پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

علت قطع گسترده برق شب گذشته چه بود؟

  • کد خبر: ۵۵۷۳۷
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
علت قطع گسترده برق شب گذشته چه بود؟
قطع گسترده برق شب گذشته در فضای مجازی بار‌ها دهان به دهان چرخید و خیابان‌های تاریک و چراغ‌های خاموش راهنمایی نظم خیابان‌های تهران را به هم ریخت.

 به گزارش شهرآرانیوز، قطع برق و گاز این روز‌ها حواشی زیادی به دنبال داشته است. ماجرا از خاموش کردن چراغ معابر تهران شروع شد. شرکت برق علت این اتفاق را قطع گاز نیروگاه‌ها اعلام کرد و پس از آن یکی یکی خبر از قطع گاز سایر صنایع از جمله کارخانه‌های پتروشیمی و سیمان خبرساز شد.

 

قطع گاز صاحبان صنایع را مجبور به استفاده از سوخت غیراستاندارد و آلاینده مازوت کرد و هوای تهران را به وضعیت قرمز کشاند. در این میان متولیان برای مردم پیامک‌هایی ارسال کردند که با ۱۰ درصد استفاده کمتر و پوشیدن لباس گرم در خانه‌ها مانع از قطع گاز و برق شوند.

 

چینی‌ها در رفسنجان و ارس مزرعه بیت‌کوین دارند

این ادعا، اما با چالش رسانه‌ها مواجه شد. بسیاری از کارشناسان رمزارز‌ها به رسانه‌ها گفتند که مصرف بالای برق در مزارع بیت‌کوین موجب قطع برق شده است. رضا اردکانیان، وزیر نیرو گرچه به صراحت نقش بیت‌کوین را در قطع برق رد نکرد، اما تذکر داد که با هرگونه استفاده غیرمجاز برای استخراج بیت‌کوین به شدت برخورد می‌شود.

 

با این حال برخی کارشناسان می‌گویند که بر اساس گزارش موسسه جهانی BITOOD ایران سومین کشور جهان در زمینه استخراج رمزارزهاست و این حجم از استخراج نمی‌تواند توسط تولیدکنندگان خانگی و یا زیرزمینی انجام شود.

 

در همین زمینه نسیم توکل، عضو اتاق بازرگانی توئیتی منتشر کرد که در آن از مزرعه بزرگ بیت‌کوین چینی‌ها در رفسنجان کرمان خبر داد. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات هم با تایید این ادعا به تجارت‌نیوز گفت که چینی‌ها علاوه بر کرمان در منطقه آزاد ارس هم بیت‌کوین استخراج می‌کنند، اما از حجم استخراج بیت‌کوین توسط چینی‌ها بی‌اطلاع است!

 

ماجرای کمبود گاز چیست؟

مزارع بیت‌کوین، اما کمبود زمستانه گاز در ایران را رد نمی‌کند و از سال ۹۵ وزارت نفت وعده می‌دهد که مشکل کمبود زمستانه گاز را رفع کند، اما این وعده‌ها به سرانجام نمی‌رسد. قطع گاز در ایران در شرایطی رخ می‌دهد که ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است، اما به دلیل اینکه قادر به جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیست سالهاست که نتواسته است فاز‌های میدان گازی پارس جنوبی را تکمیل کند.

 

ماجرا از این هم فراتر است و تولید غیراقتصادی گاز در ایران موجب شده که گاه و بیگاه حقوق کارگران پارس جنوبی معوق شود و کار به اعتراض کارگران بکشد. از این گذشته ایران، تا پیش از سال ۹۵ کمبود گاز خود را از ترکمنستان تامین می‌کرد.

 

ترکمنستان چهارمین تولیدکننده گاز جهان است و ارزان‌ترین گاز جهان را دارد، اما نبود دیپلماسی اقتصادی موفق، باعث اختلاف ایران و این کشور سر پرونده گاز شد و ترکمنستان صادرات گاز خود را به ایران قطع کرد و حالا پاکستان و چین را به عنوان مشتریان جدید جایگزین ایران کرده است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->