معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

  • کد خبر: ۵۶۱۱۴
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟
پس از اظهارات رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته مبنی بر اینکه با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد، قیمت دلار تا ۲۲۹۷۰ تومان ارزان شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که روند قیمت دلار نزولی شود، اما سرعت ارزانی ارز طی چند روز اخیر فراتر از تصور برخی از فعالان و کارشناسان بوده است. پس از اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلار ۱۵ هزار تومانی، نرخ دلار در سه روز کاری بیش از ۹٫۵ درصد افت کرده است. اما در ادامه آیا ممکن است قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد. پیش از این، هشت کارشناس اقتصادی درباره محتمل بودن یا نبودن چنین سناریویی در اقتصاد ایران اظهار نظر کرده بودند.

 

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار‌های مالی:با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم کاهش یابد. محدوده مقاومتی دلار ابتدا ۲۲ هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن ۱۸ هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

 

محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی: به نظر می‌رسد این روز‌ها بازار ارز در انتظار خبر مهمی از بازگشت آمریکا به برجام و رفع احتمالی تحریم‎هاست. تا زمان بازگشت به برجام احتمالا شاهد تداوم ثبات نسبی نرخ‌ها در سطوح کنونی خواهیم بود.

 

احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی: دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم پایین بیاید، اما تصور دلار در کانال‌های پایین‌تر را تصوری غیرواقعی می‌دانم.

 

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد. بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند. (خبرآنلاین)

 

مهدی سوری، کارشناس بازار‌های مالی: کسانی که پیش از این قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را داشتند می‌بایست ریسک دلار ۲۰ هزار تومانی را می‌پذیرفتند.

 

بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه: با برد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، پیش‌بینی می‌شد دلار واکنش هیجانی داشته باشد و ممکن است تا رسیدن قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان، این ارز ریزش قیمت داشته باشد. (ایسنا)

 

علی مزیکی، هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی: کاهش نرخ ارز ممکن است در اقتصاد ما رخ بدهد، ولی این موضوع در دست رئیس‌جمهوری نیست. اثر متغیر‌های خارجی و روند مذاکرات ایران با سایر کشور‌ها در این موضوع اثرگذار است. در هر صورت این سیاست ارزی به درست یا غلط متغیر قابل کنترلی نیست و تحت فشار متغیر‌های خارجی تعیین می‌شود. (دنیای اقتصاد)

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->