نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

دو داور بازنشسته مشهدی در انتخابات فدراسیون فوتبال| از سوت تا «سئول»

  • کد خبر: ۵۵۲۵۸
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
دو داور بازنشسته مشهدی در انتخابات فدراسیون فوتبال| از سوت تا «سئول»
ورود دو مشهدی به کارزار انتخابات هیئت‌رئیسه فوتبال، انتخابات فدراسیون را برای فوتبال خراسان حساس تر از قبل کرده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ امروز آخرین مهلت ثبت‌نام برای احراز پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال است که در‌این‌میان نام ۲ چهره مشهدی در بین نامزد‌های کسب کرسی بخش کارشناسی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به چشم می‌خورد. محسن ترکی و حسن کامرانی‌فر، ۲ قاضی مشهدی هستند که برای حضور در این انتخابات که از قرار معلوم دهم اسفندماه و به‌صورت وبیناری و آنلاین برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کرده‌اند؛ ۲ چهره پُرآوازه داوری فوتبال کشور که هر‌دوی آن‌ها زمانی در یک تیم داوری بودند و میدان‌های بزرگ کشوری و آسیایی را قضاوت کردند. اگرچه کارنامه داوری ترکی و کامرانی‌فر درخشان و شاید حتی در سطح داوران کشور کم‌نظیر است، اما سؤال اصلی اینجاست که این ۲ داور خراسانی برای تصدی پست مد‌نظر در فدراسیون چه سوابق مدیریتی و چقدر شانس دارند؟

هیئت‌رئیسه کارشناسی فوتبال کجاست؟!

هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تا پیش‌از‌این متشکل از ۹ عضو بود؛ رئیس فدراسیون فوتبال، ۳ نایب‌رئیس، یک نماینده مدیران‌عامل باشگاه‌ها، یک نماینده رؤسای هیئت‌های فوتبال و ۳ کارشناس فوتبالی. اما امسال و طبق قوانین جدید، قرار است ۱۱ نفر اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون پُرطرف‌دار را تشکیل دهند. اضافه‌شدن ۲ عضو جدید با چالش‌هایی هم همراه بوده و صدای اعتراض برخی را در‌آورده است. طبق تصمیم فدراسیون‌نشینان و قوانین جدید قرار است این ۲ عضو جدید یکی به سهمیه نماینده مدیران عامل‌باشگاه‌ها و یکی دیگر به تعداد نماینده رؤسای هیئت فوتبال استان‌ها اضافه شود.
 
اتفاقی که صدای اعتراض آن‌هایی را که در بخش کارشناسان فوتبالی هیئت‌رئیسه ثبت‌نام کردند، در‌آورده است. این گروه معتقدند با توجه به کثرت ثبت‌نام‌کنندگان در این بخش به‌جا بود که این ۲ عضو جدید از میان کارشناسان فوتبالی به هیئت‌رئیسه بیایند. با این همه گفته می‌شود پُر‌نامزدترین بخش و محبوب‌ترین بخش هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای ثبت‌نام نامزدها، بخش کارشناسی است؛ جایی که بیشتر اهالی فوتبال با کوچک‌ترین سوابق حرفه‌ای و مدیریتی می‌توانند وارد کارزار انتخابات شوند. از قرار معلوم بیش از هفتادهشتاد نفر در این بخش در دوره‌های قبلی ثبت‌نام کردند و همین کار را برای رأی‌آوردن سخت می‌کند.

کارنامه فنی نامزد‌های مشهدی‌

۲ نامزد احراز پست کارشناسی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال سوابق فنی و حرفه‌ای درخشانی دارند. محسن ترکی و حسن کامرانی‌فر، داور و کمک‌داور بین‌المللی بازنشسته فوتبال کشورمان هستند که انواع‌و‌اقسام قضاوت‌های بین‌المللی را در کارنامه کاری‌شان دارند.
 
محسن ترکی در بُعد داخلی و قضاوت‌های مهم کشوری با ۶ بار قضاوت شهرآورد حساس سرخابی‌های پایتخت یکی از داوران شاخص فوتبال ایران محسوب می‌شود. او اولین‌بار بعد از ۱۴ سال قضاوت شهرآورد توسط داوران خارجی، سوت این رقابت مهیج و حساس داخلی را به دست گرفت و چالش قضاوت داور ایرانی برای این بازی را پذیرفت. ترکی در فصل ۹۵-۹۴ فوتبال ایران برترین داور کشور شناخته شد و بار‌ها از‌سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت‌های مهم جام ملت‌ها و بازی‌های آسیایی به این داور مشهدی رسید. در سوی مقابل حسن کامرانی‌فر حتی شاید سوابق پُرو‌پیمان‌تری از ترکی داشته باشد. او همچون ترکی در ۶ دیدار شهرآورد حضور داشته و پرچم زده است.
 
