سرخط خبرها

رونمایی از تندیس سردار سلیمانی در مشهد

  • کد خبر: ۵۴۶۳۹
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
رونمایی از تندیس سردار سلیمانی در مشهد
مشهد در سیزدهم دی، سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، شاهد رونمایی از یک اثر هنری در گرامیداشت این مناسبت بود.
سمیرا شاهیان  | شهرآرانیوز - مشهد در سیزدهم دی، سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، شاهد رونمایی از یک اثر هنری در گرامیداشت این مناسبت بود. دیروز، مسئولان شهری در کنار خانواده شهدا -همسر شهید سردار توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون و پدر شهید رضا سنجرانی- از سردیس حاج قاسم سلیمانی در ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی، رونمایی کردند. ساخت این مجسمه شهری که با تلاش سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و از سوی مرتضی دستجردی، طراحی شده است و اکنون نصب شده است، حدود چهار ماه زمان برده که یک ماه‌و نیم آن صرف ساخت مُدل شده است. از دیگر آثارِ طراح سردیس سردار سلیمانی که متولد ۱۳۶۵ است، می‌توان به سردیس‌های عباس اَخوین، یکی از خوش‌نویسان برتر ایران در مشهد و ابراهیم حقیقی از گرافیست‌های سرشناس در تهران اشاره کرد.


نصب ۱۰ نشان از سرداران شهید

در ابتدای مراسم رونمایی از سردیس شهید قاسم سلیمانی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه خلق یک کار هنری، دغدغه‌ها و دشواری‌های خودش را دارد، گفت: خوشبختانه فرصت پیدا کردیم از این سردیس که به لحاظ کیفی، قابل قبول است در زمان درستی رونمایی کنیم.
 
محمدمحسن مصحفی گفت: در هم‌آفرینی پارسال که با حضور هنرمندان کشور در مشهد برگزار شد، ۱۰ نشان از شهدا و سرداران شهید که جزو آرایه‌های هنری و تزئیات شهری محسوب می‌شود به منظور اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و یادآوری دستاورد‌های شهادت به جامعه و جوانان، در مناطق مختلف شهر نصب شد. امیدواریم امسال نیز در ماه‌های باقی مانده، دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد را با رویکرد ساخت آثاری از شهدا و مفاخر شهرمان برگزار کنیم و ماحصل کار هنرمندان به‌تدریج در سال آینده امکان نصب پیدا کند.


قدردانی از خوش‌قولی سازمان فرهنگی شهرداری

در ادامه؛ رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار سلیمانی که او را سردار دل‌ها لقب داده‌اند گفت: یکی از مهم‌ترین صحبت‌های شهید سلیمانی که در یاد مردم مانده است، پرهیز از دسته‌بندی و چپ یا راست نامیدن مردم است. از این‌رو دیدیم که مردم در روز تشییع پیکر پاک این شهید، به‌درستی پاسخ او را دادند و خون پاک او توانست اتحاد و انسجام و یکدلی را در کشور به وجود بیاورد. این‌ها سرمایه ارزشمندی است که همه باید قدردان آن باشیم.
 
احسان اصولی با بیان اینکه لازم است کار‌ها را فراتر از نام‌گذاری میادین و رونمایی سردیس‌ها پیش ببریم، گفت: امروز از سردیس این سرباز رشید در شهرمان و یکی از محوری‌ترین مبادی ورودی رونمایی می‌کنیم که ارزشمند است، اما موضوعی که باید به آن توجه کنیم، رویکرد و اثر روحی و روانی است که این سردار بزرگ اسلام بر مردم گذاشت:
اصولی با تأکید به انجام اقدامات کیفی‌تر بعد از رونمایی سردیس شهید سلیمانی و بخش نرم‌افزاری کارها، به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: حفظ وحدت و تحکیم آن، موضوعی است که اکنون باید به آن توجه کرد. او ابتدا به خودش و سپس به دیگران توصیه کرد از کار‌هایی که با خلوص نیت نیست و باعث ایجاد تفرقه و دلسردی مردم می‌شودپرهیز کنند.

 
رونمایی از تندیس سردار سلیمانی در مشهد

 

تصویر سردار سلیمانی در دل آزادگان جهان است

معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: جوان‌تر‌ها که در فضای مجازی فعال هستند، این روز‌ها زیاد مورد عملیات تروریستی اینستاگرام قرار گرفته‌اند؛ هر عکسی که از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منتشر می‌کنند از سوی اینستاگرام فیلتر می‌شود و این معنای واقعی آزادی بیان در جامعه امروز جهانی است!

محمد حسین‌زاده با بیان اینکه چند روز پیش به همکارانم می‌گفتم اگر قرار باشد جایزه صلح نوبل به کسی در جهان اهدا شود، من فردی شایسته‌تر از حاج قاسم برای آن سراغ ندارم، تصریح کرد: اگر او و همت یارانش، مدافعان حرم، نبود نه مشهد که درباره آن فرماندهان داعش گفته بودند با هدف تخریب مشهد می‌آییم، بلکه در دل پاریس و لندن هم مردم اروپا اَمان نداشتند. جامعه جهانی بهتر از این نیست؛ یک جنگل مدرن که ادعای آزادی بیان دارد.
 
معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: آن چیزی که نمی‌توانند پاک کنند تصویری از سردار سلیمانی است که در دل آزادگان جهان ترسیم شده است. چنانکه چند روز پیش دیدم در موزه دفاع ملی روسیه از عکس ایشان به عنوان یک قهرمان نظامی رونمایی شد. خیلی از مردم جهان، مثل امروز، از شهادت او شوکه شدند و اشک ریختند و این تصویر زیبا و قهرمان آزاده را با هزار ابزار تکنولوژی و ارتباطی نمی‌توانند از دل و جان ما پاک کنند.
 
حسین‌زاده همچنین گفت: کاری که هنرمندان انجام می‌دهند مثل طراحی این سردیس و پوستر‌ها و نقاشی‌های فراوان از چهره شهید سلیمانی، برای این است که به خودمان و فرزندانمان بگوییم قهرمانی داشتیم که نه امنیت ایران، بلکه جهان را حفظ کرد و در این راه جان داد و از سوی خبیث‌ترین آدم‌های روی زمین به آرزویش یعنی شهادت رسید. او با بیان اینکه همان‌قدر که حاج قاسم به گردن ما حق دارد، ابومهدی نیز حق دارد، گفت: مشهد سالانه میزبان هزاران عراقی است، حیف است نامی از ابومهدی المهندس نباشد و از آقای مصحفی درخواست دارم روی همین بزرگراه، نامی از او بیاید که در اینجا نیز نامشان قرین هم باشد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->