نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شکست بدموقع آویژه صنعت در لیگ برتر بسکتبال| در تله اکسون

  • کد خبر: ۵۶۰۸۸
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
شکست بدموقع آویژه صنعت در لیگ برتر بسکتبال| در تله اکسون
هفته نهم و دهم لیگ برتر بسکتبال با ناکامی تیم‌های آویژه و رعد پدافند برابر تیم پرستاره تهرانی همراه شد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته نهم و دهم لیگ برتر بسکتبال در‌حالی پیگیری شد که رقابت‌ها با یک شکست از‌قبل ثبت‌شده برای نماینده مشهد، آویژه‌صنعت پارسا، آغاز شد! شاگردان سرجان ایوانوویچ که در شروع رقابت‌ها به‌دلیل لغو بازی روز نخستشان با اکسون، تن به بازی اجباری برگشت برابر شورا‌و‌شهرداری قزوین داده بودند، بعد از آن باخت در هفته نهم استراحت داشتند. در سوی مقابل رعد پدافند هوایی مشهد روز جمعه به‌مصاف اکسون رفت و روز شنبه هم با شورا‌و‌شهرداری قزوین دیدار کرد.
 
این در‌حالی است که سهم آویژه‌ای‌ها تنها یک دیدار و آن هم نبرد حساس برابر اکسون بود. هر ۲ نماینده بسکتبال مشهد در کارزار هفته نهم و دهم لیگ برتر بسکتبال ۲ جدال تماشایی، پُرهیجان و البته ناکام برابر اکسون تهران داشتند. رعد پدافند هوایی برابر شورا‌و‌شهرداری قزوین شکست سنگین و قابل پیش‌بینی ۸۱‌بر‌۶۸ را متحمل شد، اما برابر اکسون، درست همچون آویژه‌صنعت پارسا جدالی نزدیک و تماشایی داشت.

غافل‌گیری به وقت رعد

همه تصور یک دیدار نزدیک و حساس میان آویژه‌صنعت پارسا و اکسون در گروه «الف» لیگ برتر بسکتبال را داشتند؛ اما هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد سربازان جمال سیفی در رعد پدافند هوایی مشهد برای اکسونی‌های تا‌بن‌دندان‌مسلح مشکل‌ساز شوند. تیم نظامی مشهد در کمال ناباوری برابر اکسون درخشان ظاهر شد و تنها با ۳‌امتیاز اختلاف بازی را واگذار کرد. شکست ۶۱‌بر‌۵۸ رعد پدافند برابر اکسون درحالی رقم خورد که آمار‌و‌ارقام همه حکایت از نمایش پُرفروغ مشهدی‌ها داشت.
 
شاید تنها‌دلیل این شکست نزدیک هم تجربه بالای ستاره‌های اکسون باشد که بازی را برای این تیم تهرانی درآورد. رعدی‌ها در این بازی ۲ کوآرتر درخشان داشتند. شاگردان سیفی بازی را بد شروع کردند و در همان کوآرتر اول ۱۹‌بر‌۱۰ قافیه را به تهرانی‌ها واگذار کردند؛ اما در کوآرتر دوم جبران کردند و ۱۴‌بر‌۱۰ پیروز شدند. در کوآرتر سوم، باز هم اکسونی‌ها بودند که ۱۹ بر ۱۴ فاتح میدان شدند. کوآرتر چهارم فصل درخشان و حسرت‌بار این بازی برای تیم مشهد بود؛ جایی که رعدی‌ها با‌وجود برتری بر توپ‌و‌میدان و پیروزی ۲۰‌بر‌۱۳ در این کوآرتر، برای کشاندن کار به کوآرتر طلایی فقط ۳‌امتیاز کم آوردند.

درخشش ستاره رعدی در میدان اکسون

علی دورقی، بازیکن سرباز تیم رعد پدافند هوایی با کسب ۱۹‌امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد؛ ستاره بی‌نام‌و‌نشانی که در بخش پاس‌های منجر‌به‌گل هم با ۶ پاس بالاتر از کورین هنری که ۵ پاس منجر به امتیاز داشت، بهترین پاسور میدان بود. اما در ریباند، این عملکرد ستاره اکسون بود که بر عملکرد بازیکنان رعد پیشی گرفت و رضایی‌فر ۱۲‌ریباند داشت.