کامرانی‌فر در سطح آسیایی هم قضاوت‌های مهمی داشته است، اما شاید نقطه متمایزکننده او از ترکی در قضاوت‌های بین‌المللی‌اش باشد. کامرانی‌فر در المپیک‌۲۰۰۸ پکن پرچم زده، در فینال جام ملت‌های آفریقا حضور داشته، جام‌جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را تجربه کرده و در جام باشگاه‌های جهان هم کمک‌داوری کرده است. این کمک‌داور مشهدی ۷ دوره بهترین کمک‌داور لیگ برتر شناخته شده و ۳ بار فینال لیگ قهرمانان آسیا را پرچم زده است.

کارنامه مدیریتی نامزد‌های مشهدی

نقطه نگران‌کننده برای جامعه فوتبال مشهد و ترس از نداشتن کرسی در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال وقتی بیشتر می‌شود که به کارنامه مدیریتی این ۲ چهره شاخص عرصه داوری فوتبال کشور نگاه کنیم.
 
محسن ترکی بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال بیشتر کارشناس داوری برنامه‌های تلویزیونی بود و یک‌بار هم که در کارزار انتخابات ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی پا پیش گذاشت، در عین ناباوری از‌سوی فدراسیون فوتبال رد‌صلاحیت شد! ترکی آن‌موقع درحالی از رقابت با سایر مدعیان کنار گذاشته شد که بهانه «نداشتن سوابق مدیریتی» از‌سوی فدراسیون برای این رد‌صلاحیت اعلام شد که با دلخوری شدید این داور بازنشسته رو‌به‌رو شد. ترکی بعد از آن تا مدت‌ها دلزده از شرایط موجود و بی‌مهری‌ها حتی با رسانه‌ها هم مصاحبه نکرد و در سکوت کامل، روزگار گذراند.
 
حالا او دوباره وارد عرصه رقابتی شده است که به نظر با وضعیت موجود چندان برابر و منصفانه هم نیست. از‌طرف‌دیگر حسن کامرانی‌فر یک دوره ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال را به عهده داشت؛ دوره‌ای که کمتر از یک سال به طول انجامید و خیلی زود از بدنه فدراسیون کنار گذاشته شد. کامرانی‌فر آن‌موقع حتی سودای کسب کرسی ریاست کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا را در سر می‌پروراند، اما با‌وجوداین هیچ گاه به آنچه مدنظرش بود، در عرصه مدیریتی نرسید.

رقبایی با لابی‌های محکم در ساختمان سئول

۲ نامزد مشهدی درحالی باید برای احراز این پست بجنگند که از قضا رقبای سرسختی هم دارند. ثبت‌نام افرادی، چون صادق درودگر، مسعود مرادی، داوود رفعتی، میرشاد ماجدی، علیرضا رحیمی و... در بخش کارشناسی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خود گواه این مدعاست که ترکی و کامرانی‌فر برای رسیدن به این پست راه دشواری در پیش دارند. رقبایی که از قرار معلوم در ساختمان خیابان سئول، لابی‌های به‌مراتب قوی تری دارند و ممکن است فرصت کسب رأی به مشهدی‌ها نرسد.

ثبت‌نام‌کنندگان تعهد سکوت داده‌اند!

مهلت ثبت‌نام اینترنتی در سامانه «سامع» فدراسیون فوتبال برای انتخابات ۱۰‌اسفند در‌حالی امروز به پایان می‌رسد که ظاهرا یکی از قوانین این است که نامزد‌ها پیش از ثبت‌نام باید تعهد‌نامه‌ای را بابت عدم انجام مصاحبه با رسانه‌ها تا پیش از انتخابات، امضا کنند!
 
قانونی که البته با اعتراض برخی نامزد‌ها هم رو‌به‌رو شده است، اما به‌هرحال وجود دارد. با‌این‌همه محسن ترکی و حسن کامرانی‌فر، ۲ داور مشهدی، نیز از این قاعده مستثنا نیستند و گویا باید برای احراز پست‌های مدنظر فعلا تمام تمرکزشان را به جلب آرای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بگذارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->