جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

ساخت‌وسازهای غیرمجاز، ناشی از نبود طرح‌های تفصیلی در استان است

  • کد خبر: ۵۵۸۷۹
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
ساخت‌وسازهای غیرمجاز، ناشی از نبود طرح‌های تفصیلی در استان است
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌رویه در نقاط مختلف استان از نبود و اجرای درست طرح‌های تفصیلی نشئت می‌گیرد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، شهناز رمارم در جلسه شورای اسلامی استان که امروز در دفتر مرکزی شورای اسلامی شهرمشهد برگزار شد، با اشاره به اتفاقات دی‌ماه به‌ویژه آتش‌سوزی گسترده مجتمع پلاسکو تهران در سالهای گذشته تصریح کرد: رفع خطر از شهروندان و اطفای حریق در شهرستان‌ها، با خرید تجهیزات و به‌کارگیری نیروی متخصص آتش‌نشان امکان‌پذیر است.

 

وی افزود: حدود ۷۰۰ آتش‌نشان جدید در استان استخدام شدند که فعالیتشان را به فال نیک می‌گیریم، اما این تعداد بازهم با‌توجه‌به نیاز این حوزه کافی نخواهد بود. در شهرستان‌ها و حتی روستاها خلأ تجهیزات داریم و امکان خرید تجهیزات در این بخش محدود است، اما به این امر نیز باید مانند شهرهای بزرگ پرداخته شود.


وی ادامه داد: همچنین معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز را داریم که امکان خطر حریق را افزایش می‌دهد، به‌طوری‌که به‌دلیل همین ساخت‌وسازهای غیرکارشناسانه به‌ویژه در حاشیه شهر و شهرستان‌های کوچک، تردد خودروهای آتش‌نشانی برای رفع خطر با مشکل روبه‌رو شده است. حادثه پلاسکو زنگ خطری بود که هشدار داد باید به‌طور جامع به این موضوع بپردازیم.

 

قطعی برق و نوسانات برق خسارت میلیونی به ما می‌زند

در ادامه  امیر احمدی، نماینده شورای اسلامی شهرستان بجستان و رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهرستان‌های خراسان رضوی، در این جلسه با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی گفت: سازمان جهاد کشاورزی که متولی تأمین غذای مردم است، به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند. دستگاه نظارتی جهاد بیمار است. تخلفات آشکاری در حوزه توزیع مشاهده می‌شود و رابطه‌ها جایگزین ضابطه شده است. توزیع ماشین‌آلات کشاورزی در شهرستان بجستان از تخلفات آشکار است. همچنین به افرادی تراکتور دادند که حتی یک متر زمین کشاورزی از خود ندارند و قول‌نامه صوری ارائه کرده‌اند و گاهی ۵ تا ۸ دستگاه تراکتور گرفته‌اند.


وی تأکید کرد: نه بازرسی و نظارت این سازمان جوابگوست، نه مدیران شهرستان. در جذب ردیف استخدامی نیز تخلف آشکاری شده است. ۸نفر به‌نام شهرستان یونسی استخدام شده‌اند، ولی در کوتاه‌ترین مدت با رابطه و سفارش جابه‌جا شدند و شهر ما که قطب کشاورزی استان است، حال با یک نفر اداره می‌شود.


امیراحمدی افزود: نیروهای یونسی که بهترین کارشناسان بودند کجا رفتند؟ یا دستور برگرداندن این نیروها رو بدهید یا در آن اداره را قفل کنید.


وی تأکید کرد: وقتی قیمت نهاده‌ها به اوج رسید، شنیدیم که صدها تن جو بعد از بارگیری از بندر، هنوز به شهرستان نرسیده بود، ناپدید شد. دامداران کوچک با مشکل ممیزی زمین برای احداث دامداری برخورد کردند. به‌علت اینکه در صدور مجوز دامداری کارشکنی شد، مهاجرت به حاشیه شهرها اوج گرفت. به این دامداران نه برق می‌دهند، نه آب و از خدمات محروم‌اند. باید تکلیف آن‌ها روشن شود.


رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: مشکل احداث جاده‌های بین مزارع تغییر کاربری اراضی برای بندهای خاکی است. این چه دستورالعملی است که دامداران و کشاورزان مستأصل‌اند؟! به داد ما برسید و تکلیف کشاورز را روشن کنید. رئیس سازمان با این‌همه تخلفات سازمانش چه جوابی دارد به ما بدهد؟!


وی افزود: اخبار خیلی خطرناکی دارم که در جلسه علنی نمی‌توان توضیح داد. قطعی برق و نوسانات برق خسارت میلیونی به ما می‌زند. قطعی برق و روشن‌کردن دوباره پمپ و الکتروموتور برابر ۲۰ ساعت کار یک پمپ هزینه‌بر است. این هزینه‌ها را از کجا باید تأمین کنیم؟!

 

لازم به ذکر است در این جلسه تفاهم نامه ای بین شرکت توزیع برق و شورای اسلامی استان مبنی بر اینکه از ظرفیت مردمی و‌نهادها در راستای استفاده صحیح از منابع انرژی منعقد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->