حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

داور مشهدی در المپیک توکیو| «ناصری» بدون توقف

  • کد خبر: ۵۵۰۲۰
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
داور مشهدی در المپیک توکیو| «ناصری» بدون توقف
صحبت های تنها ‌داور بین‌المللی دوچرخه‌سواری مشهد و ایران که یکی از ۶ داور المپیک توکیو ۲۰۲۱ است را بخوانید.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ خبر قطعی‌شدن قضاوت داور مشهدی دوچرخه‌سواری در المپیک پیش‌روی توکیو در‌حالی طی روز‌های گذشته از‌سوی مسئولان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی مطرح شده است که پیش‌از‌این نام مجید ناصری، چهره پُر‌آوازه دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی، برای قضاوت در المپیک مطرح بود؛ اما همه‌گیری کرونا و تعویق یک‌ساله این رقابت‌ها تردید‌هایی را در‌خصوص فهرست نهایی داوران دعوت‌شده به این رویداد به وجود آورده بود که در نهایت مشخص شد قاضی مشهدی مورد اعتماد فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری است.
 
مجید ناصری، حالا از طریق وبینار‌ها و کلاس‌های دانش‌افزایی خودش را برای قضاوت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در رشته دوچرخه‌سواری آماده می‌کند. او در گفتگو با شهرآرا‌ورزشی از بی‌مهری فدراسیون‌نشینان در این مدت و صد‌البته رؤیا‌های بزرگش برای المپیک پیش‌رو می‌گوید.


* مجید ناصری اولین داور ایرانی المپیک در رشته دوچرخه‌سواری است؟

- بله. خوشبختانه این افتخار برای اولین‌بار نصیب من شده است.

 

* شما یک رکاب‌زن حرفه‌ای بودید و سابقه سرمربیگری تیم ملی را هم داشتید. کمی درباره ورودتان به رشته دوچرخه‌سواری و مراحلی که تا‌به‌اینجا طی کردید، بگویید.

- دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای از هجده‌سالگی آغاز کردم و سال‌ها عضو تیم ملی بودم. در چندین رشته تا سال‌ها رکورد ایران را در اختیار داشتم و بعد هم مربیگری تیم‌های ملی را داشتم. الان هم که به‌عنوان تنها‌داور بین المللی ایران در رشته دوچرخه‌سواری با فدراسیون جهانی همکاری نزدیکی دارم.

 

* در دوران رکاب‌زنی‌تان در چه رشته‌هایی رکورددار بودید؟

- من هم در بخش جاده و هم در بخش پیست رکاب می‌زدم و سال‌ها رکورددار تعقیبی انفرادی و یک‌کیلومتر سرعت ایران بودم.

 

* در تیم ملی هم به‌عنوان سرمربی سال‌های درخشانی را داشتید...

- همین‌طور است. ما بعد از جنگ، دوچرخه‌سواری‌مان در سطح آسیا و جهان چندان پُرفروغ نبود و در دورانی که هدایت تیم ملی را داشتم، دوچرخه‌سواری ایران با همکاری فدراسیون و تمام نهاد‌ها در سطح آسیا درخشان ظاهر شد. چنان‌که سطح دوچرخه‌سواری ما از آسیا بالاتر رفت و ما به سکو‌های جهانی و المپیک چشم داشتیم. با‌وجود‌این بعد از آنکه دیدم دیگر نمی‌توانم کار‌ها را برنامه‌محور پیش ببرم، از کار مربیگری کنار کشیدم.

 

* و به‌سمت داوری دوچرخه‌سواری رفتید.

- دقیقا. خواستم از فضای دوچرخه‌سواری دور نباشم. این شد که در کلاس‌های داوری بین‌المللی فدراسیون جهانی شرکت کردم و توانستم مدرک بین‌المللی را به دست بیاورم.

 

* چه شد که عطای مربیگری را به لقایش بخشیدید؟

- راستش همیشه مربیگری برای من اولویت اول بود و همین حالا هم جسته‌گریخته به‌صورت خصوصی مربیگری می‌کنم و شاگردانی دارم؛ اما یک زمانی احساس کردم جا‌به‌جایی مسئولان و اعمال‌سلیقه‌ها من را دلسرد کرده است. ترجیح دادم دیگر مربیگری نکنم.

