جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

تداوم ریزش‌ قیمت‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو | چشم انداز دلار ۱۵ هزار تومانی بازار را در سراشیبی قرار داد

  • کد خبر: ۵۶۱۶۶
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
  • ۱
تداوم ریزش‌ قیمت‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو | چشم انداز دلار ۱۵ هزار تومانی بازار را در سراشیبی قرار داد
افت نرخ دلار که از ابتدای هفته گذشته آغاز شده با کاهش انتظارات تورمی، روند پرشتاب‌تری یافته، به طوری که با افزایش احتمال حرکت دلار به سوی رقم‌های کمتر از ۲۰ هزار تومان و حتی ۱۵ هزار تومان، قیمت‌ها در بازارهای مالی و کالایی مختلف از جمله طلا و خودرو نیز در حال نزول است.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت دلار ابتدای امسال در روند صعودی پرشتابی قرار گرفته بود به گونه ای که تا محدوده‌های قیمتی ۳۲ هزار تومان افزایش یافت، این روند صعودی بر افزایش قیمت‌ دیگر کالاها بدون اثر نبود و زمینه رشد غافلگیرکننده نرخ در بازارهایی مانند طلا، سکه، خودرو و تلفن همراه را بدنبال داشت.

قیمت سکه در آن روزها ادامه همسو با افزایش قیمت دلار، وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به بیش از یک میلیون تومان رسید، افزایش قیمت‌ها امکان سرمایه‌گذاری افراد در این بازارها را به دلیل نیازمندی برای تامین نقدینگی زیاد،  دشوار ساخت.

افزایش قیمت دلار همچنین در دیگر بازارها مانند خودرو و تلفن همراه تاثیرگذار بود و قیمت دراین بازارها به میزانی افزایش یافت که قدرت تامین نقدینگی و تقاضا در این بازار را با کاهشی چشمگیر همراه ساخت.

رشد قیمت‌ها از هفته گذشته با اعلام خبر قطعی شدن پیروزی بایدن در انتخابات رییس جمهوری آمریکا با کاهش قیمت دلار متوقف شد و  در مدار نزولی قرار گرفت.

دلار در مسیر سقوط

قیمت دلار که از هفته گذشته با اقدام های بازارساز به ثبات رسیده و در صرافی‌های بانکی با قیمت ۲۵ هزار تومانی در نوسان بود،  از روز شنبه هفته گذشته ( ۲۰ دیماه) در مسیر نزولی قرار گرفت و به کانال قیمتی ۲۴ هزار تومان بازگشت و روند کاهشی آن تداوم یافت.

نخستین روز هفته جاری( ۲۷ دیماه)، معاملات قیمت دلار با نرخ ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان به پایان رسید، اما قیمت این ارز امروز به روند نزولی خود ادامه داد و نرخ آن در صرافی‌های بانکی با یک هزار و ۳۱۰ تومان کاهش نسبت به روز شنبه به قیمت ۲۱ هزار تومان و ۷۹۰ تومان عرضه شد.
در این میان، احتمال ریزش قیمت دلار به سوی رقم های کمتر از ۲۰ هزار تومان، انتظارات تورمی را بیش از پیش کاهش داده است.

عقب‌نشینی سکه به کانال ۹ میلیون تومان

پس از کاهش نرخ ارز و افت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز وارد مدار نزولی شد، روز شنبه( ۲۷ دیماه)  روند کاهش قیمت‌ها در این بازار شتاب گرفت و با سرعتی بیش از گذشته  افت قیمت در بازار طلا و سکه رقم خورد.

قیمت سکه روز شنبه کاهش ۴۰۰ هزار تومانی داشت و این روند ادامه یافت تا آنجا که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون  و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر دو میلیون  تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۳۹ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۷۰ هزارتومان رسید.

کاهش نرخ خودرو در بازار

کاهش قیمت دلار علاوه بر بازار طلا و سکه، بر بازار خودرو نیز اثرگذار شد و آخرین آمارهای ارائه شده از نرخ خودرو، نشان‌دهنده کاهش پنج تا ۲۰ میلیونی تومانی قیمت‌ها در بازار است که روند نزولی در خرید و فروش ها درادامه کاهش قیمت دلار رخ داده است.

اکنون قیمت پراید ۱۳۱ در بازار ۱۰۰ میلیون تومان، تیبا۲ حدود ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۴۳ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۰۹ میلیون و پژو ۴۰۵به قیمت ۱۷۵ میلیون تومان ارزش گذاری شد.

 همچنین، سمند ال ایکس ۱۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده دستی ۲۷۵ میلیون و پژو ۲۰۷ دنده اتومات ۳۹۵ میلیون تومان، سراتو ۷۹۰ میلیون تومان و جک S۵  به قیمت ۶۶۰میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
ایا در کشورمان مصالح ساختمانی طی یک سال قیمتها چندین برابر شده در واقه در یک ماه دو ما سه ماه افزایش دادند مثلا سیمان کچ و ......... کسی به اینها رسیدگی کرده ایا مصالح با دلار وارد میکنند ایا ما مردم این مرز بوم نیستبم که با قیمت کمرشکن ،؟؟؟؟؟؟؟؟ بخدا الان ۶ساله که نمبتوانم خانه ام را تمام کنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->