سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه‌های بیمه شدگان و بازنشستگان از صفوف طولانی خدمات تأمین اجتماعی

  • کد خبر: ۵۵۹۶۵
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
گلایه‌های بیمه شدگان و بازنشستگان از صفوف طولانی خدمات تأمین اجتماعی
بیشتر مراجعان برای تعویض یا تمدید دفترچه بیمه آمده‌اند. در این میان پیرمرد و پیرزن‌هایی هم هستند که به‌دنبال دریافت خدمات دیگر مانند فیش حقوقی آمده‌اند، اما مشکل ۹۹ درصد مراجعان تمدید یا تعویض دفترچه تأمین اجتماعی است. تعویضی که در این صفوف طویل یک پرس کرونا را هم برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان می‌آورد!

جانقربان| شهرآرانیوز-شاید این روزها برای تعویض یا تمدید دفترچه یا خدماتی دیگر گذر شما هم به دفاتر کارگزاری تأمین اجتماعی افتاده باشد. صفوفی که سابقه‌ای طویل در ذهن ما دارند و همیشه تکرار می‌شده‌اند، اما در این روزهای کرونایی نگران‌کننده هستند!

بیشتر مراجعان برای تعویض یا تمدید دفترچه بیمه آمده‌اند. در این میان پیرمرد و پیرزن‌هایی هم هستند که به‌دنبال دریافت خدمات دیگر مانند فیش حقوقی آمده‌اند، اما مشکل ۹۹ درصد مراجعان تمدید یا تعویض دفترچه تأمین اجتماعی است. تعویضی که در این صفوف طویل یک پرس کرونا را هم برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان می‌آورد!

 

اگر درست اطلاع‌رسانی کرده بودید، معطل نمی‌شدیم


خانمی میان‌سال که به‌ظاهر بیش از یک ساعت منتظر مانده است، می‌گوید: از صبح اینجا منتظرم و مدام به متصدی می‌گویم که برای تمدید دفترچه آمده‌ام. می‌گوید بشین تا نوبتت بشود. حالا که نوبتم شده است، می‌گوید دفترچه‌ها تمدید نیاز ندارد! خدا را خوش می‌آید که این‌قدر آدم را معطل می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. وقتی هم که شاکی می‌شوی، طلبکارانه می‌گویند که به تمدید نیاز نیست و اطلاع‌رسانی کرده‌ایم! اگر درست اطلاع‌رسانی کرده بودید که یک ساعت معطل نمی‌شدیم!


خانمی دیگر برای دریافت سوابق بیمه‌اش آمده است. او هم یک ساعتی می‌شود منتظر است تا نوبت به او برسد. مدام از دفتر بیرون می‌رود تا نفسی تازه کند و دوباره برمی‌گردد که مبادا نوبتش بگذرد. او نیز می‌گوید: 3 روز است من را معطل کرده‌اند. یک روز می‌گویند اینترنت قطع است! یک رو می‌گویند شبکه نداریم! یک روز دیگر گفتند برق قطع شده است! حالا امروز معلوم نیست چه فیلمی در بیاورند!


درحال صحبت با این خانم هستم که کمی آن‌طرف‌تر سروصدایی بلند می‌شود. چند نفر دور یک خانم جمع شده‌اند و می‌گویند باید از دفتر بیرون برود. نزدیک‌تر که می‌روم، متوجه می‌شوم که این خانم چندبار سرفه‌های شدید کرده و حالا دیگران از ترس کرونا می‌خواهند او را از دفتر بیرون کنند که مقاومت می‌کند و می‌گوید چیزی نبوده و فقط چندتا سرفه ساده کرده است! جالب است که از متصدیان دفتر هم کسی پیگیر ماجرا نمی‌شود!

 

سواد این کارها را نداریم

سراغ دفتری دیگر در مرکزی‌ترین نقطه شهر می‌روم. زنی عصازنان به‌سختی درحال پایین‌آمدن از پله‌های دفتر است. پایین که می‌رسد نفسی تازه و کمرش را راست می‌کند. تا چشمش به جمعیت می‌افتد، شوکه می‌شود ولی چاره‌ای ندارد. شماره می‌گیرد و می‌نشیند. او نیز برای تعویض دفترچه آمده است. وقتی از شلوغی دفتر شاکی می‌شود، متصدی به او می‌گوید: مادر جان، اصلا شما نباید حضوری اینجا بیایید. از طریق سایت باید نوبت می‌گرفتید. پیرزن هم گوشی قدیمی‌اش را از جیبش درمی‌آورد و می‌گوید: با این گوشی می‌شود چیزی از اینترنت گرفت! اصلا مگر ما از این چیزها سر در می‌آوریم، به خدا سواد این کارها را نداریم!



۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه


در همین زمینه مدیر روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی به شهرآرانیوز گفت: سازمان تأمین اجتماعی به‌زودی بیشتر خدمات خود را از طریق سایت خدمات غیرحضوری ارائه خواهد کرد و این خدمات دیگر از طریق شعب ارائه نخواهد شد و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی مجبور به ثبت‌نام در سایت خدمات غیرحضوری هستند.


خدادادیان افزود: با اجرای طرح ۳۰۷۰ و ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات متنوعی که به‌صورت حضوری به ایشان ارائه می‌شود، می‌باید پس از ثبت‌نام (مالکیت شماره تلفن‌همراه درخواستی برای ثبت‌نام در سایت باید به نام شخص باشد) در سایت «خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی» به‌نشانی es.tamin.ir (برای ورود به سایت، روی نشانی کلیک کنید) این خدمات را که از طریق سایت قابل مشاهده است، به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند. خدماتی که در سایت خدمات غیرحضوری ارائه شود، دیگر به‌صورت حضوری ارائه نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون متقاضیان برای تعویض دفترچه باید از طريق سایت es.tamin.ir خدمات غیرحضوری سازمان تأمین مراجعه و نوبت دریافت کنند و سپس براساس آن برای تعویض دفترچه به دفاتر مراجعه کنند.


به‌گزارش شهرآرانیوز، خدماتی که به‌صورت غیرحضوری در سایت سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود، خدماتی است از قبیل استعلام اطلاعات هویتی، استعلام ارتباط فعال با سازمان، استعلام شماره‌حساب‌های ثبت‌شده، اعلام شماره‌حساب بانکی، دریافت پایگاه ثبت احوال و همچنین خدمات پرونده الکترونیک خدمات سابقه، استعلام استحقاق دریافت هدیه ازدواج، درخواست غرامت دستمزد بیماری، درخواست کمک‌هزینه بارداری، درخواست ارتز و پروتز، درخواست کمک‌هزینه مراسم ترحیم و خدمات دیگری از این دست که چنانچه قطعی برق و اینترنت سد راه مخاطبان نباشد و علم استفاده از آن را داشته باشند، در این روزهای کرونایی می‌توانند مراجعات حضوری خود را کمتر کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->