رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هیئت کره‌ای برای آزادسازی نفت‌کش راهی ایران می‌شود

  • کد خبر: ۵۵۰۱۶
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
هیئت کره‌ای برای آزادسازی نفت‌کش راهی ایران می‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که قرار است یک هیئت دیپلماتیک از کره‌جنوبی، برای مذاکره درباره آزادسازی نفت‌کش این کشور، راهی تهران شود.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز - نیروی دریایی سپاه، روز دوشنبه، یک شناور نفت‌کش متعلق‌به کره جنوبی را به‌علت ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. سخنگوی دولت ایران، به‌دنبال انتشار این خبر اعلام کرده است که توقیف نفت‌کش به دلایل زیست‌محیطی قانونی بوده و این اقدام در سراسر دنیا مرسوم است.

نیروی دریایی ایران، به‌دنبال توقیف نفت‌کش کره ای، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نفت‌کش تجاری هانکوک چیمی، به‌دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است. مقامات کره جنوبی نیز با تأیید این خبر، خواستار آزادکردن فوری نفت‌کش کشورشان شده‌اند.
 
به‌گفته سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، مقامات محلی گزارش داده‌اند که به‌دلیل نقص فنی، این نفت‌کش در‌حال آلودگی دریا بوده و برای جلوگیری از آلودگی بیشتر به ساحل راهنمایی شده است. همچنین در‌کنار انتشار این خبر، تصاویری از اسکورت نفت‌کش کره‌ای، که گفته شده حامل ۷ هزار و دویست تن اتانول بوده، توسط گارد ساحلی ایران، منتشر شده است. طبق اعلام رسانه‌های کره جنوبی، در این نفت‌کش ۲۰‌خدمه از کشور‌های کره‌جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار حضور داشته‌اند. سفیر ایران در کره جنوبی، ظهر سه‌شنبه تأکید کرده است که خدمه نفت‌کش کره‌ای در ایمنی کامل قرار دارند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.
 
به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی به محض انتشار خبر، خواستار آزادسازی نفتکش کره شده است. ربکا رباریچ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پس از توقیف نفت‌کش کره‌ای، اعلام کرده که ناوگان پنجم دریایی آمریکا، که در بحرین مستقر است، از ماجرای توقیف نفت‌کش کره مطلع است و شرایط را زیرنظر دارد. کانگ کیونگ‌وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، صبح روز سه‌شنبه اعلام کرد که در‌حال گفتگو با مقامات دولت ایران برای حل این مسئله است.
 
به‌دنبال انتشار این خبر، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره جنوبی، با مقامات کشورمان در سئول دیدار کرد. این دیدار میان کو کیونگ‌سوک، مدیرکل امور خاورمیانه و آفریقا در وزارت امور خارجه کره و سعید بادامچی‌شبستری، سفیر ایران در سئول، صورت گرفت.
 
علاوه‌براین، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که قرار است یک هیئت دیپلماتیک از کره‌جنوبی، برای مذاکره درباره آزادسازی نفت‌کش این کشور، راهی تهران شود. البته پیش از توقیف نفت‌کش نیز قرار بود هیئتی از‌سوی کره برای مذاکره درباره اموال بلوکه‌شده ایران در این کشور، راهی ایران شود.
 
گفته شده است که در این سفر نیز، درباره آزادسازی دارایی‌های ایران گفتگو خواهد شد. نفت‌کش کره‌جنوبی اکنون در بندرعباس لنگر گرفته است و پرونده آن برای انجام فرایند‌های قانونی لازم به‌زودی در‌اختیار مراجع قضایی کشور قرار خواهد گرفت. این نفت‌کش صبح پانزدهم دی‌ماه، به درخواست اداره بنادر و کشتی‌رانی و با حکم دادستانی استان هرمزگان توقیف شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->