نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان | ترکیب نئوکلاسیک مشهدی‌ها!

  • کد خبر: ۵۵۸۲۴
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان | ترکیب نئوکلاسیک مشهدی‌ها!
۱۰ نکته درباره تیم فوتسال دختران مشهد که از فردا مسابقاتشان در لیگ برتر آغاز می‌شود.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در سال‌های قبل، بهمن‌ماه دیگر باید منتظر هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتسال می‌بودیم و حتی تا حدودی چهره قهرمان احتمالی مشخص شده بود؛ اما امسال همه‌چیز جور دیگری گذشت و حالا قرار است بعد از پنج‌شش‌ماه تأخیر، لیگ فوتسال بانوان از فردا با انجام ۶ بازی آغاز شود. تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بازهم مانند سال قبل مدعی سکو و قهرمانی است، اما تیم امسال با چهره‌ای جدید به میدان می‌رود. در ادامه بخشی از این تغییرات را مرور می‌کنیم.

معجون ترکیبی شریف

این سومین سال سرمربیگری شریف در لیگ برتر است و تیم او شبیه به هیچ کدام از تیم‌های قبلی‌اش نیست، بلکه تلفیقی از ۲ تجربه گذشته اوست. با نگاهی به اسامی بازیکنان می‌توان فهمید او جوانی، جسارت و انگیزه را با تجربه و تکنیک و مهارت ترکیب کرده است تا به معجون جدیدی دست پیدا کند و این معجون شاید مشهدی‌ها را بالاخره به آرزوی دیرینه‌شان یعنی قهرمانی در لیگ برتر فوتسال بانوان برساند.
 
فاطمه شریف خودش یکی از بازیکنان ستاره لیگ برتر در ۱۰ سال اخیر بوده است. ۴ سال پیش تصمیم گرفت کم‌کم به دنیای مربیان ورود کند و به‌همین‌خاطر در قامت مربی-‌بازیکن هدایت تیم سیاه‌جامگان را برعهده گرفت. فوتسالی‌ها خوب به خاطر دارند که آن سال یکی از پرشورترین فصل‌ها برای مشهدی‌ها رقم خورد، تیمی کاملا جوان و حتی نوجوان توانسته بود تبدیل به پدیده رقابت‌ها شود و حریفان نامدار را از پیش‌رو بردارد و در کنار تیم‌های قدرتمند و پرستاره و پول‌دار در بین ۴ تیم اول جدول قرار بگیرد. بعد از آن شریف به نامی‌نو رفت و البته بیشترین تمرکزش را بر روی بازی‌کردن گذاشت و کمی نیز در بحث مربیگری کمک شهناز یاری بود.
 
پس از آن فصل که شریف به‌عنوان کاپیتان کاپ قهرمانی را در اصفهان بالای سر برد، تصمیم گرفت به استانش برگردد و این‌بار فقط به‌عنوان سرمربی، فوتسال را تجربه کند. ستاره‌ها را از شهر‌های مختلف به تیمش فراخواند و یک تیم در قد‌و‌قواره قهرمانی راهی میدان کرد و صدر جدول را در بیشتر اوقات در پیش داشت، اما به دلایل مختلف مانند آسیب، شیوع ناگهانی ویروس و ابتلای بازیکنان تیم و البته تعویق لیگ باعث شد مشهدی‌ها این‌بار هم طعم قهرمانی را نچشند. حالا امسال برای سومین‌بار او تلاش می‌کند تا کاپ را به خانه بیاورد.

اکثریت مشهدی‌ها و اقلیت غیربومی‌ها

فهرست جدید شریف، ۱۶ بازیکن دارد. از‌ این‌ میان ۱۱ بازیکن کاملا بومی هستند، یک بازیکن سال‌هاست که خانواده‌اش ساکن مشهد هستند و ۴ بازیکن غیربومی نیز در این تیم حضور دارند. سارا شیربیگی، مرضیه توفیقی‌نسب، زهرا لطف‌آبادی، نسیمه غلامی و رقیه صومعه بازیکنان غیربومی تیم هستند. مهسا ایرانمنش، فاطمه ارژنگی، فاطمه عامل، مهناز مرادی، ساجده فریمانی، فاطمه حسینی، کیمیا کافی، مریم سلیمان‌پور، فاطمه سرورزاده، مهدیه و زهرا محمدزاده نیز خراسانی‌های تیم هستند.

