پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

چگونه آباژور بسازیم یا آن را نو نوار کنیم؟

  • کد خبر: ۵۴۵۴۰
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
چگونه آباژور بسازیم یا آن را نو نوار کنیم؟
امروز می‌خواهیم ۲ پیشنهاد خوب به شما بدهیم: نخست اینکه چطور آباژور‌هایی را که سال هاست از آن‌ها استفاده می‌کنید با کمترین هزینه دوباره نونوار و با فضای جدید خانه تان هماهنگ کنید و دوم اینکه چطور خلاقانه خودتان آباژور بسازید.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛ آباژور‌ها یکی از لوازم روشنایی و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی هستند که به هرچه زیباتر شدن فضای خانه کمک زیادی می‌کنند. قیمت آباژور‌ها بسته به اندازه و جنس آن‌ها بسیار متفاوت است. البته این هم که در چه فضایی و با چه ترکیبی بخواهید آ ن‌ها را هماهنگ کنید بر هزینه شما تأثیر می‌گذارد.
 
امروز در «مقرون به صرفه» هفته می‌خواهیم ۲ پیشنهاد خوب به شما بدهیم: نخست اینکه چطور آباژور‌هایی را که سال هاست از آن‌ها استفاده می‌کنید با کمترین هزینه دوباره نونوار و با فضای جدید خانه تان هماهنگ کنید و دوم اینکه چطور خلاقانه خودتان آباژور بسازید.

 

یک انتخاب هوشمندانه

پیش از اینکه سراغ اصل مطلب برویم، اجازه بدهید چند نکته مهم را درباره هماهنگ کردن آباژور با فضای محیط پیرامونش با هم مرور کنیم. توجه به این نکات کمک می‌کند انتخاب بهتری برای جنس، رنگ و مدل پارچه کلاهک آباژورتان داشته باشید.
 
اگر از آباژور فقط برای تزیین فضا استفاده می‌کنید، کلاهک آن بهتر است که تیره باشد تا نور کمی از آن بتابد، اما اگر از آباژور برای روشنایی استفاده می‌کنید، کلاهک آن را باید رنگ روشن انتخاب کنید تا نور بیشتری به بیرون منتشر شود.
 
اگر در دکوراسیون خانه از رنگ‌های تیره زیاد استفاده کرده اید، به نور بیشتری برای محیط نیاز دارید و باید کلاهک آباژورتان رنگ روشن باشد، ولی اگر رنگ وسایل پیرامونی آن روشن باشد، تیرگی رنگ کلاهک آباژور آن را بیشتر به چشم خواهد آورد.
 
بهتر است رنگ آباژور را با رنگ کاغذ دیواری یا رنگ دیوار و تخت یا تابلو هماهنگ کنید.

 

روش‌های به صرفه

اگر آباژوری دارید که سال هاست از آن استفاده می‌کنید و حالا رنگ و طرحش قدیمی شده است یا با تغییر‌های جدیدی که در خانه تان داده اید تناسب ندارد، بهترین و به صرفه‌ترین روش برای اینکه دوباره نونوارش کنید تعویض کلاهک آن است. کافی است به وسایل دوروبرتان نگاهی بیندازید تا به راحتی آنچه می‌خواهید بیابید.
 
به عقیده طراحان داخلی، پارچه‌های رومبلی انتخاب‌های شکیلی برای کلاهک‌های آباژور‌ها هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی با هر چیزی هماهنگ کرد. هم چنین می‌توانید از ترکیب پارچه‌های لباس مجلسی نیز کمک بگیرید. همه خرجتان هم کمتر از یک متر پارچه و قدری چسب و تزیینات حاشیه‌ای مانند یراق و ریشه پرده است. یادتان باشد برای ایستایی بهتر پارچه‌ها از لایی چسب استفاده کنید.
 
اگر قصد درست کردن صفرتاصدی یک آباژور کلاسیک را هم داشته باشید، باید پایه و اسکلت فلزی آن را از بازار بخرید، سپس با استفاده از پارچه، تور یا طلق، کلاهک آن را درست کنید، ولی اگر قصد دارید از آباژورتان در فضایی به روز استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم کمی خلاقیت و ابتکار به خرج دهید و به کمک چیز‌های ساده‌ای که در اطرافتان می‌بینید، یک آباژور درست کنید.
 
برای این کار، به سایت‌ها و کانال‌هایی که طریقه درست کردن آباژور‌ها را آموزش می‌دهند سر بزنید تا ایده بگیرید. هم چنین پیشنهاد می‌دهیم به بازار مجد در بولوار قرنی یا بازار مولوی در مصلی نیز مراجعه کنید. در این بازار‌ها یراق آلات و وسایل تزیینی بسیار متنوعی هست که کلی ایده خلاقانه برای این کار به شما می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->