سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

تحلیل جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و سعودی برای تحریک آمریکا علیه ایرانیان

  • کد خبر: ۵۴۷۷۴
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
تحلیل جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و سعودی برای تحریک آمریکا علیه ایرانیان
حدود دو هفته تا پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا باقی مانده است. در مدت باقی‌مانده، او از هیچ اقدام داخلی و خارجی برای حضور بیشتر در کاخ سفید دریغ نخواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حدود دو هفته تا پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا باقی مانده است. در مدت باقی‌مانده، او از هیچ اقدام داخلی و خارجی برای حضور بیشتر در کاخ سفید دریغ نخواهد کرد. متحدان منطقه‌ای آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان نیز که در چهار سال گذشته، بیشترین منفعت را از حضور ترامپ در کاخ سفید برده‌اند و نگران فردای بدون ترامپ هستند، در مدت باقی‌مانده از هیچ تلاشی برای آسیب‌زدن به منافع ملی ایران با کشاندن کشورمان به یک درگیری نظامی منطقه‌ای با آمریکا فروگذار نخواهند کرد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان روابط بین‌الملل معتقدند که ایران باید راهبرد صبر استراتژیک را در روز‌های آینده در پیش بگیرد و اسیر بازی آمریکا و متحدانش نشود.


ظاهرا آمریکا به ایران پیام داده است

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با «برنا» درباره تحرکات اخیر آمریکا در خلیج فارس در روز‌های پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ گفت: «دو تحلیل متفاوت در‌خصوص تحرکات ناو‌های آمریکا در خلیج فارس و اعزام زیر‌دریایی اتمی آمریکا به تنگه هرمز و همچنین حرکت زیر‌دریایی اتمی رژیم صهیونیستی به‌سمت منطقه وجود دارد. دونالد ترامپ قصد دارد در آخرین روز‌های عمر سیاسی خود، دست به یک ماجراجویی نظامی و امنیتی بزند و از رهگذر بحران‌سازی در منطقه، مدت بیشتری در کاخ سفید باقی بماند.
 
ماده‌۵۲ از قانون اساسی آمریکا می‌گوید اگر رئیس‌جمهوری با بحرانی در لحظه آخر ریاست خود در آمریکا مواجه شود، می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در کاخ سفید باقی بماند، بدون اینکه قدرت را به رئیس‌جمهور بعدی، واگذار کند. گمانه‌زنی دیگر این است که در سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام، شهید‌سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و افزایش موج نفرت اسلامی علیه سیاست‌های ترامپ، نیرو‌های آمریکایی برای جلوگیری از هر گونه مقابله احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و طی چند روز آینده که سالگرد شهید بزرگوار تمام می‌شود، ممکن است نیرو‌های آمریکایی از خلیج فارس عقب‌نشینی کنند و چنین اتفاقی در‌حال رخ‌دادن است.
 
ظاهرا آمریکایی‌ها پیامی ارسال کرده‌اند برای ایران که قصد ندارند در‌مقابل ایران حمله‌ای انجام دهند و دست به اقدام نظامی بزنند. چنین پیامی از‌سوی آمریکایی‌ها توسط دولت قطر به ایران ارسال شده، اما هرگونه احتمالی ممکن است اتفاق بیفتد؛ زیرا ترامپ شخصیت پیچیده‌ای دارد. ترامپ ممکن است در آخرین لحظه دست به ماجراجویی بزند. ظرف دو هفته باقی‌مانده از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ ممکن است اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشدنی در خود ایالات متحده هم رخ بدهد. ترامپ طرفداران خود را به کف خیابان دعوت کرده است تا یک بحران داخلی ایجاد کند یا دست به عملیاتی علیه محور مقاومت بزند.»


ایران به دنبال جنگ نیست

قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه، نیز به «برنا» گفت: «اقداماتی که آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها از‌جمله رژیم صهیونیستی و عربستان طی چند روز اخیر انجام می‌دهند تا‌حدودی غیرطبیعی و نگران‌کننده است و احتمالا دنبال بحران هستند؛ بنابراین هم ایران، هم نیرو‌های امنیتی و نظامی ایران و همچنین متحدان و دوستان ایران باید تحریک نشوند و بهانه به دست دشمنان ندهند تا آن‌ها از موقعیت سوء‌استفاده نکنند و در زمین آن‌ها بازی نکنند تا نتیجه مدنظر آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و عربستان رقم نخورد. به‌هر‌حال ایران به‌دنبال جنگ نیست، بلکه به‌دنبال صلح و آرامش است. ایران باید از دیپلماسی و ارتباطات با کشور‌هایی که ممکن است تحت تأثیر این شرایط قرار بگیرند، استفاده کند، چه با اروپایی‌ها و چه حتی با تیم بایدن ارتباط برقرار کند و به آن‌ها اطمینان دهد که خواستار به‌هم‌ریختن اوضاع نیست.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->