تاکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنگره حزب کومنیستی کره شمالی بدون استفاده از ماسک برگزار شد+تصاویر

  • کد خبر: ۵۵۱۰۱
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کنگره حزب کومنیستی کره شمالی بدون استفاده از ماسک برگزار شد+تصاویر
کنگره حزب کارگران کره شمالی، حزب حاکم بر این کشور در حالی روز چهارشنبه برگزار شد که هیچ کدام از اعضای این حزب از جمله «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماسک نزده بودند کیم در این نشست که بعد از ۵ سال برگزار شد خواستار جهش اقتصادی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در افتتاحیه این نشست مهم حزب کارگران، کیم در یک سخنرانی، موفقیت ها و اشتباهات برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی ملی این کشور را تا سال ۲۰۲۰ بررسی کرد.

کنگره حزب کومنیستی کره شمالی بدون استفاده از ماسک برگزار شد+تصاویر

ناظران می گویند کره شمالی با برگزاری این نشست مهم در ابتدای سال جدید میلادی قصد دارد پیش از آغاز به کار "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب دموکرات ها در ۲۰ ژانویه /اول بهمن/ را ترغیب کند تا موضع "خصمانه" خود را نسبت به پیونگ یانگ تغییر دهد.  

کیم در سخنرانی خود گفت: کره شمالی نتوانسته است به اهداف تعیین شده در این استراتژی «تقریباً در همه بخش ها»  دست یابد در حالی که این کشور «تضمین محکمی»  برای محافظت از «سرنوشت سرزمین مادری» داده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در مورد اینکه آیا کیم در این سخنرانی به روابط کشورش و ایالات متحده و یا به زرادخانه هسته ای کشورش پرداخته است یا خیر اشاره ای نکرده است.

کنگره حزب کومنیستی کره شمالی بدون استفاده از ماسک برگزار شد+تصاویر

کنگره قبلی حزب کارگران کره شمالی برای اولین بار در ۳۶ سال گذشته به مدت چهار روز از ۶ مه ۲۰۱۶ برگزار شد،  پس از آخرین کنگره، کیم سرعت تولید سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک از جمله موشک هایی که می توانند به سرزمین اصلی ایالات متحده برسند را تسریع کرد. در نوامبر ۲۰۱۷، او تکمیل "یک نیروی هسته ای دولتی" را اعلام کرد.

یکی از نکات قابل توجه این کنگره این بود که هیچکدام از اعضای حزب ماسک نزده بودند این در حالی است در کشورهای مختلف جهان حتی در کشورهایی هم که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده اند تجمع ها همچنان با ماسک برگزار می شود.

کره شمالی از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی و به دنبال شیوع کرونا در چین، مرزهای خود را با چین و روسیه بست، پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بود که هیچ موردی از کرونا در این کشور گزارش نشده است.

کره شمالی با این حال از گروه جهانی ائتلاف واکسن (Gavi) که به کشورهای در حال توسعه در خصوص ایمن‌سازی کمک می‌کنند، درخواست واکسن کرده است این ائتلاف که کره شمالی نیز در آن عضویت دارد، تاکنون با آسترازنکا برای دریافت ۱۷۰ میلیون دوز قرارداد امضا کرده است و با جانسون و جانسون نیز برای دریافت ۵۰۰ میلیون دوز تفاهم‌نامه امضا کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->