قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

فرار دولتی‌ها از «سادا»

  • کد خبر: ۵۴۸۹۷
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
فرار دولتی‌ها از «سادا»
مقاومت دستگاه‌های اجرایی استان در برابر فروش املاک مازاد سبب شده، از هدفگذاری هزار و ۸۶۴ میلیاردی فقط ۸۰۰ میلیون تومان محقق شود
به گزارش شهرآرانیوز؛ «براساس بودجه سال ۹۹، دولت مقرر کرده است امسال از محل فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول خود ۴۹ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند. از این رقم، هزارو ۸۶۴ میلیارد تومان سهم خراسان‌رضوی است، بااین‌حال از ابتدای امسال تاکنون فقط ۸۰۰ میلیون تومان از این رقم در استان محقق شده است.»


روند کند واگذاری اموال دولت

این‌ها بخشی از صحبت‌های رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی است. علی‌اکبر لبافی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه دیروز بررسی عملکرد اجرای ماده ۱۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه درباره واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولت در دستورکار دبیرخانه شورای گفتگو قرار گرفت، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون در خراسان‌رضوی ۲۲ هزارو ۳۹۰ ملک را ۵۲ دستگاه اجرایی در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت کرده‌اند. البته تاکنون فقط ۷۵ درصد از املاک دستگاه‌های اجرایی استان در این سامانه ثبت شده است و مابقی هنوز درحال پیگیری برای ثبت در سامانه است.
 
وی ادامه داد: براساس بودجه، دولت به فروش املاک مازاد خود به‌عنوان محلی برای تأمین درآمد، امید زیادی بسته و حتی مقرر شده است پاداش بازنشستگان و حق سنوات آن‌ها و همچنین بودجه بازخرید کارمندان از این محل تأمین شود، ولی در عمل مقاومت دستگاه‌های اجرایی سبب شده است که دولت نتواند از محل فروش اموال مازاد خود درآمدی کسب کند. به‌عنوان مثال از ابتدای امسال در خراسان‌رضوی فقط ۸۰۰ میلیون تومان از فروش املاک مازاد کسب شده است که رقمی اندک و بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

لبافی گفت: در برخی مواقع، دوگانگی بین دستگاه بهره‌بردار و دستگاه دارای سند، سبب می‌شود که در عمل، فروش املاک مطابق برنامه پیش نرود. به‌عنوان مثال ممکن است ملکی دراختیار دام‌پزشکی باشد، اما سند آن دراختیار جهادکشاورزی. رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در خراسان‌رضوی دو نهاد جهادکشاورزی و منابع طبیعی، املاک زیادی دارند، اما تاکنون آن‌گونه که انتظار می‌رود، برای فروش املاک مازاد خود اقدامی عملی انجام نداده‌اند.

لبافی ادامه داد: وقتی این درآمد‌ها محقق نمی‌شود، از محل‌های دیگری بودجه‌های لازم را تأمین می‌کند. متاسفانه تأمین این بودجه‌ها از محل‌های دیگر سبب شده است در عمل بر میزان رشد تورم در کشور افزوده شود. درواقع راهکار‌های جبرانی فروش نرفتن املاک دولت در بودجه، تأثیر مخربی بر اقتصاد کشور گذاشته است. وی در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که باید ساختار انگیزشی مناسبی برای دستگاه‌های دولتی به‌منظور فروش اموال پیش‌بینی شود، زیرا با قانون، بخشنامه، سامانه و از این قبیل، نمی‌توان به نتیجه مطلوبی رسید. این انگیزه‌ها می‌توانند به‌صورت تشویقی یا تنبیهی باشند.
پیش از این حسین امیر رحیمی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در مرداد ماه گفته بود که شرایط ما در زمینه سامانه اموال دولت «سادا» نه خیلی خوب است و نه بد و جزو استان‌های میانی هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->