تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا ابتدای بهمن مدارس باز می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۵۴۷۳
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
  • ۱۱
آیا ابتدای بهمن مدارس باز می‌شود؟
با تغییر وضعیت کرونایی مشهد از زرد به آبی، طبق پروتکل‌های اعلامی مدارس می‌توانند با حداقل حضور و تعداد کادر آموزشی و دانش‌آموزان فعالیت آموزشی را از سرگیرند.
امیررضا وثوقی | شهرارانیوز؛ با تغییر وضعیت کرونایی مشهد از زرد به آبی، طبق پروتکل‌های اعلامی مدارس می‌توانند با حداقل حضور و تعداد کادر آموزشی و دانش‌آموزان فعالیت آموزشی را از سرگیرند. در این میان و پس از خبر‌ها و موضع‌گیری‌های ضدو‌نقیض درباره بازگشایی دوباره مدارس، وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام ۳ تصمیم مهم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس، از سرگیری آموزش حضوری خبر داد.
 
محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به بازنگری در سیاست‌های مختلف درباره تعطیلی مدارس گفت: دوری دانش‌آموزان از آموزش با تبعات درازمدت و نگران‌کننده‌ای همراه است؛ همچنین مطالعاتی که در دنیا انجام شده است، نشان نمی‎‌دهد که حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌ها در اوج‌گیری کرونا تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی در تشریح ۳ تصمیم ستاد ملی کرونا برای مدارس افزود: کادر اداری و اجرایی در همه مدارس کشور، به استثنای شهر‌های قرمز، از ابتدای بهمن‌ماه باید در مدرسه حضور داشته باشند تا اقدامات لازم برای کنترل اوضاع و مدیریت شرایط را در مدرسه فراهم کنند.


اول و دوم ابتدایی، به صورت حضوری

حاجی‌میرزایی ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید در پایه‌های اول و دوم ابتدایی که در عمل امکان آموزش به شکل مجازی به‌نحو مناسبی وجود ندارد، نیاز است این‌آموزش‌ها به‌شکل حضوری در مدرسه ارائه شود؛ بنابراین در شهر‌های دارای وضعیت زرد و آبی همه مدارس ابتدایی در این ۲ پایه از اول بهمن‌ماه باز خواهند شد. وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کلاس بیش از ۱۰ نفر است، با مدیریت شورای مدرسه، دانش‌آموزان در روز‌های هفته تقسیم می‌شوند تا بتوانند از آموزش پایه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته درباره دستورالعمل‌های بهداشتی ممنوعیت برگزاری کلاس درس با بیش از ۱۰ دانش‌آموز است، ادامه داد: در مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.


در انتظار ابلاغ هستیم

دراین‌راستا مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی نیز با اشاره به اینکه موارد مرتبط با بازگشایی مدارس در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی شده است، به خبرنگار ما گفت: هنوز ابلاغیه‌ای رسمی درباره نحوه بازگشایی مدارس به استان نرسیده است.

قاسمعلی خدابنده افزود: پس از اعلام شرایط از سوی تهران آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را داریم و با توجه به موارد ذکرشده در این‌دستورالعمل بستر‌های لازم برای بازگشایی را فراهم خواهیم کرد. وی با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر نیز گفت: در محدوده شهر مشهد مدرسه‌ای با ظرفیت زیر ۵۰ نفر نداریم؛ بااین‌حال با توجه به اینکه از ابتدای بهمن‌ماه ملزم به بازگشایی مدارس هستیم باید جزئیات و دستورالعمل‌های لازم در روز‌های آینده به استان ابلاغ شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه بازگشایی حضوری مدارس در حال حاضر تخلف است، به مشهد فوری گفت: مردم می‌توانند مدارسی که فعالیت حضوری دارند را به آموزش و پرورش معرفی کنند. مهدی مجیدی فرد افزود: هنوز هیچ ابلاغی در خصوص بازگشایی حضوری با توجه به وضعیت «آبی» استان نداشته‌ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
Erfan
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
3
سلامو خسته نباشید و ممنون
من الان کلاس دهم هستم با توجه به چیزی که گفتین احتمالش چقدره که مدارس دوباره باز بشه چون نوشتین معلوم/قطعی نیست
راضیه یوسفیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
مقطع های دیگه هم امکانش هست باز بشه مثلا مقطع ابتدایی کلا باز بشه یا نه پایه ی ششم چطور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
نمیزارم بره مدرسه واکسن بیاد بعد شما باز کنید مدارس رو کی میزاره بچش مریض بشه نهایتن دوسه سال عقب میفتن،اصلا کذاشتیم رفت مدرسه لیسانسامون همه بیکارن ،،جناب وزیر
رزینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
2
من الان کلاس دهم تجربی هستم من اصلا پامم را مدرسه نمیگزارم همین غیر حضوری بهتره
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
بچه های اولی گناه دارن شرایط بده آقای وزیر این تصمیم خوبی نیست تجدید نظر کنید
گلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چشم الان آقای وزیر شنید و تجدیدنظر هم کرد
علی پلنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
2
مسولین محترم لطفا به فکر گرونی هم باشید کمر مردم زیر این بیکاری گرونی چکست خواهشن خواهشن خواهشن به فکر باشید مردم گناه دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
بالاخره متوسطه دوم باز میشه یا ن
آبتین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
برای شهر ما که کرج هست ۱۰۰درصد تعطیله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
سلام من از اهل تبریز هستم و درسته که منطقه ما نارنجیه ولی باز هم کرونا وجود دارد بعضی از دانش آموزان مثل من که خانه هایشان از مدرسه دور هست مجبورند با تاکسی یا با اتوبوس برن و بیان، و این کار باعث میشه که دانش آموزان، کرونا رو بگیرن و به کلیه دانش آموزان و معلمانی که تو مدرسه هستند بدهند لطفا با جان دانش آموزان بازی نکنین ما به خوبی میتونیم از برنامه شاد درس بخونیم لطفا مدارس رو مثل نوبت اول غیرحضوری کنین ممنون.
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
تورو خدا مدرسه را غیر. حضوری کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->