تیم ۳ سال جوان‌تر شد

میانگین سنی بازیکنان تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی امسال ۲۳.۹ سال است. تیم کاملا جوان شده است و به جز دو‌سه بازیکن دهه‌شصتی، چهارپنج‌بازیکن دهه‌هفتادی هستند و مابقی مانند زهرا محمد‌زاده، مهدیه محمدزاده، مریم سلیمان پور، کیمیا کافی، فاطمه سرورزاده و ساجده نریمانی بازیکنان دهه هشتادی و زیر ۲۰ سال تیم محسوب می‌شوند. این بازیکنان تجربه پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال نوجوانان را در یکی‌دو سال اخیر در کارنامه دارند. این در‌حالی است که سال قبل تعداد بازیکنان دهه‌شصتی تیم به تعداد جوان‌تر‌ها می‌چربید. دروازه‌بان اول امسال باز هم زهرا لطف‌آبادی است. پس از او فاطمه عامل درون دروازه قرار می‌گیرد و مهناز مرادی نیز به‌عنوان گلر جدید به تیم اضافه شده است.

لژیونر فعلا غایب است

نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان سال گذشته برای تیم مشهد به میدان رفت؛ اما او امسال پیش از شروع لیگ ایران، جذب یک تیم کویتی شد تا در نیم‌فصل دوم لیگ فوتسال بانوان کویت به میدان برود. به‌جز او فرشته کریمی نیز در یکی دیگر از تیم‌های این لیگ توپ می‌زند. گفته می‌شود تا پایان بهمن لیگ کویت به پایان می‌رسد و قرار است پس از بازگشت، غلامی بازهم برای تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بازی کند؛ اما حداقل در ۴ هفته نخست، شریف این بازیکن را در اختیار نخواهد داشت.

بازیکنان سابق تیم کجا هستند؟

از فصل گذشته ۸ بازیکن با تیم تمدید کردند و چند چهره نیز از مشهد رفتند. یکی از آن‌ها طناز آرمات، بازیکن مشهدی بود که سال گذشته برای اولین‌بار در تیم شهرش به میدان رفت. او حالا قرار است پیراهن تیم رهیاب تهران را به تن کند. محدثه محمدی، یکی از گل‌زنان فصل گذشته تیم مشهد، نیز به قهرمان فصل گذشته یعنی مس رفسنجان پیوسته است. رؤیا کلاتی، بازیکن مشهدی، نیز امسال قرار است برای تیم نامی‌نو اصفهان بازی کند.
 
مریم رضاپور، کاپیتان فصل گذشته تیم مشهد و بازیکن قدیمی و باتجربه شهر، امسال تصمیم گرفته است بازی نکند و در کنار شریف به‌عنوان کمک‌مربی روی نیمکت این تیم بنشیند؛ هر‌چند او هنوز به‌صورت رسمی از دنیای بازیکنی خداحافظی نکرده است. مربی بدن‌ساز و مربی دروازه‌بانان مانند فصل پیش سولماز عظیمیان و زینب صابری در کنار تیم هستند و البته مدیر تیم تغییر کرده و این‌بار اخگر به‌عنوان سرپرست در کنار تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی است.

اولین حضور ستاره در خانه

فاطمه ارژنگی بدون‌شک یکی از بهترین‌های فوتسال بانوان ایران است؛ بازیکن باسابقه و تکنیکی و گل‌زن مشهدی که امسال برای اولین‌بار قرار است به نام تیم شهرش به میدان برود. او در همه این سال‌ها دور از مشهد برای شهر‌های دیگر بازی کرده و تیمش به سکو رسیده یا خودش خانم‌گل شده است. او فصل پیش را متفاوت از سال‌های قبل خود گذراند. نیم‌فصل اول در دوران نقاهت عمل جراحی زانو بود و در نیم‌فصل دوم برای سایپا به میدان رفت و با‌وجود دوری از جو مسابقات، توانست چند گل مؤثر برای تیمش به ثمر رساند. قطعا حضور ارژنگی در تیم امسال، یکی از جاذبه‌های تیم مشهد خواهد بود.