«کورین»، بلای جان آویژه

نبرد دوم اکسونی‌‎های شهر تهران با آویژه‌صنعت پارسا، یادآور دیدار نزدیک و کلاسیک سال گذشته بود؛ جایی که پرتاب سه‌امتیازی کورین هنری در ثانیه پایانی بعد از اعلان زنگ اتمام بازی بر سبد اکسون فرود آمد و آویژه برنده دیدار بزرگ شد. اما امسال تفاوت یک «کورین هنری» بود؛ الماس سیاه آمریکایی که این فصل به اکسون پیوسته است و حالا مقابل تیم سابقش به میدان می‌رفت.
 
شاگردان سرجان ایووانوویچ در تیم مشهد که بازی رفت را به‌سادگی از اکسون برده بودند، حالا برای کسب جایگاه جدولی بهتر در پایان دور گروهی به برد بزرگ دیگری برابر این تیم قدرتمند نیاز داشتند، بردی که هرگز حاصل نشد؛ چرا‌که بلای جانی به نام «کورین هنری»، امان مشهدی‌ها را برید. آویژه مشهد این بازی را ۶۲‌بر‌۵۸ واگذار کرد تا سرنوشتی مشابه با تیم همشهری داشته باشد. شاگردان سرجان در کوآرتر اول، سوم و چهارم بازنده بودند؛ اما در کوآرتر دوم آن‌قدر درخشان ظاهر شدند تا در لحظه پایانی به برگرداندن نتیجه امیدوار باشند. ۱۷‌بر‌۱۳، ۱۷‌بر‌۱۰ و ۱۴‌بر‌۱۳ نتایج کوآرتر‌های اول، سوم و چهارم بود که به سود اکسون رقم خورد و در کوآرتر دوم یاران پارسا مشهد ۲۲‌بر‌۱۴ برنده میدان بودند.

خارجی‌ها علیه خارجی‌ها

کورین هنری با ۲۱‌امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدانی بود که هم‌تیمی‌اش ورکیچ هم با ۲۰‌امتیاز در پیروزی تیمش نقش بسزایی داشت. نکته جالب آنکه اکسونی‌ها برای برتری مقابل آویژه از ۶۲‌امتیازی که گرفتند، ۴۱‌امتیازش سهم ۲ خارجی این تیم بود! جالب آنکه هنری و ورکیچ هم در پاس منجر‌به‌گل، درخشان‌ترین بازیکنان تیمشان بودند. اما در سوی مقابل برای آویژه مشهد هم این خارجی‌هایش بودند که خوش درخشیدند. پانیاویچ با ۱۲‌امتیاز و مارکوویچ با ۱۰ ریباند بهترین‌های تیمشان بودند.

فرار اکسون از دست مشهدی‌ها

آویژه‌صنعت پارسا و رعد پدافند هوایی درحالی هفته ناکامی را برابر اکسون داشتند که با افزودن اندکی چاشنی تجربه می‌توانستند هر ۲ تیم فاتح نبرد با تهرانی‌ها باشند. با ۲ پیروزی اکسون در نبرد‌های مستقیم برابر مشهدی‌ها حالا این تیم تهرانی در جدول دست بالا را دارد و با ۱۴‌امتیاز در جایگاه چهارم است. آویژه‌صنعت پارسا مشهد هم با ۱۲ امتیاز پنجم است.
 
نکته نگران‌کننده برای آویژه و رعد آن است که جایگاه جدولی بهتر می‌تواند در دور پلی‌آف دست بالاتر را برای نمایندگان مشهد به‌همراه داشته باشد و با‌این‌تفاسیر بعید است هیچ‌کدام از این ۲ تیم در پایان دور گروهی بتوانند در بین ۴ تیم بالای جدول باشند. شهرداری گرگان، نفت‌آبادان و شورا‌و‌شهرداری قزوین ۳ تیم بالانشین این گروه هستند که به نظر حسابشان را از حریفان جدا کردند. در گروه «ب» مسابقات نیز مهرام، ذوب‌آهن و شیمیدر تکلیفشان برای قرار‌گرفتن در رتبه‌های بالای جدول مشخص است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->