سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خودرو امانتی، سرقتی از آب درآمد

  • کد خبر: ۵۴۵۳۷
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
خودرو امانتی، سرقتی از آب درآمد
عملیات بامدادی و شلیک هوایی پلیس مشهد به جرم سریالی دزد خودرو پایان داد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ ساعت یک بامداد را نشان می‌داد و رفت‌و‌آمد خودرو‌ها به حداقل رسیده بود. سرمای زمستان، انگار گرد مرگ بر خیابان‌ها ریخته بود. یکی از تیم‌های گشتی کلانتری سپاد با هدف پایش و بررسی بخشی از منطقه تحت کنترلشان، مقر فرماندهی خود را ترک کرد. تا قبل از اینکه خودرو گشتی پلیس وارد خیابان شهید چراغچی شود، همه چیز آرام به نظر می‌رسید. رفتار مشکوک راننده یک خودرو سواری نظر مأموران کلانتری سپاد را به خودش جلب کرد و همین ظن پلیسی پای مأموران را به یک عملیات تعقیب و گریز مسلحانه باز کرد.

در این میان سرتیم گشتی پلیس از مرکز پیام شماره پلاک انتظامی خودرو مورد نظر را استعلام گرفت که طولی نکشید مشخص شد این سواری به‌تازگی سرقت شده است. تیم گشتی پلیس با به دست آوردن این سرنخ مراتب را به مقر فرماندهی خود اعلام کرد و طبق دستور برای متوقف ساختن خودرو مورد نظر وارد عمل شد.

خودروی مأموران آژیرکشان به سواری سرقتی نزدیک شد و راننده مشکوک با دیدن پلیس به سرعت خودرواش افزود. خیابان خلوت، زمینه فرار را برای متهم به وجود آورده بود از همین رو راننده جوان بدون توجه به اخطار ضابطان قضایی تا آنجا که ممکن بود پایش را روی پدال گاز می‌فشرد تا از مأموران فاصله بگیرد. مجریان قانون که دیگر برایشان مسجل شده بود راننده سواری مسروقه قصد توقف ندارد به تعقیب آن در خیابان‌های مختلف شهر پرداختند.


سرنگونی مجرم فراری

متهم بدون توجه به اخطار و هشدار پلیس همان‌طور در خیابان می‌تاخت و طولی نکشید که در مدت چند دقیقه میدان سپاد را رد کرد و به میدان شهید فهمیده رسید و سپس فرمان خودرواش را به سمت میدان امام حسین (ع) چرخاند. ساعت دو بامداد را نشان می‌داد که متهم فراری میدان امام حسین (ع) را هم رد کرد و به دل خیابان‌های حبیب ابن‌مظاهر، المهدی و فاطمیه زد. مأموران که برای متوقف ساختن خودرو مسروقه مصمم بودند در این لحظه به ناچار دست به اسلحه شدند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح شروع به تیراندازی هوایی کردند. راننده فراری وارد خیابان رسالت شده بود که صدای تیر رعشه بر اندامش انداخت و برای یک لحظه کنترل خودرو را از دست داد. سرعت بالای سواری سرقتی و از دست دادن تعادل سرانجام موجب سرنگون شدن خودرو تحت تعقیب شد.

با اینکه سواری مورد نظر بعد از چند دور چرخیدن دچار خسارت و واژگون شد، اما متهم برای اینکه به دام پلیس نیفتد، همچنان بر طبل فرار می‌کوبید. تاخودرو پلیس به نزدیکی سواری مسروقه رسید. راننده از آن خارج و پای پیاده به فرارش ادامه داد. در این لحظه مأموران که عرصه را بر این متهم خطرناک تنگ کرده بودند در اقدامی غافل‌گیرانه او را زمین‌گر کردند.


ترسیده بودم برای همین فرار کردم

متهم، اما حاضر به همکاری با پلیس نبود و مدعی شد با دیدن خودرو پلیس از ترس پا به فرار گذاشته است. راننده فراری بعد از اینکه به امنیت چند خیابان و بزرگراه مشهد را به‌هم ریخته بود به کلانتری سپاد منتقل شد و تحت بازجویی پلیسی قرار گرفت. این مرد ۴۰ ساله در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه جرم از سوی خودش بود و مدعی شد که خودرو واژگون شده را از فردی امانت گرفته است.

صبح دیروز فرمانده انتظامی شهر مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: در حالی که متهم مدعی بود از مسروقه بودن این خودرو بی‌اطلاع بوده و آن را به امانت گرفته بوده است، مالک این سواری شناسایی و صبح جمعه به کلانتری سپاد فراخوانده شد. شاکی که مردی جوان است در اظهاراتش گفت که ۴ روز پیش خودرواش در بولوار شفا سرقت شده که موضوع این پرونده از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری شفا تحت پیگیری قرار داشت.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا داده شد.


دستگیری سارق خودرو در پاستور

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دستگیری یکی دیگر از سارقان خودرو در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: این عملیات در ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه پنجشنبه از سوی مأموران کلانتری احمدآباد مشهد اجرا شد.

سرهنگ صارمی تصریح کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری احمد‌آباد هنگام گشت‌زنی در خیابان پاستور به راننده یک خودرو سواری که در حال پرسه‌زنی در کوچه‌های اطراف بود مشکوک شدند و او را متوقف ساختند. راننده مشکوک که در برابر سؤالات مأموران به ضدو‌نقیض‌گویی افتاده بود به کلانتری منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. تحقیقات از این فرد ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم یکی از عاملان سرقت‌های سریالی لوازم داخل خودرو در محدوده احمد‌آباد است. پیش‌تر نیز این سارق سابقه‌دار چهره‌زنی و از سوی پلیس تحت تعقیب بود.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: این متهم ۵۰ ساله دارای چند فقره سابقه کیفری و ساکن یکی از شهرستان‌های نزدیک مشهد است که پس از تکمیل تحقیقات اولیه و تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد. مأموران در این عملیات نیز ضمن توقیف یک دستگاه خودرو سواری مسرقه مقادیری اموال و لوازم خودرو سرقتی را از داخل سواری توقیف شده کشف و ضبط کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->