی و درمانی گزارشی را از روند کاهش بیماری، تغییر وضعیت شهرها و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای رسیدن به وضعیت پایدار ارائه کرد.

 

در این گزارش با اشاره به موفقیت‌های حاصله در روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، بر نقش مهم مدیریت هوشمند و سنجیده در قطع زنجیره شیوع این بیماری در کنار رهگیری هوشمند مبتلایان و گسترش تست‌گیری و همکاری همه دستگاه‌ها در رسیدن به این موفقیت‌ها تاکید شد.

 

کمیته بهداشتی و درمانی نیز در ادامه این گزارش، برخی مناسبت‌های پیش رو از جمله خریدهای نزدیک به آغاز سال جدید و اجتماعات حاصل از آن به عنوان چالش‌های فرارو نام برده است.

 

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش به کمیته بهداشتی و درمانی مأموریت داد در پروتکل‌هایی که طی یک سال گذشته مختص هر کسب و کار ارائه شده بود، متناسب با وضعیت موجود و در چارچوب طرح جامع مقابله با کرونا بازنگری‌هایی انجام شود تا در روند فعالیت‌های کسب و کارها در ایام نزدیک عید اعمال شود.

 

روحانی خواستار بررسی وضعیت کسب و کارهایی شد که طی ۹ ماه گذشته یکسره تعطیل بوده‌اند، تا مشخص شود آن‌ها در چه شرایطی می‌توانند فعالیت خود را مجدد آغاز کنند و افزود: کمیته‌های بهداشتی و درمانی و تبلیغات با همکاری قرارگاه فرماندهی ستاد ملی، باید همچنان نسبت به آگاه‌سازی مردم و همکاری آن‌ها با کادر درمانی کشور بکوشند.

 

وی با تقدیر از تلاش بی‌وقفه کادر سلامت کشور، از مردم خواست با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، کادر درمانی کشور را یاری دهند و از فشار سنگین کاری آن‌ها بکاهند.

 

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت مراقبت و کنترل شدید مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید جهش یافته اظهار کرد: کشور همواره باید آمادگی لازم را برای کنترل این بیماری داشته باشد و به طور دقیق رصد شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->