علیرضا جهانبخش: پاتر مرا قانع کرد در برایتون بمانم

  • کد خبر: ۵۵۱۳۳
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
علیرضا جهانبخش: پاتر مرا قانع کرد در برایتون بمانم
گفت‌وگوی مشروح علیرضا جهانبخش درباره تازه‌ترین وضعیتش در اروپا و باشگاه برایتون انگلیس را بخوانید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزی که از فوتبال هلند به لیگ برتر انگلیس کوچ کرد، خیلی‌ها او را بزرگ‌ترین نقل‌و‌انتقال لیگ جزیره می‌دانستند؛ اما اوضاع برای جهانبخش خوب پیش نرفت. ستاره ایرانی برایتون دیروز در مصاحبه‌ای مفصل با ایرنا، درباره آخرین وضعیت خودش و برایتون، احتمال جدایی‌اش، شرایط تیم ملی فوتبال ایران، انتخابات فدراسیون فوتبال و‌... صحبت کرد که در ادامه آن را مرور می‌کنیم.

در برایتون استرس زیادی داریم

متأسفانه نتایج کسب‌شده باعث شده است فشار زیادی روی تیم به وجود بیاید. ما در یکسری از بازی‌ها واقعا خوب بودیم، اما به نتیجه‌ای که مستحقش بودیم، نرسیدیم. همین مسئله استرس را روی تیم ما بیش از‌پیش کرد. از طرفی انتظارات هم از ما بالاست، چرا‌که تیم خوبی داریم. با‌وجود‌این هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است.

سرمربی برایتون از من خواست تا در این تیم بمانم

یکی از دلایلی که باعث شد بمانم، همین‌مسئله بود که می‌دانستم فصل متفاوتی در انتظارم خواهد بود. متأسفانه بازهم مصدومیت همسترینگ به سراغم آمد و چند بازی را از دست دادم. پیشنهاد‌های خوبی در تابستان داشتم، اما درنهایت با صحبت‌هایی که سرمربی تیم و مدیر باشگاه با من داشتند، از من خواستند که هرطور شده بمانم و قول دادند که شرایط بهتر خواهد شد.
 
بعد از مصدومیت اخیر هم در بیشتر بازی‌ها به میدان رفتم. دوسه بازی را از ابتدا شروع کردم، اما به آن‌ها گفتم که این، من را راضی نمی‌کند. از شرایطم در این فصل هم راضی بودم و هم راضی نبودم. صحبت‌هایی که من را قانع کرد تا بمانم، بهتر از چیزی بود که در واقعیت رخ داد. با‌وجود‌این در هر مسابقه، هر تعداد دقیقه‌ای که بازی به من برسد، سعی می‌کنم برای تیمم بازیکن خوب و مثمر‌ثمری باشم.

جزو بازیکنان تأثیرگذار برایتون بودم

صحبت‌هایی که با من شد، عملا با اتفاق‌هایی که افتاد، متفاوت بود. هر وقت به میدان رفتم، با توجه به زمانی که در زمین بودم، تأثیر‌گذار بودم و نسبت به بقیه بازیکنان که با زمان‌های بیشتری در زمین بودند، عملکردی قابل‌قبول داشتم. شانس‌هایی که ایجاد کردم، خیلی مشهود بود. در فوتبال انگلیس اعداد‌و‌ارقام بسیار مهم است و من هم آدمی نیستم که کوتاه بیایم. دیدید که این‌قدر تلاش کردم تا الان وضعیتم نسبت به گذشته خیلی بهتر شود، اما من ۲۷‌سال سن دارم. در زمانی هستم که باید خیلی بیشتر بازی کنم و موقعیت بهتری داشته باشم.

تصمیمی می‌گیرم که به آینده فوتبالی‌ام کمک کند

در هر پنجره پیشنهاد‌هایی برای من می‌آید، اما من با باشگاه برایتون قرارداد دارم و باید همه‌چیز با اطلاع آن‌ها و با نظر آن‌ها صورت بگیرد. همیشه گفته ام و بازهم می‌گویم تا هر زمانی که در باشگاه هستم، تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم به تیم کمک کنم و شرایط را به بهترین شکل ممکن تغییر دهم. این رویه همچنان ادامه دارد و علیرضا جهانبخش تغییر نمی‌کند. با وجود‌این آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. دوست دارم بیشتر بازی کنم و در این سن نباید به شرایط کنونی‌ام قانع باشم. مطمئن باشید به امید خدا تصمیمی می‌گیرم که به فوتبالم کمک کند.

کار تیم ملی برای صعود سخت است‌

می‌بینیم که عراق و بحرین و تیم‌های دیگر پیشرفت کرده‌اند. با آقای اسکوچیچ و بچه‌ها در ارتباط هستم و حرف زدیم. خوشبختانه فضای مثبتی در تیم به وجود آمده است و باید همه دست به دست هم بدهیم تا اتفاق ۲ دوره قبل بازهم تکرار شود. ۲ بازی سخت در فروردین و ۲ بازی سخت‌تر در خرداد داریم؛ اما همه امیدواریم. سال‌۲۰۲۰ از نظر ملی هم برای من خوب نبود و به‌دلیل مصدومیت نتوانستم همراه تیم باشم. پیش‌از‌آن هم اتفاقاتی با سرمربی قبلی رخ داد؛ اما حالا همه‌چیز خوب است. یکی از بهترین حس‌های زندگی من این بوده که بتوانم پیراهن تیم ملی را بپوشم. امیدوارم بتوانم برای مردم کشورم و تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی داشته باشم.

حضور فوتبالیست‌ها در انتخابات فدراسیون؟

ورود فوتبالیست‌های باسابقه و بازنشسته به جریان انتخابات فدراسیون نکته بسیار مثبتی است. یکسری از بازیکن‌ها باید چیز‌هایی را امضا می‌کردند تا اساسنامه قبلی عوض شود. برخی از قوانین آن اساسنامه را وقتی دیدم و خواندم، واقعا تعجب کردم. قوانین محدودکننده زیادی در آن وجود داشت؛ ولی حالا تغییر کرده است. حضور علی کریمی و دیگر‌فوتبالی‌ها می‌تواند به فوتبال بسیار کمک کند و من از این اتفاق حمایت می‌کنم.
 
علی کریمی می‌تواند به بهتر‌شدن اوضاع فوتبال کمک کند، چرا‌که امثال او در زمین حضور داشته‌اند و مشکلات را بهتر می‌دانند. امیدوارم در عرصه باشگاهی هم شاهد حضور فوتبالی‌ها در رأس کار باشیم. خوش‌حالم که ابراهیم شکوری در باشگاه پرسپولیس سِمت گرفت و امیدوارم در استقلال هم این اتفاق رخ بدهد. کسانی که از جنس فوتبال هستند، باید ورود کنند تا اوضاع را بهبود ببخشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->