 

* پس دلخور شدید؟

- احساس کردم باید به‌خاطر یکسری اعمال‌سلیقه‌ها و بی‌برنامگی‌ها مدام راه را از اول برویم و این دلسردم کرد؛ البته دوچرخه‌سواری در رگ و خون ما جریان داشت و به همین خاطر به‌سمت داوری رفتم.

 

* همان‌طور که اشاره کردید، شما شاگردان زیادی در دوچرخه‌سواری داشتید. از شاخص‌ترین آن‌ها به چه کسانی می‌توانید اشاره کنید؟

- شاید یکی از شاخص‌ترین آن‌ها که از دوره نوجوانی تا بزرگ‌سالی با او کار کردم، مهدی سهرابی باشد. مهدی سهرابی بیشتر افتخارات بین‌المللی را دارد؛ البته نفرات دیگری، چون ناطقی، جنت و... هم بودند.

 

* برسیم به دعوت بزرگتان برای قضاوت در المپیک توکیو. تاکنون چه مسابقات بزرگی را در سطح بین المللی قضاوت کردید؟

- ۲ دوره رقابت‌های جهانی و چند دوره جام‌جهانی دوچرخه‌سواری را قضاوت کردم. البته در المپیک تاکنون قضاوتی نداشتم، اگرچه در ۲ المپیک به‌عنوان ورزشکار و مربی حاضر بودم.

 

* کدام المپیک‌ها؟

- در المپیک‌۱۹۹۲ بارسلون به‌عنوان ورزشکار حاضر بودم و در المپیک‌۲۰۰۸ پکن هم سرمربی تیم ملی بودم.

 

* در کدام بخش رقابت‌های دوچرخه‌سواری المپیک توکیو قرار است داوری کنید؟

- همان‌طور که می‌دانید، دوچرخه‌سواری با ۴ رشته پیست، جاده، کوهستان و BMX در المپیک حاضر است و یکی از رشته‌های پُرمدال مسابقات تلقی می‌شود. من قرار است به‌همراه ۶ داور دیگر از سراسر جهان و داوران ژاپنی در رشته جاده قضاوت کنم.

 

* الان تا المپیک چه برنامه آمادگی از‌سوی فدراسیون جهانی برای شما تدارک دیده شده است؟

- سمینار‌هایی در طول این مدت به‌صورت مجازی برگزار شده و قرار است هر داور در یک رقابت بین المللی هم تا پیش از المپیک حاضر شود تا سطح آمادگی‌اش را حفظ کند. برای من مسابقات بین‌المللی تور ژاپن در خود کشور میزبان در نظر گرفته شده که قرار است ۲ ماه قبل از المپیک برگزار شود.

 

* ایران در رشته دوچرخه‌سواری المپیک پیش‌رو ورزشکاری هم دارد؟

- متأسفانه فقط یک سهمیه در بخش ورزشکاران به دست آوردیم که آن هم هنوز تکلیف اینکه چه کسی را به مسابقات اعزام کنند، مشخص نیست.

 

* در این مدت از‌سوی هیئت استان و فدراسیون سراغی از شما گرفتند و برنامه حمایتی داشتند؟

- هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی یکی از هیئت‌های فعال کشور است و در طول این مدت هم خیلی دوستان لطف داشتند و پیگیر احوال ما بودند، اما از فدراسیون خبری نبوده است.

 

* به نظر می‌رسد از فدراسیون دلخورید...

- حقیقت آن است که از فدراسیون توقعی ندارم؛ چون فدراسیون برای ورزشکارانش قدمی برنداشته است. طی چند سال اخیر هیچ حمایتی از ورزشکاران نداشته است، من که دیگر یک داورم! وقتی فدراسیون ما با ورزشکارانش این‌طور برخورد می‌کند، من دیگر نمی‌توانم توقعی داشته باشم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->