جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

احداث مسیر دوچرخه سواری در رودپارک مشهد

  • کد خبر: ۵۵۴۷۱
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
احداث مسیر دوچرخه سواری در رودپارک مشهد
شهردار مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین  اهداف احداث رودپارک، ایجاد یک رینگ تقریبا چهارکیلومتری به عنوان مسیر دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی در حاشیه رودپارک است. به دنبال تعریف یک مسیر سلامتی هستیم.
امیررضا وثوقی | شهرارانیوز؛ محمدرضا کلائی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود درباره فاز اول این پارک، نوشت: اگر خاطرتان باشد، حدود ۲ ماه قبل با شما درباره پروژه رود پارک مشهد صحبت کردم؛ پروژه‌ای که تلاش می‌کنیم آن را به صورت مرحله‌ای در اختیار شما همشهریان عزیز قرار دهیم. وی ادامه داد: باورم این است که اجرای پروژه‌ای مثل رودپارک می‌تواند یک قدم دیگر برای افزایش شوق زندگی در شهروندان مشهدی باشد و از طرفی هم سیمای شهری مان را تغییر دهد و علاوه بر آن با ایجاد یک تفرجگاه مناسب، مردم بتوانند ساعاتی را در آنجا بگذرانند و لذت ببرند.
 
وی افزود: امیدواریم با تلاش سه شیفته همکاران ما در شهرداری، پارکی ۳۸ هکتاری را حد فاصل بوستان چهل بازه تا پل شهید ستاری ایجاد کنیم.
کلائی در ادامه نوشت: ما در تعریف این پروژه، علاوه بر مسئله سامان دهی آب و جلوگیری از هدررفت ۲۵ میلیون مترمکعبی در طول سال و استفاده بهینه از این آب برای خلق یک مجموعه زیبای زیست محیطی، هدف‌های بزرگ دیگری هم داریم.


برای افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۱۱

شهردار مشهد در تشریح این اهداف افزود: به جز موضوع ایجاد تفرجگاه و یک مجموعه زیست محیطی، فضایی را ایجاد کنیم تا علاوه بر کمک به سلامت شهروندانمان، آن‌ها در محیطی امن به ورزش بپردازند و مقداری از فشار بر رینگ پیرامونی پارک ملت کم شود.
کلائی تصریح کرد: این فضای پارک درواقع مجموعه‌ای از آب روان است که در سراسر پارک در جریان است تا مسیر دوچرخه و مسیر پیاده روی و فضای سبز، یک تحول بزرگ در سرانه فضای سبز شهری و منطقه ۱۱ ایجاد کند. امیدواریم با بهره برداری از این پروژه، هدف اصلی ما که ایجاد حال خوب برای شهروندان است هم در این حوزه محقق شود.


از زمین بازی تا آب نما و مسیر دوچرخه سواری

آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ رودپارک مشهد به منظور بهره مندی از مناطق بلااستفاده شهری در مهرماه امسال کلید خورد تا یکی از محنصربه فردترین فضا‌های تفرجگاهی مشهد در کال چهل بازه و در ۳ فاز مختلف به بهره برداری برسد.

درهمین زمینه معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به علمیات اجرایی فاز اول رودپارک، حدفاصل میدان نمایشگاه تا پل بولوار ستاری، به خبرنگار ما گفت: فاز اول این پروژه به وسعت ۳۸ هکتار تابه حال ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و حدود ۲۰۷ روز دیگر تا تکمیل این پروژه باقی مانده است.

خلیل ا... کاظمی افزود: در ضلع شمالی رودپارک در مجاورت بولوار امام علی (ع) به دلیل وجود درختان مسیر مناسبی ایجاد و پیشنهاد شده است این مسیر را برای پیاده روی شهروندان تجهیز و آماده سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه در ضلع شمالی فقط مسیر پیاده روی طراحی شده است ادامه داد: بااین حال در ضلع جنوبی رودپارک علاوه بر مسیر پیاده روی یک مسیر ویژه برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه رودپارک محل‌های ورزشی خاص و ویژه‌ای برای استفاده شهروندان طراحی شده است، افزود: برای اولین بار ۲ زمین والیبال ساحلی استاندارد در فاز اول این پروژه برنامه ریزی و همچنین زمین بازی چند منظوره دیگری در این محل پیش بینی شده است. معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه حداکثر عمق رودجاری در رودپارک یک متر است گفت: در راستای افزایش جاذبه‌های این منطقه و برای زیباسازی مسیر رودپارک از آب نماها، آبشار و حوضچه بهترین استفاده را کردیم، اما فعلا برنامه‌ای برای ایجاد بازی‌های آبی در نظر گرفته نشده است.

کاظمی اظهار کرد: به دلیل اتصال آزادراه مشهد به قوچان باید الزامات بزرگ راهی در این محدوده رعایت شود و به همین دلیل دسترسی‌ها به ضلع جنوبی بولوار امام علی (ع) بسیار محدود است. همچنین فضای مناسبی در ضلع جنوبی رودپارک و در مجاورت خیابان آموزگار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پیش بینی رینگ فضای سبز برای مسیر پیاده روی در این پارک گفت: این منطقه شهری به دلیل اینکه محل گذر خودروهاست و توقف خودرو‌ها در این مسیر ممنوع است، نسبت به نقاط مرکزی شهر آلودگی کمتری دارد و مشکلی برای ورزش و پیاده روی شهروندان ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های لازم برای احیای بستر رودخانه زیر نظر سازمان آب منطقه‌ای انجام می‌شود، افزود: به هیچ وجه بستر رودخانه را تغییر نداده ایم و با حفظ بسترقانونی رودخانه و مسیر طبیعی رود عملیات اجرایی در حال انجام است تا با ایجاد محیطی اجتماعی و عمومی شرایط مناسبی برای حضور شهروندان فراهم کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->