نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳
سرخط خبرها

سرقت میلیاردی طلا از خانه شهروندی مشهدی

  • کد خبر: ۵۵۱۴۰
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
سرقت میلیاردی طلا از خانه شهروندی مشهدی
رئیس پلیس مشهد جزئیات پرونده سرقت مقادیر زیادی فلز گران‌بها را تشریح کرد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ همه چیز سرجایش بود و نشانی از به‌هم ریختگی مرسوم در صحنه‌های سرقت نبود. مأموران از زمانی که وارد این خانه شده و به سمت انبار -محل سرقت- رفته بودند، هیچ نکته مشکوکی از ورود به عنف، تخریب قفل‌ها و... به چشمشان نخورده بود. تنها جایی که سارق ردی از خود به‌جا گذاشته بود، تخریب دوربین مداربسته بود، دوربینی که در نظر اول حتی مأموران متوجه آن نشدند و تنها زمانی متوجه شدند این مکان مجهز به دوربین مداربسته است که خود صاحب‌خانه موضوع دوربین را پیش کشید. اگرچه دوربین شکسته نتوانسته بود آنچه در روز روشن مقابلش رخ داده بود را ثبت کند، اما یک نکته را فاش می‌کرد و با زبان بی‌زبانی داد می‌زد که سارق آشنا بوده است.

ماجرای پرونده سرقت طلا از یک منزل مسکونی، با شکایت یک شهروند در مشهد به جریان افتاد. مال‌باخته با مراجعه به کلانتری چهل‌ودوم مشهد، موضوع سرقت را اعلام کرد و در پاسخ به افسر تجسس این کلانتری اعلام کرد که در طول سال‌های مختلف اقدام به جمع‌آوری طلا کرده است. از آنجا که گران شدن طلا موجب شده بود تا طلا و جواهراتش دارای ارزش افزوده زیادی بشود او طلا‌ها را درون انباری در محلی مخفی کرده بود و به‌جز افراد نزدیک خانواده‌اش، هیچ فرد دیگری از این میزان طلا و محل ذخیره‌سازی آن‌ها با خبر نبوده است. این فرد برای محکم‌کاری حتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کرده. اما با این حال فردی با تخریب دوربین، اقدام به سرقت تمام سرمایه او کرده است.


ورود مأموران به پرونده‌ای مشکوک

پس از اعلام شکایت مال‌باخته و حضور مأموران در محل، مشخص می‌شود که این فرد تا اندازه‌ای تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و شاید تنها اشتباهش، نگهداری این میزان طلا در منزل و استفاده نکردن از صندوق امانات بانک‌ها بوده است. مأموران کلانتری شهید نواب صفوی، وقتی متوجه شدند به‌جز تخریب دوربین مداربسته هیچ سرنخ دیگری در صحنه باقی‌نمانده است، ابتدا با یک پرونده مشکوک روبه‌رو شدند، به خصوص وقتی مال‌باخته اعلام کرد که هیچ فرد غریبه‌ای در روز‌های گذشته وارد خانه‌اش نشده است.


انگشت اتهام به سمت افراد خودی

وقتی افسران تجسس کلانتری چهل‌ودوم مشهد متوجه شدند که نباید دنبال فردی غریبه در این پرونده باشند، با توجه به تجربه خود در حل پرونده‌های سرقت زیاد، از صاحب‌خانه خواستند تا فهرست افرادی که در چندروز گذشته به منزلش رفت و آمد داشته‌اند را در اختیارشان بگذارد.

مدتی بعد چندین اسم بر روی کاغذ ثبت شد و مأموران پس از بررسی این فهرست متوجه شدند که فردی خارج از افراد خانواده نیز به این خانه رفت و آمد داشته است. درست زمانی که اسم این فرد مطرح شد، انگشت اتهام به سمت این فرد که از اقوام صاحب‌خانه بود چرخید.
با مظنون شدن مأموران به این فرد و دریافت مشخصات فردی و محل زندگی او، صاحب‌خانه اعلام کرد که این فرد به موادمخدر اعتیاد دارد و با آنکه چندین بار تلاش کرده‌ایم تا او را از این بلای خانمان‌برانداز نجات دهیم، هرگز موفق نشده‌ایم.


تحت نظر گرفتن تنها مظنون پرونده

افسران تجسس کلانتری نواب صفوی که یک مظنون جدی در این پرونده داشتند، با هماهنگی مقام قضایی و به صورت نامحسوس این فرد را زیر نظر گرفتند. پیگیری‌های پرونده ادامه داشت تا اینکه مظنون در حرکتی عجیب به منطقه طبرسی رفته و وارد منزلی غریبه شد.

به احتمال اینکه بررسی این منزل بتواند گره‌گشای این پرونده باشد، مأموران با دریافت دستور قضایی و رعایت موازین شرعی وارد این منزل شدند. مظنون که از دیدن مأموران شوکه شده بود، داستانی برای حضورش سر هم کرد تا بلکه بتواند راه فراری بیابد. بازرسی این منزل هیچ توفیقی برای مأموران نداشت تا اینکه چشم مأموران به پله‌های پشت‌بام این منزل افتاده و از آن بالا رفتند. در روی پشت‌بام مأموران یک کیسه برنجی که لابه‌لای وسایل مخفی شده و درون آن بیش از یک میلیارد تومان طلای سرقتی بود را کشف کردند.


انتظار کمک از فامیلمان را داشتم

سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد که از جزئیات پرونده مطلع بود دستور انتقال متهم به کلانتری و بازجویی از او را صادر کرد.
متهم در کلانتری با اعتراف به سرقت اعلام کرد که انگیزه‌اش صرفا مالی بوده است و، چون فامیلشان پول‌دار بوده، او انتظار داشته که به او کمک کنند و، چون از کمک آن‌ها مأیوس شده نقشه سرقت را کشیده است.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه محل نگهداری وجوه نقد و کالا‌های ارزشمندی، چون طلا در خانه‌ها نیست، از شهروندان خواست تا به رفت‌وآمد افراد مشکوک به منازلشان و امنیت خانه‌هایشان دقت بیشتری داشته باشند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی گفت: طلا‌های سرقتی نیز پس از انجام اقدامات قانونی تحویل مال‌باخته شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->