شروع دوباره برای شیربیگی

حدود یک سال از آسیب جدی سارا شیربیگی از ناحیه زانو می‌گذرد؛ آسیبی که بدشانسی بدی برای او و تیمش بود و کار را در هفته‌های پایانی و پلی‌آف برای تیم هیئت خراسان سخت‌تر کرد. با‌این‌حال او بعد از عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت خود را برای یک فصل جدید آماده کرده است. با‌وجود تعطیلی‌های طولانی امسال و نداشتن بازی‌های دوستانه، احتمالا شیربیگی بعد از دو‌سه هفته بتواند به اوج آمادگی و انتظار خود در میدان دست یابد و بعد از کسب پنجمین خانم‌گلی در لیگ برتر که فصل گذشته به آن رسید، برای ششمین کفش طلا استارت بزند.

ترکیب خطرناک خط حمله مشهدی‌ها

گذاشتن ۲ نام ارژنگی و شیربیگی درکنار هم به‌اندازه‌کافی کفه ترازو را سنگین می‌کند. تصور اینکه این ۲ بازیکن در زمین باشند و چه اتفاقی برای تیم حریف رقم می‌خورد، می‌تواند جذاب باشد. هردو ماشین گل‌زنی هستند و با حریف شوخی ندارند، از هر فرصتی برای رسیدن به گل استفاده می‌کنند و در طول چندهفته نامشان در صدر جدول گل‌زنان لیگ قرار می‌گیرد. هردو رقیب یکدیگر در کسب عنوان خانم‌گلی هم بوده‌اند و حالا برای اولین‌بار هم‌تیمی هستند. ترکیب هوش، سرعت، تکنیک، بازی‌خوانی، پاس‌های دقیق و جای‌گیری کم‌نظیر، ویژگی‌های بهترین زوج فوتسالی این فصل رقابت‌های دختران است.

رقابت مشهدی‌ها با مشهدی‌ها در اولین بازی

اولین دیدار تیم هیئت فوتبال خراسان روز جمعه در مشهد و در سالن شهید بهشتی برگزار می‌شود. بازی تماشاچی نخواهد داشت و در چنین‌شرایطی، آن‌ها میزبان تیم کیمیای اسفراین خواهند بود. در پاییز امسال، این تیم قهرمانی خود را پس‌از ماه‌ها تعطیلی لیگ دسته‌یک جشن گرفت و جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. کیمیا نماینده خراسان‌شمالی است، اما در ترکیب خود از بازیکنان خراسان‌رضوی و به‌خصوص مشهدی‌ها استفاده کرده و باید دید در اولین بازی چطور برابر تیم خراسانی دیگر ظاهر می‌شود.
 
دختران فوتسالیست و کادرفنی صبح روز گذشته تست PCR را انجام دادند و قرار است امروز نتایج آن‌ها اعلام شود تا مجوز حضور در بازی روز جمعه را داشته باشند. سرمربی تیم می‌گوید: هیچ‌کدام از بازیکنان در این مدت علائم ابتلا نداشته‌اند و باتوجه‌به تست مثبت تعدادی از بازیکنان فصل گذشته، احتمالا ۷۰ درصد تیم فعلا از ابتلای دوباره به ویروس مصونیت دارند.

امسال خبری از پلی‌آف نیست

امسال، تیم‌ها به ۲ گروه هفت‌تیمی تقسیم شده‌اند. قرار است از هر گروه پس‌از دیدار‌های دور رفت و برگشت، ۲ تیم به مرحله نهایی صعود کنند و در آنجا، ۴ تیم با یکدیگر به‌صورت رفت‌وبرگشتی بازی کنند و در پایان ۶ بازی هر تیم، براساس امتیاز‌های کسب‌شده تکلیف قهرمان و نایب‌قهرمان مشخص می‌شود و دیگر خبری از فینال و رده‌بندی نیست. مشهدی‌ها می‌گویند سودای رسیدن به آن ۴ تیم برتر و سپس قهرمانی را در سر دارند. در مرحله مقدماتی و در گروه دوم، مس رفسنجان قهرمان فصل قبل و رهیاب تهران که کاملا تغییر کرده و خود را ارتقا داده است از حریفان مشهدی‌ها به حساب می‌آیند. البته پالایش‌نفت آبادان نیز ممکن است برای این تیم دردسرساز باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->