تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

دستورالعمل بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه ابلاغ شد

  • کد خبر: ۵۵۵۳۳
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
  • ۵
دستورالعمل بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه ابلاغ شد
وزیر آموزش‌وپرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس از اول بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا درخصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، دستورالعمل بازگشایی کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری را در ۶ بند و  بارعایت پروتکل‌های بهداشتی به ادارت کل استان ارسال کرد.

در بندهای این دستورالعمل آمده است: آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (براساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می‌شود. ( تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است).

همچنین در این دستورالعمل تأکید شده است: مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه‌ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی مناسب و بموقع به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شده باشد. به‌گونه‌ای که همه دانش آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط آگاه باشند.

در بخشی دیگر از این دستورالعمل آمده است: رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی و دستورالعمل بهداشتی مدارس شبانه‌روزی در آموزش حضوری الزامی است. مسئولیت مدیریت و نظارت براجرای دستورالعمل بهداشتی برعهده مدیر و کادراداری و اجرایی مدرسه است.

در این دستورالعمل همچنین تصریح شده است که با برگزاری جلسات هماهنگی و به خصوص اطلاع‌رسانی به گروه‌های مرجع در استان و شهرستان‌ها و رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و کاهش نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها فراهم شود.

در بند دیگری از این دستورالعمل با یادآوری این که حضور کادر اداری و اجرایی  مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می شود، عنوان شده است: مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه‌ریزی در ارائه خدمات با کیفیت، آموزش به همه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون یا بسته آموزشی، به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسبی برای آزمون‌هاست. مسئولیت حسن اجرای این شیوه‌نامه برعهده مدیر کل آموزش‌وپرورش استان است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته اعلام کرد: از ابتدای بهمن‌ماه، کادر اداری و اجرایی تمام مدارس کشور به‌استثنای مناطقی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، موظف به حضور در مدارس هستند.

وی در خصوص آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا درباره بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شد.

وزیر آموزش‌وپرورش تصمیم اول ستاد ملی مقابله با کرونا را چنین بیان کرد: مدارس به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی بین آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها هستند و فقط از طریق برقرار‌شدن این ارتباط است که می‌توانیم از کیفیت آموزش در کشور مطمئن شویم.

تعداد بازدید : 690

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
جالبه ادم نمیدونه سرعت انتشار کرونای انگلیسی را با‌ور کنه ،احتمال پیک مجدد بیماری را یا مجوزی که ستاد کرونا به اموزش و پرورش داده و طبق تجربه عدم رعایت دستور العمل
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
0
آره حضوری کنین مدرسه رو بچه من اصن هیچی نمی‌فهمه
KIMCHI
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
فاز وزرات بهداشت ستودنی عه :/

داداچ حتما باید همه‌ی دانش آموزا کرونا بگیرن
بمیرن تا ول کنیشون :/
نشستیم تو خونع درسمونو میخونیم معلوم نیست مشکل وزارت بهداشت و دکترنمکی با دانش اموزا چیه :/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
نکنین این کارو مگه از جونمون سیرشده باشیم که بزاریم برن مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
نمیزاریم بچه هامون برن مدرسه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->