قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
سرخط خبرها

کشف رد پای کرونای انگلیسی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۵۳۶۳
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کشف رد پای کرونای انگلیسی در خراسان رضوی
سخنگوی ستاد استانی کرونا از کاهش ۷۵ درصدی درگذشتگان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد، اما در همین حال به خبرنگاران گفت که رد پای کرونای انگلیسی در کاشمر پیدا شده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونای استان اکنون به یک نهم زمان پیک کرونا در استان کاهش یافته است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد فوتی‌های کرونا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

محمدحسین بحرینی در جلسه هفتگی ستاد مبارزه با کرونای استان که با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ۱۸ شهرستان خراسان رضوی، از جمله مشهد، از زرد به آبی تغییر رنگ داده اند.
وی با بیان اینکه در روز جمعه تنها یک فوتی کرونا در بیمارستان‌های علوم پزشکی مشهد ثبت شده است، در تشریح وضعیت بستری‌های کرونای استان نیز گفت: در حالی میانگین تعداد بستریان جدید در هفته گذشته ۱۲۵ نفر بوده که میانگین تعداد افراد بستری در هفته دوم آبان ماه ۴۲۰ نفر بوده است.


پیش بینی کاهش کل بستری‌های استان تا ۵۰۰ نفر

وی با اشاره به اینکه میانگین تعداد کل افراد بستری استان در پیک سوم ۲۱۳۰ نفر بوده است، ادامه داد: این تعداد در هفته گذشته به ۶۰۰ نفر تقلیل یافته است و طبق پیش بینی‌ها این تعداد در هفته آینده به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

بحرینی با اشاره به اینکه میانگین تعداد بستری‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته گذشته به ۸۸ نفر رسیده است، بیان کرد: این تعداد در پیک سوم کرونا ۲۶۵ نفر بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از زمان پیک سوم تاکنون تعداد کل بستری‌های کرونای استان از ۱۲۸۴ نفر به حدود ۴۰۰ نفر کاهش یافته است، اظهار کرد: آمار شهرستان مشهد نیز امیدوارکننده است و براساس این آمار، بستری‌های جدید شهرستان مشهد یک سوم کاهش یافته است و به میانگین ۶۰ نفر در هفته رسیده است و همچنین تعداد کل بستری‌های شهرستان مشهد نیز با پیروی از همین الگو به ۳۰۰ نفر رسیده است.


مهمانی‌ها و مجالس، عامل ۵۱ درصد کرونا

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از افراد در مهمانی‌ها و مجالس مختلف به کرونا مبتلا شده اند، افزود: به همت و همراهی مردم و مسئولان، نسبت به گذشته در شرایط مطلوبی قرار داریم، اما اگر به حفظ این شرایط اهتمام ورزیده نشود، وضعیت پایدار نخواهد ماند.
وی اظهار کرد: در روز‌های گذشته با درخواست‌های زیادی برای سفر به شمال کشور روبه رو بوده ایم. این درحالی است که وضعیت ابتلا به کرونا در این استان‌ها اصلا خوب نیست.


محدودیت‌های آبی هنوز ابلاغ نشده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه هنوز محدودیت‌های رنگ آبی به استان ابلاغ نشده است، گفت: بر همین اساس افراد و گروه‌های شغلی مختلف تا چهارشنبه که این محدودیت‌ها ابلاغ می‌شود، موظف به رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های متناسب با رنگ زرد هستند و گروه ۴ شغلی همچنان اجازه فعالیت ندارند، همچنین استخر‌ها و تالار‌های پذیرایی می‌توانند تا سقف ۵۰ درصد از ظرفیت خود به فعالیت ادامه دهند. بحرینی با تأکید بر اینکه اگر کمک‌های ستاد مردمی کرونا در استان نبود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد توان مقابله با کرونا را نداشت، افزود: حمایت‌هایی که انجام می‌شود آن قدر دل گرم کننده است که با هیچ حمایت مالی مقایسه پذیر نیست.


تأثیر مثبت محدودیت‌های شبانه

وی یکی از عوامل ایجاد روند کاهشی در ابتلا به کرونا در استان و شهر مشهد را کاهش مهمانی‌های شبانه دانست و ادامه داد: اگر محدودیت‌های تردد شبانه در شهر اعمال نمی‌شد، نمی‌توانستیم به چنین نتیجه مطلوبی در مهار کرونا برسیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه تشخیص کرونای انگلیسی با روش‌های مرسوم امکان پذیر نیست، ادامه داد: به جز تهران هیچ یک از کلان شهر‌های کشور دستگاه تشخیص کرونای انگلیسی و آزمایش نمونه‌ها را ندارند؛ به همین دلیل باید تعدادی از نمونه‌ها برای آزمایش و تشخیص این نوع جهش یافته به تهران ارسال شود. بحرینی ادامه داد: در روز‌های گذشته ۲ مسافر از کشور انگلیس به کاشمر سفر کرده بودند که کرونای آن‌ها مثبت بوده است. برای تشخیص نوع کرونای این ۲ نفر منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم.


محدودیت‌های ترددی تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در واکنش به سؤالی درباره احتمال رفع محدودیت‌های تردد یا کاهش ساعت محدودیت‌ها گفت: تمام فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه محدودیت‌ها متناسب با تصمیم ستاد ملی کروناست و ستاد استانی در قالب طرح هوشمندسازی تنها مجری طرح‌های ابلاغی است؛ بااین حال در هفته گذشته ستاد استانی برخی محدودیت‌های ترددی را برای شهرستان‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر استان به محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی افزوده است. سیدحمید موسوی افزود: همه متولیان می‌دانند که اعمال محدودیت‌ها راه حل نیست، اما در شرایط اوج گیری کرونا، تنها راه کنترل این بیماری است.

وی با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت‌های ترددی تا اطلاع ثانونی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این محدودیت‌ها در همه شهرستان‌های استان اعمال می‌شود و آمار بالایی از جریمه خودرو‌های متخلف در استان وجود دارد؛ بااین حال براساس آمار اعمال این محدودیت‌ها اثرگذار بوده است.


کاهش ۴۰ درصدی نتایج مثبت آزمایش‌های کرونای استان

به گزارش خبرنگار ما، کاهش چهل درصدی نتایج مثبت آزمایش‌های کرونای استان نیز خبری بود که دکتر محمدحسن درخشان آن را اعلام کرد و افزود: نتیجه مثبت آزمایش ویروس کرونا از بیماران مشکوک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش سرپایی به ۲۰ درصد کاهش یافته است.
مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اعلام کرد که هنوز نمونه‌ای از ابتلا به نوع ویروس جدید کرونا در مشهد گزارش نشده است.
همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، ۸۲ تن دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۵۹۲۴ نفر نیز به جمع بیماران کرونایی پیوستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->