سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: رفع مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر با راه اندازی خط سوم قطارشهری

  • کد خبر: ۵۶۰۱۳
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
  • ۱
شهردار مشهد: رفع مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر با راه اندازی خط سوم قطارشهری
حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه از پروژه‌های خط سوم و چهارم قطارشهری مشهد بازدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن درویشیان با همراهی محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، و جمعی از مدیران شهری از ایستگاه میدان شهدای قطار شهری مشهد، کارگاه خط چهار قطار شهری در مهر مادر و شرکت بهره برداری قطار شهری بازدید کرد.

 

مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر تا حد زیاد رفع می‌شود 

شهردار مشهد در جریان این بازدید گفت: اصلی‌ترین راهکار حل مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر و ایجاد دسترسی به حرم مطهر رضوی، راه اندازی فاز اول خط سوم قطارشهری در محدوده میدان شهدا، باب الجواد (ع) تا حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) است.

 

محمد رضا کلایی افزود: این فاز با اعتبار حدود ٣٠ هزار میلیارد ریال تکمیل و مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر تا حد زیاد رفع می‌شود.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

 

خط سوم قطارشهری مشهد طولانی‌ترین خط مترو این کلانشهر

معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد نیز گفت: خط سوم قطارشهری مشهد طولانی‌ترین خط مترو این کلانشهر به طول ۲۸.۵ کیلومتر است که احداث ١٤ کیلومتر از تونل این پروژه به پایان رسیده است.

 

خلیل الله کاظمی افزود: فاز اول پروژه خط سوم از پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا تعریف شده است، چون تکمیل کامل این خط دستکم تا سال ١٤١٠ با ٧٠ هزار میلیارد ریال اعتبار به طول می‌انجامید اجرای این خط در سه فاز تعریف شد.

 

وی ادامه داد: اولویت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های قطارشهری ابتدا تکمیل هسته مرکزی شهر و رساندن زائران به حرم مطهر رضوی بود از این رو ٥.٢ کیلومتر از خط سوم در مسیر میدان شهدا، باب الجواد (ع)، میدان بسیج، میدان ١٥ خرداد و پایانه مسافربری در فاز اول در اولویت اجرا قرار گرفت.

 

معاون شهردار مشهد گفت: با تامین اعتبار می‌کوشیم تا بهمن ١٤٠٠ فاز اول خط سوم را به بهره برداری برسانیم.

 

اغلب پروژه‌های قطارشهری در کشور به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل هستند

مدیر عامل قطارشهری مشهد نیز در جریان این بازدید گفت: با قیمت‌های امروز حدود ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل ایستگاه میدان شهدا برای خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد مورد نیاز است.

 

کیانوش کیامرز افزود: اغلب پروژه‌های قطارشهری در کشور به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل هستند و مدیریت شهری مشهد تلاش بسیار برای تامین مالی و اجرای پروژه‌های قطارشهری دارد.

 

وی ادامه داد: برای ساخت هر ایستگاه قطارشهری حدود ٢ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

 

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.


عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.


عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.


عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از قطارشهری مشهد

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
تا ۱۴۱۰من ۲۳سالم میشه دیگه بدرد نمیخوره تازه اون موقع شهر هم بزرگتر شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->