اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کمک به اقتصاد خانوار با هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک در مشهد

  • کد خبر: ۵۵۰۰۹
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کمک به اقتصاد خانوار با هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک در مشهد
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: تلاش سازمان پسماند برنامه‌ریزی برای افزایش جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه جمع‌آوری پسماند‌های شهری است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سال‌هاست که شهرداری مشهد به عنوان کلان‌شهری پیشگام در حوزه هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک در کشور سرآمد است. درهمین‌راستا چندی پیش شهرداری از نرم‌افزاری برای خرید و جمع‌آوری پسماند خشک رونمایی کرد؛ برنامه‌ای که ابتدا به شکل پایلوت در یکی از مناطق شهرداری ارائه خدمت می‌کرد. بااین‌حال پس از استقبال شهروندان از نمونه آزمایشی این‌نرم‌افزار حالا قابلیت ارائه خدمات هوشمند جمع‌آوری و خرید زباله خشک در همه مناطق شهری برقرار شده است و شهروندان مشهدی می‌توانند پس از نصب این‌نرم‌افزار در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات هوشمند در حوزه پسماند دریافت کنند.

درهمین‌راستا مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: چندسالی است که میزان بازیافت زباله خشک در شهر مشهد در حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد ثابت مانده است، درحالی‌که می‌توانیم این‌میزان را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و این‌مسئله درصورتی محقق می‌شود که شهروندان برای مشارکت بیشتر انگیزه بیشتری داشته باشند.


همراهی برای کمک به اقتصاد خانوار

ابوالفضل کریمیان با تأکید بر اینکه هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک می‌تواند به اقتصاد خانوار کمک کند، به خبرنگار ما گفت: شهروندان با مشارکت در طرح هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک، علاوه بر تأمین منافع محیط‌زیستی شهر به اقتصاد خانواده خود نیز کمک خواهند کرد. وی ادامه داد: پیش از این، طرح یادشده به صورت پایلوت و در قالب طرح «سیمپ» در منطقه ۹ شهرداری مشهد اجرا شده است. این‌اتفاق فرصتی فراهم کرد تا نقاط ضعف و مشکلات پیش روی هوشمندسازی پسماند خشک احصا و برطرف شود. وی بیان کرد: این‌نرم‌افزار امکان درخواست، جمع‌آوری و خرید پسماند‌های خشک شهروندان را به صورت برخط فراهم می‌کند.
 
شهروندان با مراجعه به سایت سازمان مدیریت پسماند به آدرس wmo.mashhad.ir و دانلود و نصب این‌نرم‌افزار بر روی گوشی می‌توانند در تمام مناطق شهرداری برای اعزام خودرو جمع‌آوری پسماند خشک درخواست خود را ثبت کنند تا در کمترین زمان، نزدیک‌ترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام شود. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در این‌طرح به محض تحویل پسماند خشک، کیف پول مشتری‌ها شارژ می‌شود، افزود: طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند‌های خشک به دلیل کاهش هزینه‌ها گوشه‌ای از سبد اقتصادی خانواده‌ها را پوشش می‌دهد و بدین‌طریق مشارکت آنان را بیشتر از گذشته جلب می‌کند. وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ شرکت اکو و بهروب توانسته‌اند مجوز‌های لازم را کسب و در این‌زمینه فعالیت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->