برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

چشم‌ها به سوی دربی استقلال و پرسپولیس| شهرآورد کرونایی‌۲

  • کد خبر: ۵۵۴۸۲
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
چشم‌ها به سوی دربی استقلال و پرسپولیس| شهرآورد کرونایی‌۲
نود‌و‌چهارمین دربی پایتخت در‌حالی برگزار می‌شود که برای دومین‌بازی پیاپی، سکو‌ها خالی است.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، شهرآورد ۹۴ دومین مسابقه ۲ تیم در دوران کرونایی است. اولین مسابقه کرونایی در جام حذفی بود که استقلال با فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی برنده شد و به فینال رسید. استقلال در آن روز در حالی پیروز شد که پیش از مسابقه، پرسپولیس وضعیت خیلی بهتری نسبت به استقلال داشت؛ اما انگار این قانون نانوشته شهرآورد‌های تهران است که تیم بهتر و برتر همیشه برنده نمی‌شود. حالا در زمستان‌۹۹ شهرآورد ۹۴ استقلال و پرسپولیس برای دومین‌بار بدون حضور تماشاگران و در‌برابر سکو‌های خالی برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که امروز با قضاوت رضا کرمانشاهی از ساعت‌۱۶:۳۵ آغاز خواهد شد.

استقلال امیدوارتر از پرسپولیس

استقلال با صدرنشینی به شهرآورد رسیده و تقریبا دو‌برابر پرسپولیس گل زده است. این تیم با ۱۱‌گل زده وضعیت بهتری از پرسپولیسی دارد که فقط ۶ گل به ثمر رسانده است و به‌شدت در خط حمله مشکل دارد. مهاجمان پرسپولیس مثل مهدی عبدی و آرمان رمضانی هنوز در لیگ برتر گل‌زنی نکرده‌اند و پرسپولیس بیشتر از همیشه جای خالی عیسی آل‌کثیر را احساس می‌کند. در‌آن‌سوی میدان مهاجمان استقلال هم تجربه بیشتری دارند و هم در گل‌زنی عملکرد بهتری نسبت به مهاجمان پرسپولیس داشته‌اند.
 
خیلی‌ها مهدی قائدی و ارسلان مطهری را شانس اول گل‌زنی شهرآورد می‌دانند، ضمن اینکه شیخ دیاباته هم هست. پرسپولیس تنها‌تیم بدون شکست لیگ برتر بیستم است؛ اما ۳ مساوی پیاپی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا دست‌کمی از باخت برای پرسپولیس نداشته است. ۳ بازی فقط ۳ امتیاز، نوعی بن‌بست در نتیجه‌گیری محسوب می‌شود. استقلال در‌صورتی‌که برنده شهرآورد شود، جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم می‌کند و پرسپولیس اگر شهرآورد را ببرد، نوار مساوی‌های کسل‌کننده‌اش را قطع می‌کند.

داور شهرآورد از پاکدشت است

رضا کرمانشاهی قرار است برای اولین‌بار شهرآورد را سوت بزند. در بازی‌های پیشین از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های قضاوت نام برده می‌شد، اما این برای اولین‌بار است که تجربه قضاوت در شهرآورد را به دست می‌آورد. در‌حالی نام او به‌طور‌رسمی به‌عنوان داور بازی ۲ تیم استقلال و پرسپولیس اعلام شد که تصور می‌شد این موقعیت در اختیار محمد‌حسین زاهدی‌فرد، داور اهل برازجان قرار گیرد؛ کسی همانند رضا کرمانشاهی در شهرآورد سوت نزده است. کرمانشاهی داور اهل پاکدشت روز پر‌تنشی را پیش‌رو نخواهد داشت، چرا که سکو‌ها خالی از تماشاگر است. هر‌چند او جزو داوران باتجربه لیگ برتر به حساب می‌آید و بار‌ها بازی این ۲ تیم در‌برابر تیم‌های مختلف را سوت زده است.

پرسپولیس با پیراهن ویژه بازی می‌کند

باشگاه پرسپولیس پیراهن ویژه‌ای را برای بازیکنان این تیم در شهرآورد نود‌و‌چهارم پایتخت تهیه کرده است. البسه ویژه پرسپولیس تنها به این بازی اختصاص دارد و قرار نیست در سایر دیدار‌های فصل جاری بر تن شاگردان یحیی گل‌محمدی باشد. باشگاه پرسپولیس در‌حالی به تغییر طراحی البسه این تیم برای بازی با استقلال تهران تن داده بود که بازیکنان این تیم پیراهن قبلی خود را عاملی برای خوش‌شانسی این تیم می‌دانستند؛ اما در فینال لیگ قهرمانان آسیا شکست خوردند تا به نایب‌قهرمانی برسند.

فکری و گل‌محمدی در شهرآورد نبرده‌اند

هر ۲ سر‌مربی شهرآورد امروز در قامت سر‌مربی طعم برنده‌بودن در این بازی را نچشیده‌اند. سرمربی سرخ‌پوشان هنوز در این بازی پیروز نشده است. بازی امروز چهارمین تجربه گل‌محمدی در شهرآورد به‌عنوان سر مربی است و او امیدوار است این بازی را ببرد تا این موفقیت در کارنامه کاری‌اش ثبت شود. این بازی همچنین اولین شهرآورد محمود فکری در قامت سر‌مربی است. در تاریخ باشگاه استقلال فقط پرویز مظلومی، امیر قلعه‌نویی، رایکوف، جکیچ و عباس رضوی در اولین شهرآورد خود برنده شدند و حالا محمود فکری ممکن ا‌ست به ششمین مربی این باشگاه تبدیل شود که می‌تواند در اولین شهرآورد خود به‌عنوان سرمربی، برنده از زمین بازی خارج شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->