شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد
سرخط خبرها

کلاف سردرگم تردد  شبانه تاکسی‌های اینترنتی | تأییدیه فرمانداری ملاک تردد شبانه

  • کد خبر: ۵۴۷۶۵
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کلاف سردرگم تردد  شبانه تاکسی‌های اینترنتی | تأییدیه فرمانداری ملاک تردد شبانه
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی مشهد می‌گوید: تمام تاکسی‌های اینترنتی که تأییدیه فرمانداری ندارند در صورت تردد در ساعات ممنوعیت تردد (۲۱ تا ۴ بامداد) مشمول جریمه تردد کرونایی می‌شوند.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ اجرای طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر در سراسر کشور و مشهد اتفاق خوبی برای کاهش آمار بستری و فوتی‌های کرونایی رقم زد و باعث شد شیب کاهش آمار کرونا از قرمز به نارنجی برسد و اکنون نیز وضعیت کرونایی به رنگ زرد درآمده است. باوجود اعمال این محدودیت ها، طبق اعلام ستاد ملی کرونا، تاکسی‌های رسمی و برخط می‌توانند در ساعات ممنوعیت تردد، به کار و خدمات رسانی به شهروندان ادامه دهند، اما برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از اعمال جریمه‌های رانندگی برای خودرو‌های خود در این شب ها، برخلاف مفاد اعلام شده قبلی گله دارند.


۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جریمه محدودیت تردد

راننده یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی در مشهد می‌گوید: در ابتدای اجرای اعمال محدودیت‌ها از پشتیبانی شرکت به ما اعلام کردند شماره پلاک خودروی شما در سرویس محل فعالیت ثبت است و شما مشمول جریمه نخواهید شد. به ما اعلام کردند که حتما باید در بازه زمانی محدودیت‌ها به مسافران خدمات رسانی کنیم. ما نیز طبق این دستورالعمل در تمام شب‌های اعمال محدودیت به مسافران خدمات رسانی کردیم.

این راننده تاکسی اینترنتی ادامه می‌دهد: متأسفانه تاکنون حدود ۱۶ پیامک با متن «راننده محترم به شماره پلاک... تردد شما در ساعات غیرمجاز تردد محدودیت کرونا ثبت و جریمه شما بعد از بررسی اعمال خواهد شد.» برای من ارسال شده است. اگر این پیامک‌ها اعمال شود، یعنی تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده ام.


جریمه‌ها اعمال می‌شود

وی اضافه می‌کند: وقتی با پشتیبانی شرکت تماس می‌گیریم، می‌گویند که به این پیامک‌ها اعتنا نکنید، بعد از اتمام طرح محدودیت‌ها شماره پلاک‌ها بررسی می‌شود و این جریمه‌ها برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی لحاظ نمی‌شود.
او بیان می‌کند: حضوری به راهنمایی ورانندگی مراجعه کردم و یکی از کارمندان به من توضیح داد که اصلا این بررسی‌هایی که وعده می‌دهند درست نیست و جریمه‌ها برای همه رانندگان اعمال می‌شود.


تردید برای پرداختن جریمه‌ها

راننده یکی دیگر از تاکسی‌های اینترنتی مشهد نیز با بیان اینکه از طریق نرم افزار موضوع اعمال جریمه‌ها را به گوش مدیران شرکت رسانده ام، می‌گوید: ماه گذشته حدود ۴ جریمه به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به جریمه‌های ماشینم اضافه شده است.
او ادامه می‌دهد: چندروز قبل برای تعویض پلاک ماشینم مراجعه کردم و پاسخی که به من دادند این بود که حتما باید این جریمه‌ها را تسویه کنم و از مدیران شرکت هم هیچ یک پاسخگو نیستند.

او تصریح می‌کند: پاسخ نرم افزار شرکت نیز این است که «سفیر گرامی با سلام و احترام و ضمن تشکر از گزارش شما لطفا در نظر داشته باشید که اصلاح این موارد از سوی نهاد پلیس راهور به ما ابلاغ می‌شود. اکنون ابلاغیه‌ای از سوی نهاد مربوط برای ما ارسال نشده است و ممکن است در صورت پرداخت جریمه برای شما اصلاحاتی صورت نگیرد.»


بررسی می‌کنیم

برای بررسی صحت و سقم ماجرا، با پشتیبانی یکی از تاکسی‌های اینترنتی تماس می‌گیریم و اپراتور در پشت خط در پاسخ به اینکه اعمال جریمه‌ها بر روی پلاک راننده تاکسی اینترنتی چگونه برطرف می‌شود، می‌گوید: معمولا تا ۷۲ ساعت بعد از اینکه برای هر فردی جریمه ثبت می‌شود باید جریمه رفع اثر شود و اگر بعد از ۷۲ ساعت رفع اثر صورت نگرفت راننده باید آدرس و زمان جریمه را به پشتیبانی اعلام کند تا بتوانیم از طریق پلیس راهور این موارد را پیگیری کنیم.


فقط پلاک‌های ثبت شده مشمول جریمه نمی‌شود

با ابهامات و تناقضاتی که در پاسخ شرکت‌ها و اپراتور‌ها به دست می‌آید، به سراغ رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی مشهد می‌رویم و حسنعلی امامی می‌گوید: تنها رانندگانی که شماره پلاک آن‌ها تا قبل از تاریخ ۳۰ آبان ۹۹ از طریق تاکسی رانی مشهد ثبت و توسط تاکسی رانی و فرمانداری تأیید شده باشند مشمول جریمه محدودیت‌های کرونایی نخواهند شد.


فعالیت ۲۲۰ هزار تاکسی اینترنتی در شهر

وی ادامه می‌دهد: قبل از اعمال محدودیت‌ها بار‌ها به مدیران تاکسی‌های اینترنتی درباره اعمال قانون تذکر دادیم، اما آن‌ها کم کاری کردند.
وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار تاکسی اینترنتی در مشهد مشغول فعالیت اند، یادآور می‌شود: اگر قرار بود به همه این ۲۲۰ هزار راننده مجوز تردد بدهیم که طرح ویژه ترافیک معنا پیدا نمی‌کرد.


جریمه باید پرداخت شود

سرهنگ امامی تصریح می‌کند: آن دسته از رانندگانی که پلاکشان قبلا توسط تاکسی رانی ثبت شده است و تأییدیه فرمانداری دارند، اما جریمه شده اند می‌توانند با مراجعه به راهنمایی ورانندگی، این جریمه را حذف کنند، اما دیگررانندگان مشمول جریمه می‌شوند.


ثبت ۱۶ هزار پلاک تاکسی برخط توسط تاکسی رانی

مدیر روابط عمومی تاکسی رانی مشهد نیز درباره اینکه چه تعداد پلاک تاکسی اینترنتی ثبت شده است، می‌گوید: آماری که مدیران این شرکت‌ها برای تاکسی‌های فعال خود به ما ارائه داده اند حدود ۱۶ هزار تاکسی برخط بوده است. همایون محمدیان با بیان اینکه آمار ارائه شده را بدون کم وکاست ثبت کرده ایم، ادامه می‌دهد: از اینکه چه تعداد پلاک توسط فرمانداری تأیید شده است نیز اطلاعی نداریم؛ بنابراین با استناد به آمار ارائه شده، پلاک ۲۰۴ هزار تاکسی اینترنتی به ثبت نرسیده است و رانندگان آن‌ها مشمول جریمه تردد در ساعت ممنوع (۲۱ تا ۴ صبح) می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->