تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

وعده مدیرکل ورزش خراسان رضوی برای ساخت تله‌کابین در شیرباد

  • کد خبر: ۵۴۶۷۷
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
وعده مدیرکل ورزش خراسان رضوی برای ساخت تله‌کابین در شیرباد
مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد برای پروژه تله‌کابین پیست شیرباد سرمایه‌گذار پیدا شده است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پس از سال‌ها بی‌توجهی به مشکلات تنها‌پیست فعال اسکی شرق کشور، قرار است اتفاقات خوبی برای شیرباد رقم بخورد و مسئولان مرتبط ۱۹ مصوبه برای تجهیز، بهبود و آغاز فاز دوم پیست را در دستور‌کار قرار دادند و البته پیست پس از مدت‌ها تعطیلی حالا برای حضور مردم دوباره بازگشایی شده است. «جاده‌ای که از روستای دولت‌آباد به پیست منتهی می‌شود، مانع گسترش فعالیت‌های ما و گذاشتن پیست در اختیار عموم و ورزشکاران است.
 
حاضر بودیم هزینه جاده و ساخت آن را بپردازیم، اما هر روز از‌سوی سازمان مختلف به این‌سو و آن‌سو فرستاده می‌شویم؛ حتی استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همکاری‌های لازم را با ما انجام دادند، اما سایر نهاد‌های مسئول، درکی از وضعیت فعالیت ما ندارند»؛ این صحبت‌های مظلوم، مدیر باشگاه اسکی شیرباد، در یک سال گذشته است. سماورچی، رئیس هیئت اسکی استان، نیز گفته بود عملیات احداث جاده تنها یک ماه زمان می‌برد، اما به‌درازا‌کشیدن زمان صدور مجوز، کار ما را به تعویق می‌اندازد.
 
همین مشکلات کهنه سببشد تا فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، تصمیم بگیرد تا همه مسئولان مرتبط به این موضوع را به پیست شیرباد دعوت کند تا از نزدیک با کمبود‌های این ظرفیت استانی آشنا شوند و در‌نهایت قدمی برای حل آن‌ها برداشته شود. روز جمعه ۱۲‌دی، فتاحی به‌همراه رسولیان معاون استاندار، امامی نماینده مردم طرقبه‌و‌شاندیز، فرمانداران، بخشداران، نمایندگان، منابع طبیعی، آب منطقه و نیروی انتظامی در محل پیست حاضر شدند که این بازدید در کنار بازگشایی و آغاز‌به‌کار دوباره این پیست، مصوباتی نیز داشت.

خبر‌های خوش مدیرکل

فرزاد فتاحی درباره نتیجه این بازدید گفت: تمامی مشکلات و ضعف‌ها بررسی و قرار شد در کمترین زمان ممکن، ۱۹ مصوبه این بازدید عملیاتی شوند که به نظر من بسیار عالی بود. او ادامه داد: برخی مصوبه‌ها تا پایان دی انجام می‌شوند و برخی زمان‌بر هستند. قرار شد فاز دوم ساخت پیست اسکی آغاز شود وسرمایه‌گذار از طریق فرمانداری گلبهار کار‌ها را دنبال کند. در فاز دوم قرار است تله‌کابینی از پیست تا زشک و در‌نهایت تا نیشابور راه‌اندازی شود که این موضوع در طرح اولیه آمده بود. خوشبختانه سرمایه‌گذارهم پیدا شده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: موضوع مهم دیگری که به آن پرداخته شد، صدور مجوز برای جاده و بهبود دسترسی به پیست بود تا مسیر ایمن‌تری باشد. یک مجوز تا آخر دی داده می‌شود تا سرمایه‌گذار با هماهنگی فرمانداری مسیر روستای دولت‌آباد تا سد دولت‌آباد را آماده کند. با همکاری استانداری قرار شد بودجه سیصد‌میلیون‌تومانی به‌صورت قطعی و ۱۰۰‌درصدی در اختیار آن‌ها برای حل این مشکل اختصاص یابد، همچنین یک بهسازی در مسیر جاده روستای دولت‌آباد تا محل نگهبانی پیست خواهیم داشت و به‌دلیل اینکه در مسیر رودخانه است، منابع طبیعی قول داد تا مجوز لازم برای این کار را صادر کند.
 
قرار شد در روز‌های تعطیل که مردم و علاقه‌مندان راهی پیست می‌شوند، در ایستگاه هلال‌احمر مستقر شوند و نیروی انتظامی نیز برای حضور نیرو‌های خود در این مسیر قول مساعد داد. همچنین صحبت‌هایی برای آنتن‌دهی موبایل در منطقه شد و قرار است بررسی‌هایی در‌این‌زمینه صورت بگیرد. او گفت: در این چند سال پیست شیرباد با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است و فکر می‌کنم توانستیم در یک کار عملیاتی با حضور مسئولان مرتبط، این مشکلات را حل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->