علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری در سایت واسطه‌گر

  • کد خبر: ۵۴۵۳۸
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری در سایت واسطه‌گر
موضوعات جنجالی و جذابی را انتخاب می‌کردند و با درج این آگهی‌ها بر روی سایت‌های واسطه‌گر، طعمه‌هایشان را وارد یک ماجرای نیمه‌عاشقانه می‌کردند و در ادامه به عنوان بیعانه مبالغی را از این افراد می‌گرفتند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ موضوعات جنجالی و جذابی را انتخاب می‌کردند و با درج این آگهی‌ها بر روی سایت‌های واسطه‌گر، طعمه‌هایشان را وارد یک ماجرای نیمه‌عاشقانه می‌کردند و در ادامه به عنوان بیعانه مبالغی را از این افراد می‌گرفتند. از این مرحله به بعد با حذف شدن آگهی دست مخاطب در پوست گردو می‌ماند و از ترس آبرو نه توان شکایت داشت و نه می‌توانست این افراد را دوباره پیدا کند.

ماجرای این پرونده، با رصد و پایش فضای سایبری به ویژه سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی از سوی کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای خراسان رضوی آغاز شد. کارشناسان با آگهی‌های مشکوکی با عناوینی همچون، تقاضای هم‌خونه، همسریابی موقت، تقاضای صیغه و... روبه‌رو شدند که احتمال کلاهبرداری در این زمینه وجود داشت.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد افرادی در پی درج این آگهی‌ها با شماره‌های اعلام شده ارتباط برقرار می‌کنند. در گام اول از این افراد خواسته می‌شود مبالغی را به حساب اعلامی واریز کنند که پس از واریز وجه، آگهی به صورت کامل حذف شده و مال‌باخته هیچ پاسخی دریافت نمی‌کند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: بیشتر دیده شده که مال‌باختگان در موضوعات غیراخلاقی برای حفظ آبرو از طرح شکایت خودداری می‌کنند و دست مجرمان را برای رسیدن به اهداف کلاهبردارانه باز می‌گذارند و مجرمان نیز با خیالی آسوده در فضای مجازی جولان می‌دهند از همین رو پلیس فتا با نیت ایجاد فضایی امن برای کاربران با رصد جرائم به صورت پیش‌دستانه موفق به شناسایی باند کلاهبرداری در همین باره شد.
وی تصریح کرد: این باند کلاهبردار که شامل ۲ متهم از داخل استان و متهم دیگری از شهر تهران بودند در پی تعقیب و گریز و عملیات فنی و پلیسی در محل اختفای خود به همراه تجهیزات رایانه‌ای و ۶ دستگاه گوشی هوشمند، ۶۲ سیم کارت با هویت غیر، مقداری پول نقد، چک بانکی، مدارک هویتی جعلی، کارت ملی هوشمند، مدارک معاینه فنی خودرو و تعدادی کارت سوخت، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: متهمان با شگرد درج آگهی با عنوان غیر مجرمانه، اما رویکرد کلاهبردارانه به قصد دور زدن قوانین سایت‌های واسطه‌گر اقدامات مجرمانه خود را عملی ساخته و با مدارک جعلی و ایجاد تعدادی حساب بانکی با هویت غیر، وجوه کلاهبرداری شده را پول‌شویی می‌کردند که پس از دستگیری و تحقیقات فنی به جرم خود اعتراف کردند. پرونده به همراه متهمان برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرا ارسال شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک شهروندان و کاربران فضای سایبری با پلیس می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی متهم مثمرثمر باشد شهروندان در فضای سایبری در رویارویی با جرائم مشهود و غیر مشهود می‌توانند با بخش ارتباطات مردمی سایت به نشانی www.cyberpolice.ir آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->