«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

اگر مصرف لبنیات را کنار بگذاریم چه اتفاقی در بدنمان رخ می‌دهد؟

  • کد خبر: ۵۵۰۰۲
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
اگر مصرف لبنیات را کنار بگذاریم چه اتفاقی در بدنمان رخ می‌دهد؟
در مطلب زیر می‌خواهیم ببینیم اگر مصرف لبنیات را کنار بگذاریم چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، اصلی‌ترین مزیت مصرف لبنیات برای سلامتی ما ساخت استخوان و دندان و حفظ توده‌ی بدنی است.

با این حال، مصرف لبنیات بیشتر برای کودکانی که به تازگی شروع به رشد کرده‌اند ضروری است و افراد بزرگ‌سال برای داشتن یک زندگی سالم لزوماً نیازی به مواد لبنی ندارند، به ویژه اگر مواد غذایی دیگری را جایگزین آن‌ها کنند که حاوی مواد مغذی ضروری هستند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم اگر مصرف لبنیات را کنار بگذاریم چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد.

۱- ممکن است دیگر دچار سردرد نشوید

فراورده‌های لبنی کشت شده می‌توانند زمینه ساز بروز میگرن شوند؛ بنابراین اگر اضطراب ندارید، خوب می‌خوابید و مصرف قهوه‌تان محدود است، اما کماکان دچار سردرد می‌شوید، ممکن است علت آن مصرف مواد لبنی باشد. سعی کنید مصرف لبنیات را کنار بگذارید. احتمالاً میگرن تان متوقف خواهد شد.

۲- ممکن است از ثبات عاطفی بیشتری برخوردار شوید

در مواد لبنی هورمون‌های زیادی وجود دارد که ممکن است با هورمون‌های درون بدن شما در تعارض باشند. درهم آمیختن این هورمون‌ها نوسانات خلقی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین اگر مصرف لبنیات را کنار بگذارید، دیگر در معرض این هورمون‌های اضافه قرار نخواهید گرفت و ممکن است از ثبات عاطفی بیشتری برخوردار شوید.
 
۳- ممکن است دیگر دچار نفخ نشوید

تحقیقات نشان داده بدن ۶۵ درصد افراد بزرگ‌سال توانایی کمی در هضم لاکتوز دارد. این بدان معنی است که مصرف لبنیات در این افراد منجر به نفخ، گاز روده و اسهال می‌شود. اگر زیاد دچار این مشکل می‌شوید، ممکن است یکی از این دست افراد باشید که بدن آن‌ها تحمل لاکتوز را ندارد. با یک متخصص درباره‌ی رژیم غذایی مناسب خود مشورت کنید. با اصلاح رژیم غذایی‌تان ممکن است احساس بهتری داشته باشید و بیشتر احساس سلامتی کنید، حتی بعد از خوردن غذای سنگین.

۴- ممکن است پوستتان صاف شود

کسانی که بدن آن‌ها به لبنیات حساس است، اما کماکان آن را مصرف می‌کنند، احتمال دارد که جوش بزنند. مواد لبنی حاوی هورمون‌های مختلفی هستند که باعث جوش می‌شوند؛ بنابراین اگر چنین مشکلی دارید، سعی کنید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و مصرف لبنیات را کنار بگذارید.

۵- ممکن است از مواد مغذی ضروری محروم بمانید

با همه‌ این‌ها مواد لبنی فواید زیادی برای سلامت بدن دارند. لبنیات مملوء از کلسیم، پروتئین و ویتامین‌های دی و ب ۱۲ است و گرچه دریافت این مواد مغذی بیشتر در دوران کودکی و نوجوانی ضروری است، اما کماکان باید از بهره‌مند شدن بدن خود از این مواد مطمئن شوید. اگر این اتفاق صورت نگیرد ممکن است به راحتی بیمار شوید؛ بنابراین اگر تصمیم دارید مصرف لبنیات را کنار بگذارید، سعی کنید محصولات دیگری را جایگزین کنید که حاوی همین مواد مغذی باشند مثل ماهی‌های ساردین و سالمون و شیر‌های گیاهی.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->