ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس
سرخط خبرها

پرسپولیس، یحیی گل محمدی و بحران بزرگ| گره چند میلیاردی رسول‌پناه!

  • کد خبر: ۵۵۸۲۵
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
پرسپولیس، یحیی گل محمدی و بحران بزرگ| گره چند میلیاردی رسول‌پناه!
دعوای گل‌محمدی و هیئت‌مدیره پرسپولیس، از امروز وارد فاز جدیدی می‌شود و در این شرایط هواداران نگران وضعیت تیم محبوبشان هستند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دور جدید دعوا‌های مهدی رسول‌پناه و یحیی گل‌محمدی، پس از شهرآورد، از سوی سرمربی پرسپولیس استارت خورد تا اختلافات در این باشگاه وارد فاز جدیدی شود؛ فازی که روز گذشته منجر به تجمع تعدادی از هواداران این تیم مقابل درِ این باشگاه شد. هواداران شاکی پرسپولیس با جدیت تمام! خواستار اخراج مهدی رسول‌پناه از هیئت‌مدیره این باشگاه بودند، اتفاقی که به نظر نمی‌رسد با تأیید وزارت وزرش همراه باشد.
 
گل‌محمدی که ۲ روز به وزیر ورزش برای تعیین‌تکلیف هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس زمان داده بود، روز سه‌شنبه در تمرین سرخ‌پوشان شرکت نکرد تا جدیت خود در تصمیمش را نشان دهد و دیروز هم تمرین این تیم را تعطیل کرد. سرمربی پرسپولیس که خواستار برکناری رسول‌پناه از ریاست هیئت‌مدیره این باشگاه شده، از جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس نیز درخواست کرده بود تا این موضوع را با وزیر ورزش در میان بگذارد.
 
به‌دنبال تصمیم گل‌محمدی، سمیعی نیز که صبح دیروز جلساتی را در باشگاه پرسپولیس تنظیم کرده بود، با غیبت خود به‌همراه ابراهیم شکوری، معاون اجرایی، به شایعات پیرامون باشگاه پرسپولیس بیش از‌پیش دامن زد. سمیعی که رابطه صمیمانه‌ای با یحیی دارد، هنوز به عضویت هیئت‌مدیره در‌نیامده است، اما به نظر می‌رسد با غیبت دیروز خود قصد دارد حمایت خود از یحیی را علنی‌تر از همیشه کند.

پای چند‌میلیارد پول در میان است

رسول‌پناه که پس از حاشیه‌های چند ماه گذشته از سرپرستی باشگاه پرسپولیس کنار رفت، همچنان به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به کار خود ادامه می‌دهد و اصرار او به حضور در این سِمت کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما علت این موضوع چیست؟ طبق پیگیری‌های انجام‌شده، یکی از دلایل اصلی ادامه حضور رسول‌پناه در هیئت‌مدیره، بدهی باشگاه پرسپولیس به او‌ست. رسول‌پناه که در زمان سرپرستی در باشگاه پرسپولیس مطالبات برانکو و دستیارانش را پرداخت کرده و پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس را باز کرد، برای پرداخت آخرین قسط مطالبات برانکو، مبلغی را به‌عنوان قرض‌الحسنه به باشگاه پرسپولیس داد و حالا برای جدایی از این باشگاه، باید مطالبات او به‌طور‌کامل پرداخت شود.
 
علاوه بر رسول‌پناه، هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، مبلغ ۴‌میلیارد تومان از رضا یلوه، معاون اقتصادی سابق این باشگاه، به‌صورت قرض‌الحسنه دریافت کرده بود که مدیران جدید پرسپولیس در زمان قطع همکاری با یلوه، این مبلغ را به او پرداخت کردند؛ اما هنوز بدهی باشگاه به رسول‌پناه پابرجاست. در صورت جدایی رسول‌پناه از هیئت‌مدیره پرسپولیس، باید چند‌میلیارد تومان به او پرداخت شود که در شرایط مالی کنونی پرسپولیس و بدهی‌های فراوان این باشگاه سخت و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد.

وزارت ورزش به داستان ورود نمی‌کند

به نظر نمی‌رسد وزارت ورزش و جوانان تصمیمی مبنی‌بر نشان‌دادن واکنش به صحبت‌های سرمربی پرسپولیس داشته باشد و مسلما مثل همه اتفاق‌ها این وزارتخانه موضعش بر این است که تصمیم‌گیرنده اتفاقات باشگاه، هیئت‌مدیره است نه آن‌ها. اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس هم فعلا از دسترس خارج شده‌اند و هیچ کسی پاسخ‌گوی این وضعیت نیست. مهدی رسول‌پناه هم درحالی‌که در این دو‌سه روز در فضای مجازی مورد هجمه هواداران قرار گرفته، هیچ واکنشی به این مسائل نشان نداده و این‌طور‌که از شواهد و قرائن پیداست، تصمیمی هم برای استعفا ندارد.
 
در‌این‌بین جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه، نیز کار چندان‌زیادی نمی‌تواند انجام دهد. او اجرا‌کننده تصمیمات هیئت مدیره بوده و بعید است که بتواند وزارت ورزش یا همه اعضای هیئت‌مدیره را برای ایجاد تغییرات راضی کند. از طرفی او نمی‌خواهد علیه سرمربی تیمش نیز موضع‌گیری کند. با‌این‌حال فعلا هیچ اتفاق جدید مدیریتی در پرسپولیس رخ نداده و تعطیلی تمرین دیروز سرخ‌پوشان هم کمکی به تلطیف شدن جو نکرد.

به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمال حضور یحیی گل‌محمدی در تمرینات سرخ‌پوشان کم است و اگر امروز یحیی در تمرینات تیمش شرکت نکند، به‌این‌معناست که او در تصمیمش و حرفی که زده، قاطع است و نمی‌خواهد دیگر تحت هر شرایطی روی نیمکت مربیگری پرسپولیس بنشیند. باید دید غیبت یحیی و سمیعی در چند روز گذشته چه تأثیری در آینده مدیریتی این باشگاه خواهد داشت؛ جایی که همه منتظر استعفای رسول‌پناه هستند، اما رئیس هیئت‌مدیره این باشگاه به‌هیچ‌وجه حاضر به انجام آن نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->