علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

دفاع در روزهای نخست

  • کد خبر: ۵۴۷۴
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
دفاع در روزهای نخست
سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

امروز 31شهریور 1398 است و 39سال از حمله ناجوانمردانه رژیم بعث می‌گذرد. آن روزهایی که نیروی زمینی ارتش به‌عنوان تنها نیروی نظامی منسجم در مرزهای کشور مستقر بود و از چندین ماه قبل علاوه بر تأمین امنیت مرزها، تحرکات رژیم بعثی عراق را رصد می‌کرد و به مسئولان کشور نیز اعلام کرد که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. نیروی زمینی ارتش با تمام توان خود را آماده کرد تا اگر اتفاقی حادث شد، غافلگیر نشود، اما رژیم بعثی عراق با حمایت‌های استکبار جهانی رسما در 31شهریور سال59 به ایران حمله کرد.
در همان روز اول درحالی‌که دشمن قصد داشت سه‌روزه خوزستان را تصرف کند و یک‌هفته‌ای به تهران هجوم آورد، این نیروی زمینی ارتش بود که دشمن را در همان غرب و جنوب متوقف کرد و یگان‌های ارتش نیروی زمینی نقشی ارزشمند در کسب پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس داشته است و عملیات‌های بیت‌المقدس، فتح‌المبین، طریق‌القدس، والفجر مقدماتی، والفجر۸، بدر، رمضان و... بخشی از عملیات‌هایی است که نیروی زمینی ارتش توانست ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث را به زانو درآورد.
نیروی زمینی ارتش با تقدیم بیش از ۴۸هزار شهید، جانباز و ایثارگر، دین خود را به ملت شریف ایران ادا کرده است تا به‌عنوان نماد غیرت و مردانگی در تاریخ به یادگار بماند و در همان دوران جنگ تحمیلی تلاش‌های زیادی را برای خودکفایی آغاز کرد و با بازسازی نفربرها و سلاح‌های در اختیار، روی پای خود ایستاد و گام‌های بلندی برداشت و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم همه تجهیزات دفاعی را در داخل تولید می‌کنیم و در حوزه تجهیزاتی به هیچ کشوری نیاز نداریم و تمام نیازمندی‌های دفاعی را از طریق صنعت دفاعی و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی طراحی و تولید می‌کنیم.
امروز یگان‌های واکنش سریع، هوانیروز، توپخانه و زرهی نیروی زمینی ارتش به سطح بالایی از آمادگی رزمی رسیده‌اند و با رصد و پایش تهدیدات در منطقه به‌عنوان نیروهای مسلح مقتدر تأمین امنیت را برای ایران به ارمغان آورده‌اند. این نیرو همچون دیگر نیروهای مسلح در اوج آمادگی است و در صورت بروز تهدید، آن را در نطفه خفه می‌کند و دشمن هم از این آمادگی آگاه است. به ملت بزرگوار ایران اسلامی به‌عنوان یک سرباز این کشور و سرباز ولایت اطمینان می‌دهم که نیروهای مسلح، آماده، بیدار و هوشیار هستند و تحولات را رصد می‌کنند و هیچ‌یک از دشمنان، جرئت تعرض به میهن عزیز اسلامی را ندارند.
در پایان هم فرارسیدن هفته دفاع مقدس را که با محرم امام حسین(ع) عجین شده است، به محضر فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و ملت همیشه‌با‌بصیرت ایران تهنیت عرض می‌کنم. نیروی زمینی همچنان بااقتدار به پیشرفت و تولیدات دفاعی خود ادامه می‌دهد؛ زیرا به گفته مقام معظم رهبری، هیچ محدودیتی به‌جز تولید سلاح‌های کشتارجمعی، برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد و پیشرفت در این عرصه‌ها یک وظیفه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->