جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

خون تازه در رگ‌های پروژه کهنه ساختمان انتقال خون خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۴۵۰۵
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
خون تازه در رگ‌های پروژه کهنه ساختمان انتقال خون خراسان رضوی
با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای ساختمان انتقال خون خراسان رضوی، مسئولان از وعده بهره‌برداری مرحله نخست پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ سخن می‌گویند
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ پس از کش‌وقوس‌های فراوان و کمبود اعتبار برای ادامه پروژه ساختمان مرکزی سازمان انتقال خون خراسان رضوی، مدیرکل انتقال خون استان از تزریق ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی فاز اول این پروژه خبر داد.

زمانی که طرح ساخت ساختمان مرکز جامع انتقال خون مشهد در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسید و کلنگ ساخت آن حدود ۲ سال بعد به زمین خورد، کسی فکرش را نمی‌کرد که ساخت این ساختمان نزدیک به ۱۱ سال طول بکشد. حالا و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، فاز اول پروژه‌ای که طبق تعهد پیمانکار قرار بود در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری برسد، طبق گفته مسئولان سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن شاید تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح شود.


پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه پیر

مدیرکل انتقال خون استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی ساختمان این اداره در انتهای خیابان سناباد، گفت: کار ساخت ساختمان انتقال خون با اعتبار تأمین‌شده در حال انجام است.


کرونا و نوسان قیمتی، متهمان ردیف اول

مجید عبداللهی در ادامه افزود: تجهیزات فنی مربوط به خون‌گیری آماده است و به محض پایان کار به ساختمان جدید منتقل می‌شود. خرید و تأمین بعضی از تجهیزات فنی ساختمان، با توجه به نوسان‌های شدید قیمتی در ماه‌های اخیر و اجرای محدودیت‌های گسترده به‌دلیل خیز جدید کرونا، کمی کار را کند کرده است.
مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان پیمانکار ساخت و مدیران انتقال خون استان وعده افتتاح فاز اول این پروژه را در بهمن‌ماه امسال داده بودند؛ وعده‌ای که گویا قرار نیست محقق شود. مدیرکل انتقال خون استان در این‌باره گفت: مشکلاتی که پیش از این درباره‌اش صحبت کردیم، باعث شد نتوانیم به وعده‌مان مبنی بر افتتاح فاز اول در دهه فجر عمل کنیم و با توجه به سرعت ساخت، بعید است که این فاز تا بهمن‌ماه به پایان برسد.


بودجه برای فاز اول کافی است

مدیرکل انتقال خون استان اظهار کرد: بعد از بازدید حجت‌الاسلام پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسون اصل ۹۰، از این پروژه ناتمام، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه کار پروژه اختصاص یافت و به‌دنبال شروع کار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، سازمان برنامه‌وبودجه استان هم اعتباری دومیلیارد‌تومانی در اختیار ما قرار داد. ضمن اینکه وعده ۳ میلیارد تومان دیگر هم داده شد. مجموع این ۱۵ میلیارد تومان برای به پایان رساندن فاز اول ساختمان جدید انتقال خون استان کافی است و دست‌کم برای این بخش از پروژه مشکل مالی نداریم.


یک ساختمان با خروار‌ها حاشیه

تزریق و تخصیص قطره‌چکانی بودجه از پایتخت همواره یکی از معضلات اصلی ادامه ساخت این پروژه بوده است. حاشیه‌های اعتباری در طول ساخت این پروژه تا آنجا پیش رفت که مدیرکل وقت انتقال خون استان در سال ۹۵ اعلام کرده بود که با این رویه، ساختمان تا ۱۰ سال دیگر هم افتتاح نخواهد شد. برآورد‌ها و حساب‌وکتاب تزریق اعتبار‌ها هم نشان می‌داد که اتمام این پروژه به زمانی بین ۲۵ تا ۳۰ سال نیاز دارد، اما بعد از توقف‌های چندباره پروژه و بسته‌شدن روزنه‌های امید برای تأمین این بودجه، پیشنهاد انتقال خون استان در سال ۱۳۹۷ درباره معاوضه این ساختمان با زمینی در شهرک دانش و سلامت پذیرفته شد و قرار شد تا ساختمان انتقال خون استان در این شهرک ساخته شود.
 
در خردادماه همین سال، علیرضا رشیدیان، استاندار وقت خراسان‌رضوی، کلنگ ساخت ساختمان جدید را در شهرک سلامت به زمین زد و در جمع خبرنگاران وعده داد که پروژه ساخت ساختمان ۶۰۰۰ مترمربعی انتقال خون استان در شهرک سلامت تا پایان سال ۹۷ به پایان می‌رسد، اما اراضی زکریا که شهرک سلامت در آن ساخته شده است، سند تفکیک‌شده ندارد و همین موضوع باعث شد تا اداره حقوقی سازمان انتقال خون کشور با این معاوضه مخالفت کند.
 
تخصیص نیافتن بودجه و اختلافات مالی و توقف‌های چندباره در عرض ۲ سال اخیر، پای مشاور رئیس سازمان انتقال خون کشور و بعد از آن رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس را به این پروژه قدیمی شهر مشهد باز کرد. حاصل این بازدید‌ها اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای افتتاح فاز اول ساختمان انتقال خون استان به اضافه آورده ۵ میلیارد تومان سازمان برنامه‌وبودجه استان بوده است. قرار بود فاز اول این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد، اما اکنون باید به نظاره بنشینیم و ببینیم آیا وعده پایان سال آینده برای اتمام فاز اول این پروژه محقق می‌شود یا اینکه باز هم حاشیه‌ای جدید به این پروژه افزوده می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->