راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

راه حل شناور اول مهر

  • کد خبر: ۵۴۶۶
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
راه حل شناور اول مهر
بر اساس دستورالعمل استانداری خراسان‌رضوی، ساعت کاری کارمندان استان تا ۱۱ مهرماه شناور می‌شود

زهرا اسکندریان - با شروع ماه مهر که همراه با خود شور و شلوغی را هم به شهر می‌آورد و هم‌زمان با تغییر ساعت رسمی کشور، استاندار خراسان‌رضوی در اقدامی جدید به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد که اجازه دهند ساعت کاری کارمندانشان در روزهای ابتدایی پاییز به‌صورت شناور تغییر کند. بنابر این تصمیم، علیرضا رزم‌حسینی در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهر مشهد اجازه داد تا ۱۱مهرماه امسال ساعت کاری کارمندان را به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت شناور تغییر دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان‌رضوی، این ابلاغیه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و به‌منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری و کاهش زمان ناشی از ترافیک سنگین در معابر اصلی و شریانی شهر مشهد صورت می‌پذیرد.
در ادامه این دستورالعمل آمده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهر مشهد مجاز هستند از روز دوشنبه اول تا پنجشنبه یازدهم مهرماه امسال، زمان ورود کارکنان خود به محل کار را حداکثر تا ساعت۸:۳۰ به‌صورت شناور (با جبران کسر ساعت حضور صبح در انتهای ساعت اداری همان روز) به گونه‌ای که موجب اختلال در پاسخ‌گویی به ارباب‌رجوع و نیز افزایش هزینه‌ها نشود، تغییر دهند.
این دستورالعمل بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و دستور استاندار خراسان‌رضوی به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهر مشهد ابلاغ شده است.
از سوی دیگر، دستگاه‌های حمل‌ونقلی شهر مشهد نیز برای شروع سال تحصیلی جدید اعلام آمادگی و تغییراتی در برنامه کاری خود برای افزایش زمان خدمت‌رسانی به شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد کرده‌اند.


سرویس‌دهی 7500خودرو مدرسه
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز هم‌زمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید از آماده‌باش 7500 دستگاه سرویس مدرسه برای سرویس‌دهی به حدود 80هزار دانش‌آموز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 65هزار دانش‌آموز شامل حدود 39هزار دانش‌آموز دختر و 26هزار دانش‌آموز پسر با سرویس مدارس جابه‌جا شده‌اند، افزود: سال تحصیلی گذشته حدود 4000راننده زن به دختران دانش‌آموز سرویس‌دهی کرده‌اند؛ بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده، تمام رانندگان سرویس مدارس دخترانه باید زن باشند و به همین منظور امسال نیز رانندگان زن، سرویس‌دهی مدارس دخترانه را بر عهده خواهند داشت.
وی با تأکید بر الزام سرویس‌های مدارس به نصب برچسب ویژه روی خودروها گفت: امسال علاوه بر برچسب و کارت شناسایی ویژه، رانندگان سرویس‌های مدارس باید تابلو سرویس مدرسه و پرچم رعایت احتیاط را روی خودروها نصب کنند.
او این را هم یادآور شد که امروز خودروهای گشت‌های نظارتی و تعدادی از سرویس‌های مدارس به‌صورت نمادین رژه خواهند رفت.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسی تاکسی‌رانی، آموزش‌وپرورش، پلیس راهور و شرکت‌های سرویس‌دهنده در سال تحصیلی بر عملکرد رانندگان سرویس‌های مدارس نظارت کامل دارند و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌کنند.


افزایش نیم‌ساعته فعالیت اتوبوس‌ها در پاییز
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز در این‌باره اظهار کرد: هم‌زمان با تغییر ساعت رسمی کشور از ابتدای مهرماه و در پاسخ به درخواست‌های مردم، ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در فصل پاییز تا ساعت21 به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.
سیدمهدی حسینی‌پویا با بیان اینکه هر سال از ابتدای فروردین‌ماه و هم‌زمان با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت کاری ناوگان اتوبوس‌رانی با یک ساعت افزایش از ساعت20:30 به 21:30 تغییر پیدا می‌کند، اضافه کرد: در نیمه دوم سال و از ابتدای مهرماه، ساعت کاری ناوگان اتوبوس‌رانی با تغییر ساعت رسمی کشور به حالت اولیه20:30 بازمی‌گردد.
وی به درخواست‌های شهروندان برای افزایش ساعت کاری ناوگان اتوبوس‌رانی در نیمه دوم سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این درخواست‌ها، بررسی‌های لازم انجام و مقرر شد در راستای رفاه مردم، ناوگان اتوبوس‌رانی با نیم‌ساعت افزایش ساعت کاری، در فصل پاییز تا ساعت21 به مردم خدمات‌رسانی کند.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد این را هم گفت که در خطوط محوری سرویس‌دهی اتوبوس‌های شب‌کار بعد از پایان کار روزانه انجام خواهد شد.
همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از کاهش سرفاصله زمانی در خط یک با شروع سال تحصیلی خبر داد.
وحید مبین‌مقدم به شهرآرا گفت: به دلیل افزایش استفاده مردم از خط یک قطارشهری، قطارهای این خط افزایش یافته و با این کار سرفاصله زمانی قطارها در خط کاهش می‌یابد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->