نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و کویت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) | اولین امتیاز افغانستان در جام ملت‌ها سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: می‌رویم که کویت را شکست دهیم پخش زنده بازی افغانستان و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (یک اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود
سرخط خبرها

نمایندگان دولت افغانستان و طالبان امروز مذاکرات صلح را در قطر از سر می‌گیرند

  • کد خبر: ۵۵۳۱۵
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
نمایندگان دولت افغانستان و طالبان امروز مذاکرات صلح را در قطر از سر می‌گیرند
جدیدترین دور مذاکرات صلح بین طالبان و دولت کابل که در روزهای گذشته در قطر کلید خورده بود، به‌دلیل بروز نگرانی‌ها از افزایش اخیر خشونت در سراسر افغانستان به امروز (شنبه) موکول شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داده است که مذاکرات صلح که با حضور نمایندگانی از طالبان و دولت کابل در قطر روز سه شنبه از سر گرفته شد، به امروز موکول شد و یکی از دلایل این تعویق، حضور مذاکره کننده ارشد طالبان در پاکستان اعلام شده است.

 

یکی از مقام‌های دفاعی ارشد آمریکا نیز در پاکستان بود و روز جمعه با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دیدار داشت.

 

براساس بیانیه سفارت آمریکا در پاکستان، در نشست بین دیوید هلوی، دستیار موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت هند-پاسیفیک و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان بر ضرورت فوری کاهش خشونت در افغانستان تاکید شد.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: هر دو طرف بر فوریت کاهش خشونت و از سرگیری مذاکرات معنادار بین طالبان و دولت کابل تاکید کردند.

 

هلوی همچنین به ژنرال ساحر شمشاد میرزا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، نیز گفت که واشنگتن به همکاری امنیتی مشترک طولانی مدت با اسلام آباد متعهد است و می‌خواهد همکاری در زمینه مقابله با تروریسم بین دو کشور تقویت شود.

 

پاکستان بر طالبان نفوذ فوق‌العاده‌ای دارد و در حضور این گروه شبه نظامی در مذاکرات نقش کلیدی ایفا کرده است. اسلام آباد بارها و بارها خواستار کاهش خشونت شده و این را هم گفته که درگیری‌ها باید از سوی دولت کابل هم کم شود.

 

ملا عبدالغنی برادر، رهبر طالبان، و ملا حکیم، مذاکره‌کننده ارشد طالبان، تا روز چهارشنبه در پاکستان بودند اما اطلاعاتی درباره علت حضورشان در این کشور اعلام نشده است. شورای رهبری طالبان در کویته، واقع در جنوب شرق پاکستان است.

 

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز به دو طرف درباره از بین رفتن فرصت صلح هشدار داد و بر کاهش خشونتی که می‌تواند به آتش بس منجر شود، تاکید کرده است.

 

به گفته یکی از مقام‌های طالبان، این گروه به دولت کابل اعتمادی ندارد.

 

محمد نعیم، سخنگوی طالبان، نیز هرگونه آتش‌بس سریع را رد کرد و گفت: دستورکار برای گفت‌وگو در قطر هنوز نهایی نشده است. هیچ زمان مشخصی برای تصمیم‌گیری درباره آتش‌بس تعیین نشده است.

 

تحلیلگران می‌گویند،‌ در‌حالی‌که دولت کابل آتش‌بس را اولویت می‌داند، طالبان به‌‌دنبال این است تا بداند افغانستان پس از جنگ چه شکلی است و توافق اشتراک قدرت به چه صورت است. مذاکرات صلح یک نقشه راه برای افغانستان پس از جنگ است که در آن، طالبان نقش سیاسی خواهد داشت.

 

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، نیز در روزهای گذشته تشکیل دولت موقت با حضور طالبان را رد کرده است. غنی همچنین در خلال سفر خلیلزاد به کابل که به‌تازگی روی داد، با وی دیدار نکرد.

 

مشاور سابق دولت کابل و تحلیلگر سیاسی نیز گفت: مزیت یک ساختار دولت ائتلافی شامل طالبان این است که آن‌ها می‌توانند به گفت‌وگوها در چارچوب ساختاری برای تغییر قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه افغانستان ادامه دهند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->