تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی در مشهد رونق را به نگارخانه‌ها بازگردانده است

  • کد خبر: ۵۶۲۰۵
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی در مشهد رونق را به نگارخانه‌ها بازگردانده است
نگارخانه‌های مشهد با کاهش محدودیت‌ها و فروکش کردن کرونا بار دیگر فعال شده‌اند و این روز‌ها میزبان چندین نمایشگاه هنری هستند. شهرداری مشهد هم پیرو مصوبه شورای شهر برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به مشاغل هنری با نگارخانه‌ها همراه شده تا بعد از چندین ماه، فضای هنری مشهد جانی دوباره بگیرد.
افخمی | شهرارانیوز - نگارخانه‌های مشهد با کاهش محدودیت‌ها و فروکش کردن کرونا بار دیگر فعال شده‌اند و این روز‌ها میزبان چندین نمایشگاه هنری هستند. شهرداری مشهد هم پیرو مصوبه شورای شهر برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به مشاغل هنری با نگارخانه‌ها همراه شده تا بعد از چندین ماه، فضای هنری مشهد جانی دوباره بگیرد.


حمایت از آموزشگاه‌ها و نگارخانه‌ها

به گفته رئیس کارگروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکنون تعداد ۱۱ نگارخانه با برگزاری نمایشگاه از حمایت مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برخوردار شده‌اند. مبلغ حمایت به ازای هر نمایشگاه نیز ۲ میلیون تومان است.

جواد روشندل با اشاره به در اولویت بودن نمایشگاه‌های مفهومی با موضوع سلامت اجتماعی و هویت ملی ایرانی و اسلامی خاطرنشان می‌کند: در استانه ورود به بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه‌های عکس و نقاشی با موضوعات حماسه حضور مردم و نمایشگاه نقاشی منتهی به حرم برگزار خواهد شد.

او همچنین یادآور می‌شود: تاکنون ۶۸ آموزشگاه آزاد هنری، نمایشی، تجسمی، موسیقی، طراحی مد و لباس از حمایت مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اجرای فرایند هماهنگ شده از سوی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بهره‌مند شده‌اند.

به گفته روشندل به هر آموزشگاه مبلغ ۱۰ میلیون تومان در قالب خرید خدمت پرداخت شده است. در مرحله دوم نیز مبالغی به ۱۷ آموزشگاه دیگر که با تأخیر ثبت‌نام نموده‌اند پرداخت خواهد شد.


نگاهی به نمایشگاه‌های فعال

این روز‌ها چندین نمایشگاه در شهر فعال هستند که از میان آن‌ها می‌توان به نمایشگاه نقاشی کودکان در نگارخانه حسین صباغیان اشاره کرد. این نمایشگاه از روز گذشته بازگشایی شده و تا دوم بهمن ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از آثار نمایشگاه نقاشی کودکان می‌توانند در ایام برگزاری از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به نگارخانه حسین صباغیان در بولوار شاهد، شاهد ۲۰، پلاک ۴۸ مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی «ری-رایپاروگرافی» نیز از روز جمعه ۱۹ دی در نگارخانه «هنگام» در بولوار خیام، خیابان ارشاد آغاز به کار کرده و تا ۳ بهمن ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه با کیوریتیوری جمال عرب‌زاده و حسین شیر احمدی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین از میان نگارخانه‌هایی که در روز‌های آینده فعالیتشان را شروع خواهند کرد می‌توان به نمایشگاه آثار نقاشی، پتینه و رزین «آژند» اشاره کرد. در این نمایشگاه که ۲ بهمن افتتاح خواهد شد آثار مریم وکیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «آژند» تا ۴ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه «پاتوق هنر» در فلسطین ۳، پلاک ۹۴ برپا خواهد بود. نمایشگاه عکس «صد سفر صد اثر» با آثاری از محمدرضا شاه‌پسند روز چهارشنبه یکم بهمن در نگارخانه «شهر فرنگ» بوستان کوهسنگی آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه تا ۵ بهمن ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید نیز ۱۰ تا ۱۸ اعلام شده‌است.

نمایشگاه نقاشی «تجربه‌های کودکانه» با آثاری از ترنم خواجه پنجشنبه ۲ بهمن در نگارخانه «نمودار» افتتاح می‌شود. «تجربه‌های کودکانه» تا ۴ بهمن برپاخواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به آدرس نگارخانه در هاشمیه ۲۸ پلاک ۸۸ مراجعه کنند. نمایشگاه گروهی نقاشی طبیعت هم از ۳ تا ۷ بهمن در نگارخانه «آذرنور» میزبان هنردوستان خواهد بود. نگارخانه «آذرنور» به نشانی راهنمایی ۱۰ پلاک ۲۰ در ایام برگزاری نمایشگاه نقاشی طبیعت صبح‌ها ۱۰ تا ۱۲ و عصر‌ها ۱۶ تا ۱۹ فعال است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->